chapter 6 The choice

Tillslut avbröt Chaz och frågade om vi kanske skulle ta upp deras packning som stod kvar i hallen till mitt rum, det gjorde vi och fastnade sedan framför ett tevespel och spelade i jag vet inte hur länge, men när det började bli mörkt ute kom mamma in med tre pizzor och läsk till oss.

Vi åt och fortsatte spela tillslut orkade jag inte hålla kvar blicken på skärmen, mamma hade nog redan gått och lagt sig och jag märkte att Ryan och Chaz också var trötta så vi bäddade med madrasser på golvet och somnade nästan direkt.



Isabellas perspektiv:

 

Veckan innan vi skulle till ön hade varit rätt sega men okej, ja hade inte gjort något speciellt liksom gått i skolan som vanligt och så...

Men nu stod jag i havet av kläder på golvet i mitt rum och försökte pressa ner locket över en smockfull resväska.

Sara och Lizzie skulle komma förbi senare i kväll och säga hejdå, vi skulle åka tidigt på morgonen nästa dag.

Efter ett tag började jag bli lite hungrig och gick ut i köket till mamma som höll på att laga mat, vad det var   hon lagade vet jag inte det såg ut som någon gryta, hon försökte i alla fall få med så många olika grejer som möjligt så att de inte skulle bli gamla.

- Hej gumman som du ser så blir det mat snart, ska Sara och Lizzie äta här eller? Frågade mamma mig och hällde i ytterliggare något i grytan.

- Nej men dom borde vara här snart... just som jag hade sagt det plingade dörr klockan till, jag gick och öppnade.

Det var Lizzie och Sara som kommit vi snackade i hallen i någon minut eller så men efter som att dom inte skulle stanna så länge kramade vi om varandra sa hej då och dom gick.

Efter några timmar när all vår pacning stod färdigpackad i hallen och jag låg i min säng började jag för första gången tänka på vilken familj vi skulle kunna hamna på den där ön med...                                                          Tänk om dom var helknäppa, eller hade en massa småbarn som de hoppades få hjälp att passa, eller om det var en familj med en kille i min ålder det skulle lätt kunna bli pinsamt...

 

Justins perspektiv:

Ryan och Chaz hade stannat fram tills igår och vi hade nog egentligen inte gjort så mycket, mest slappat hos mig och gått runt lite i stan med Kenny med oss förstås.                                                                                         Just nu höll jag på att packa för dom två kommande veckorna, mamma och jkag skulle ta flyget i eftermiddag vilket var skönt, jag hatar att gå upp tidigt...

När jag packat klart så hjälpte jag mamma med hennes packning, som vanligt när vi ska någonstans ska hon alltid packa ner dubbelt så mycket än vad man får ha med på planet.

 

Vid tre tog vi en taxi till flygplatsen, planet gick fem men som för det mesta när jag ska någonstans är det en massa fans som vill ha autografer och ta bilder så vi var tvungna att vara i god tid.

Tillslut satt vi i alla fall på planet på väg mot Karibien.

 

- Ska vi beställa något att äta Justin? Frågade mamma mig och tog fram en broschyr där det stod vad man kunde beställa.

- Visst, jag är faktiskt rätt hungrig sa jag så vi beställde två baguetter och cola.



Isabellas perspektiv:


Vi hade gått upp riktigt tidigt typ vid fem på morgonen för att åka till flygplatsen.

När vi satt på planet fick nog både jag och mamma en flashback från när pappa levde, vi hade rest väldigt mycket på den tiden, jag såg att mamma nästan började gråta men höll det inne.

Vi landade vid 11 på vår egen ö, så fort planet lyft igen var vi dom ända på hela ön, den andra familjen skulle komma på kvällen.

När vi kom fram till huset på stranden där vi skulle bo fick vi en chock- det var enormt...!

Det bestod av 6 stora sovrum med ett badrum i varje, ett gigantiskt kök, två vardagsrum och ett biljardrum, det fanns också ett trädäck därute med en stor pool på.

Vi tillbringade dagen med bad, sol och lite mer bad. Vi ville egentligen gå och kolla runt lite på ön men bestämde oss för att vänta med det tills i morgon när den andra familjen också kommit.

 

När vi satt i köket och åt middag hörde vi en nyckel vridas om i dörren, det var nog den andra familjen trodde mamma så vi gick ut i hallen för att kolla.

Det var den andra familjen, men den bestod inte av vem som helst...

...den bestod av Justin bieber och hans mamma!

 

Justins perspektiv:


När vi landat på ön började vi gå mot huset där vi skulle bo, en som jobbade på flyget hade pekat ut vilket håll det var åt.

När vi kom ut på stranden såg man att det lyste i huset, mysko tyckte jag men mamma sa att det säkert bara var för att vi skulle känna oss välkomna eller något.

Vi kom fram till huset efter ett tag och gick fram till dörren och mamma låste upp med nyckeln som vi också fått av han som jobbade på flyget.

När vi gick in i hallen blev både jag och mamma skrämda, vi var inte ensamma i huset det stod en tjej med sin mamma där och kollade på oss, jag kände igen den där tjejen någonstans ifrån men kunde inte komma på var...

_______________________________________________________________________________________________

Nu börjar det hända grejer, haha nej men kanske lite stavfel och sådant, orkade inte läsa igenom den e lite sjuk...

/ Fredrika

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0