chapter 5 The choice

- Vem var den där tjejen som inte ville bli min ollg? Frågade jag Marie som kom med en flaska vatten till mig.

- Jag vet inte hur så?

- Ähh ja bara undrade, lite konstigt att gå på min konsert om man inte vill bli det liksom...

- Mm kanske sa Marie och gick iväg.

- Va var det någon som sa nej till det? Utbrast Scooter.

- Haha ja, nästan så man vill träffa henne och höra varför. Sa jag

Efter ca en timme åkte jag och mamma hem, hon berättade att hon nu bokat ön, vi åt och sen somnade jag nästan direkt.

Huset Isabellas mamma vill köpa


Ryan, Justin och Chaz

Isabellas perspektiv

 

Jag vaknade tidigt, vet inte riktigt vad klockan var men tidigt var det i alla fall.

Och typiskt nog kunde jag inte somna om...

Jag ville inte väcka Lizzie och Sara så jag satte mig vid Saras dator och loggade in på Twitter.

Av någon anledning kollade jag Justin Biebers och såg hans senaste tweet:

Amazing consert last night, but i´ve heard that one girl from the public did´nt wanna be my ollg ;( wonder who it was...?”

 

Jag fattade direkt att det var mig han menade och kände hur jag rodnade fast det inte var någon mer i rummet.

    * rriiiiing rrriiiiing * jag ryckte till när min telefon ringde och såg hur Sara och Lizzie började vrida på sig där dom låg

-Ja hej det är Bella

- Hej gumman det är jag, väckte jag dig?

- Hej mamma! Nej jag var vaken, vad är det?

- Jo jag har hittat ett precis lagom stort hus till oss, det var rätt bra pris också.

- Ja ha det var ju jätte bra, ska vi köpa det? Hoppas det tänkte jag, skulle va skönt med ett större rum, det jag hade nu bestod typ av en säng, ett skrivbord och en minimal yta täckt med kläder.

- Jag tänkte det, det finns bara en hake...

- Vadå mamma? Det ligger väll i Sandy Springs, för flytta ifrån Lizzie och Sara gör jag inte.

- Ehh jo tyvärr gumman det ligger i Atlanta, men det är ju inte så långt härifrån så du kommer kunna träffa dom jätteofta!

- Jag lägger på nu och bara så du vet, jag tänker INTE flytta till Atlanta!!! sa jag argt och klickade henne.

 

 

- Vad var det om, du ska väll inte flytta!? Sara sov fortfarande men Lizzie satt nu yrvaket upp på sin madrass.

- Nej jag ska verkligen inte flytta men mamma vill det. Hon har tydligen hittat ett jätte fint hus, i Atlanta...!

- Okej men helt seriöst du får verkligen inte flytta, jag skulle typ dö då!

- Jag tänker inte flytta, okej!?

- Ja,ja jag menade inte så det fattar du va, men nu väcker vi Sara och gör frukost tycker jag.

- Mm.

Att väcka Sara var lättare sagt än gjort men till slut vaknade hon och vi åt frukost sedan skulle jag och Lizzie hem.

 

När jag kom till vår gata såg jag mamma sitta på vår balkong och sola, det var faktiskt väldigt varmt för att vara mars i år, nästan 20 grader, det kändes skönt i själen på något vis, att se henne sitta där som vilken normal mamma som helst, trots att hon bara en vecka tidigare suttit och skrapat lotter i någon halvsliskig morgonrock inte helt nykter vid den här tiden.

Mamma såg mig och vinkade, jag vinkade tillbaka och gick upp till lägenheten, när jag kom in stod hon vid dörren.

 

- Du, hela det här med flytten, jag förstår om det kom lite plötsligt men du kan väll tänka på det? Det är faktiskt så att jag funderar på att söka ett jobb där också- och verkligen dyka upp på intervjun den här gången... Sa mamma lite sorgset

- Jaja men du har väll inte redan köpt huset eller något? Frågade jag, något sådant skulle faktiskt vara väldigt typiskt mamma.

- Nej inte än men tänk på det.

- Ja, jag ska.

 

Hon gick tillbaka ut på balkongen och jag till mitt rum.

 

Justins perspektiv:

 

Även jag var ledig kändes det som att jag inte var det...

Eftersom att jag inte hinner träffa mina gamla kompisar så ofta så skulle jag göra det nu, fast inte alla bara Chaz och Ryan. Så nu höll jag på att städa huset, inte för att jag tyckte det var nödvändigt utan för att mamma faktiskt tvingade mig, man kanske inte kan tro det men även om jag är en av världens kändaste tonåringar så ger min mamma mig data förbud och sådant om jag gjort något, så ja nu höll jag på att städa huset medans hon åkte och mötte Chaz och Ryan på flygplatsen.

Efter kanske en halvtimme hörde jag nyckeln vridas om i låset och jag bestämde mig för att skoja lite med dom och gömde mig under ett bord med lång duk som vi har i hallen, när dom kom in så ropade dom på mig och jag hörde mammas klackskor mot golvet hon ropade på mig igen:

 

- Justin hallå var är du!? Ryan och Chaz är här, du ska väll inte låta dom vänta!

Då lyfte jag på duken, sträckte ut armarna och tog tag om Ryans och Chaz´s vrister, jag hörde dom skrika till och jag hoppade fram.

- Asså Justin det där var inte schyst...! sa Ryan men skrattade, vi gjorde vår hälsning sedan gjorde jag samma sak med Chaz som fortfarande såg ut att vara i chocktillstånd

eller något han andades jätte snabbt och såg helt blek ut.

- Du, ddu var undder duken hela tiden... så typiskt dig sa Chaz efter en stund.

- Hahaha ja, ni skulle sett era miner, Chaz du ser fortfarande ut som om du sett ett spöke eller något! Sa jag och började asgarva

- Är ni hungriga, det borde ni vara! Frågade mamma och gick in i köket för att fixa nått att äta.

Lite senare satt vi i köket och åt pannkakor, vi satt där i nästan tre timmar och bara snackade, om allt som hänt sen sist och så.

Tillslut avbröt Chaz och frågade om vi kanske skulle ta upp deras packning som stod kvar i hallen till mitt rum, det gjorde vi och fastnade sedan framför ett tevespel och spelade i jag vet inte hur länge, men när det började bli mörkt ute kom mamma in med tre pizzor och läsk till oss.

Vi åt och fortsatte spela tillslut orkade jag inte hålla kvar blicken på skärmen, mamma hade nog redan gått och lagt sig och jag märkte att Ryan och Chaz också var trötta så vi bäddade med madrasser på golvet och somnade nästan direkt.

_______________________________________________________________________________________________

Bättre eller sämre än förra? Kommentera!

Fortfarande lite seg kanske, men i nästa chapter börjar det roliga :)

/Fredrika

1 kommentarer
Postat av: alma

hello! det var assbrao! haha hoppas de kmr till ön snart!!!!!!!!!!!! haha längtar:D

2011-04-28 @ 17:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0