chapter 2 The choice

Jag vet inte riktigt jag får se, ååhh herre gud det är inte sant sa hon sedan, vi har vunnit 20 miljoner!!!

Jag kunde inte tro att det var sant, skulle det här betyda att alla våra problem var över, alla kvällar jag hittat mamma liggande gråtandes på golvet med en flaska vin, skulle dom vara borta, skulle vi köpa ett fint hus och kanske till och med ha en fin bil...

Två dagar senare:¨

 

- Bella, det här låter väll bra: Hyr en egen ö i karibien, själva eller tillsammans med en annan familj, helt avskilt från verkligheten, bara ett hus på hela ön, en stor motorbåt att ha där ingår i priset.

 

- Det låter helt fantastiskt svarade jag mamma, men vad är priset då?

 

- 2 miljoner men det tycker jag att vi är värda, jag menar nu när banken hjälpt oss att placera de andra pengarna i aktier så kommer dom ju bara bli mer och mer... Sa mamma och slätade ut ett veck på sin blus, hon hade som jag hoppats på ryckt upp sig ordentligt och bland annat köpt nya fräscha kläder.

 

- Ska vi åka dit själva eller med en annan familj då? Frågade jag, faktum var att vi inte kände så många andra familjer, alltså jag hade ju kompisar i skolan och så men mamma hade ju varit rätt så nere efter pappas död så vi hade tappat kontakten med de flesta vi umgåtts med.

 

- Jag tycker vi ska åka med en annan familj, vi eller jag kan behöva lära känna lite nytt folk, det stod här att ,man kan ”slumpa” alltså att man bokar och det sedan blir en överraskning vilken familj vi ska vara där i två veckor med.

 

- Okej ska vi göra det då?

 

- Ja faktum är att jag redan har bokat, sa mamma och såg lite finurlig ut, jag ville bara kolla med dig att du också va med på det.

 

- Haha tur att jag var det då...

 

Justins perspektiv:

- Okej, London nu kör vi!!!

 

- * publik * JAAAA!!!!!!



Det var riktigt bra stämning idag, fansen skrek som galningar som vanligt, men än så länge hade ingen försökt ta sig upp på scenen eller göra något annat olämpligt.

Jag började med one time sedan körde jag love me, one less lonley girl, down to earth och sedan till sist baby.

När konserten var slut  gick jag först till crewet backsatge sen skulle jag ut och skriva lite autografer och sånt.

Efter autograferna blev fansen lite för vilda, de sprang efter mig och typ nästan omringade mig så att jag och Kenny inte kunde komma därifrån, polisen fick komma och hjälpa till men sen så gick det bra.

 

- Senare på kvällen satt jag och mamma och pratade lite på hotellet.

 

- Men gubben jag ser ju hur hårt du jobbar, du måste unna dig själv lite semester! Sa mamma och tittade bekymrat på mig, vi hade haft den här diskussionen tidigare...

 

- Fattar du inte, mina fans skulle bli galna jag måste finnas där för dom, dessutom skulle jag nog mista många av dom, förresten så kallar jag inte ett halv år utan några konserter eller nya album för semester, det skulle vara hemskt!

 

- Ja,ja men du får ju inte jobba för mycket heller, jag menar det har faktiskt varit lite för mycket på sistone det har du ju själv sagt... Sa mamma och jag såg hur allvarlig hon faktiskt var.

 

- Mm, men kan vi inte kolla med Scooter om ja kan ta ledigt i typ några veckor så kan du och jag göra något, kanske åka bort?

 

- Jo jag kan prata med honom i morgon men vart skulle du vilja åka?

 

- Jag vet inte men någonstans där det garanterat inte finns papparazzis skulle va rätt skönt...sa jag och menade det verkligen. Visst det är helt okej och till och med kul när fans vill ta bilder på eller med mig men bara jobbigt med papparazzis som följer efter en hela tiden.

 

- Mm det förstår jag, men nu går jag in till mig och sover, vi har ännu en lång dag framför oss i morgon, godnatt älskling. Sa mamma pussade mig på pannan.

- Godnatt mamma. 
_______________________________________________________________________________________________
Ja här kommer då del 2, den e kanske lite seg i början men den blir mycket bättre sedan så fortsätt läsa den! :)
Kommentera!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0