chapter 3 The choice

Mm, men kan vi inte kolla med Scooter om ja kan ta ledigt i typ några veckor så kan du och jag göra något, kanske åka bort?


- Jo jag kan prata med honom i morgon men vart skulle du vilja åka?


- Jag vet inte men någonstans där det garanterat inte finns papparazzis skulle va rätt skönt...sa jag och menade det verkligen. Visst det är helt okej och till och med kul när fans vill ta bilder på eller med mig men bara jobbigt med papparazzis som följer efter en hela tiden.

- Mm det förstår jag, men nu går jag in till mig och sover, vi har ännu en lång dag framför oss i morgon, godnatt älskling. Sa mamma pussade mig på pannan.

- Godnatt mamma.

 

Jag och crewet satt på planet hem till Atlanta,jag skulle ha en konsert där ikväll sen skulle jag faktiskt få lite semester.

Mamma hade pratat med Scooter, han hade sagt att jag kunde ta semester i tre veckor från Konserten ikväll.

 

- Justin, kolla det här verkar väll mysigt sa mamma och räckte över en resekatalog hon tagit med sig från hotellet.

Jag läste uppslaget, det var om olika öar i Karibien som man kunde hyra i två veckor med en annan familj eller själva, ”helt avskilt från verkligheten”

 

- Nå vad tycker du om det? Sa mamma och tog tillbaka tidningen

- Det verkar as grymt, skönt med lite privacy också...!

- Men då bokar jag en ö till oss de sista två veckorna av din semester, jag antar att vi inte vill åka med en annan familj, eller vill du det? Frågade mamma

- Nej det skulle va nice att få va med dig och bara slappa utan en massa måsten, ja menar med middag och sådant med en annan familj... Sa jag och tänkte på hur länge sedan det faktiskt var jag och mamma gjorde något helt själva.

- Mm det har du rätt i sa mamma och lutade sig tillbaka, det såg nästan ut som att hon skulle somna.

 

Jag tog upp min mobil och skrev några tweets om London och min kommande semester till mina fans.

Sedan retweetade jag några och följde några, jag kunde fortfarande inte förstå att så många människor ute i hela världen satt och hoppades att jag skulle följa just dem...

Jag spelade lite kort med Kenny och Scooter men snart kände jag mig också lite sömnig och somnade snart.

 

Isabellas perspektiv:

 

Jag kände mig verkligen på topp just nu inget kunde gå fel.

Mamma och jag höll på att kolla på hus , (just nu bor vi i en liten lägenhet i Sandy Springs) vi skulle till Karibien om en vecka och jag hade precis bjudit Sara och Lizzie, två av mina bästa vänner på bio trots att det alltid brukar vara tvärtom, kändes skönt att kunna ge någonting tillbaka efter allt dom gjort för mig under året, efter pappas död och så.

Dom visste det inte än men jag hade en riktigt stor överraskning till dom för ikväll men det fick vänta lite nu skulle jag berätta om resan jag och mamma skulle på.

 

- Ni vet att jag och mamma vann så mycket pengar... sa jag och kollade på dom.

- Ja, sa dom, så jäkla bra för er, kändes verkligen som att han däruppe visste vad han gjorde när ni fick vinna för en gångs skull! Sa Lizzie och kramade min hand.

- Jo men i allafall så har mamma och jag bokat en ö i Karibien i två veckor så jag ska va ledig från skolan i två veckor om en vecka.

- Va, du skämtar en hel ö!? Sa Sara och gapade stort

- Japp och en motorbåt, jag kunde inte låta bli att skryta lite...

- Gud vad lyxigt, vi kommer att sakna dig som fan, du får lova att hålla kontakten med oss hela tiden!

- Ja men vi kanske inte ska ha med oss några teknik grejor så att det blir semester på riktigt liksom, dessutom tror ja inte att det finns någon täckning där...

- Okej men vi kommer i alla fall sakna dig.

- Mm och jag er! Men nu har jag en överraskning till er...Jag log hemlighetsfullt mot dom

- Vadå!? Sa båda två och såg väldigt förväntansfulla ut

- Jo asså jag vet ju att ni båda verkligen ääälskar Justin Bieber...

- Ja, vadå? Nästan skrek dom båda nu

- Jag har bokat biljetter för oss tre till hans konsert i Atlanta i kväll! Så ni får gå hem och göra er i ordning nu, en taxi hämtar upp oss om två timmar på min gata.

- Tack, tack, tack, tack, tack, du e bäääst!!! skrek dom och kramade nästan ihjäl mig.

- Mm jag vet men vi ses om två timmar då.

- Ja ses då!

 

Jag gick hem och plattade mitt bruna burriga hår, sminkade mig lite mer och bytte kläder, egentligen var inte jag ett så stort Bieber fan, jag hade knappt lyssnat på hans musik någonting men lite fin ville man ju ändå vara...

Jag mötte Lizzie och Sara ute på gatan, taxin kom efter ett tag och snart var vi på konserten.

- Asså hoppas att dom tar en one less lonley girl från publiken! skrek Sara till oss för att överrösta musiken och alla skrik.

- Ja lätt skrek Lizzie tillbaka, jag brydde mig inte så mycket men då kände jag en hand på min axel.
_______________________________________________________________________________________________
Bra eller dåligt!?
De här första inläggen har vi kommit på tillsamans men det är jag (Fredrika) som har skrivit dom.

 

 

3 kommentarer
Postat av: johanna

nu börjar det verkilgen bli spännande! hoppas att de två ses på ön, blir ihop och stannar där för evigt och skaffar barn!

2011-04-26 @ 19:46:38
Postat av: alma

trevligt att ni har en novellblogg! den är superb!

2011-04-26 @ 19:47:39
Postat av: alma!!!

haha det var faktiskt litte kul att läsa denna( nu e jag seriös asså, hah).

2011-04-26 @ 19:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0