chapter 1 The choice

vi vet att det inte stämmer med summan som hon vann men vi hittade ingen rosa som gjorde det...

Justins perspektiv:

- Jag älskar dig Sofie, du är mitt allt. Sa jag och tittade henne i ögonen, hon tittade tillbaka och det kändes verkligen äkta på något sätt.

- Jag känner likadant för dig sa hon och kysste mig

 

Ett år tidigare

 

Isabellas perspektiv:

 

Jag tittade mig omkring i vårat vardagsrum, det var verkligen i stort behov av en städning, sen tittade jag på mamma och konstaterade att den där städningen nog inte skulle bli av på ett tag.

 

Min mamma satt i en för stor morgonrock på golvet lutad mot soffkanten och skrapade lotter med en flaska vin bredvid sig.

 

- Skulle inte du på någon jobb-intervju idag mamma? Sa jag men visste redan svaret

- Ehm jo gumman men sen kände jag bara att det här var en riktig turdag, det är idag vi kommer att vinna våra miljoner, jag lovar gumman och då kommer allting att bli bra!

- Ja,ja men du har sagt det rätt i rätt så många dagar nu, inser du inte att du måste rycka upp dig, pappa har varit död i nästan ett år nu.

Jag ångrade att jag sagt det nästan direkt, jag såg hur mamma kurade ihop sig och fick tårar i ögonen.

 

- Förlåt gumman jag lovar jag ska fixa allt, jag lovar...! Sa mamma och gick fram till mig och kramade mig hårt.

 

Jag kramade tillbaka och tittade ner i golvet där en massa olika lotter låg utspridda.

Min blick fastnade på en rosa, var det inte 6 rutor med 20 000 000 i varje?

 

- Mamma har du kollat noga på den här? Sa jag och tog upp den rosa lotten

- Jag vet inte riktigt jag får se, ååhh herre gud det är inte sant sa hon sedan, vi har vunnit 20 miljoner!!!

Jag kunde inte tro att det var sant, skulle det här betyda att alla våra problem var över, alla kvällar jag hittat mamma liggande gråtandes på golvet med en flaska vin, skulle dom vara borta, skulle vi köpa ett fint hus och kanske till och med ha en fin bil...

_______________________________________________________________________________________________

Tycker ni att det verkar bra?

Nästa del får ni i morron, ni e väldigt schysta om ni sprider denna bloggen till folk :D

1 kommentarer
Postat av: miranda

det avr ass bra ju! hur gör ni när ni skriver? fortsätt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-04-26 @ 19:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0