Chapter 43 The choice

 Efter ett tag plingade min mobil till, det var ett sms från Justin ”Kom till mitt hus ikväll vid sju tiden så har vi en mysig kväll innan jag åker till Kanada i morgon <3 xx J ” stod det och jag svarade snabbt ”Okej jag kommer till dig vid sju, ses då :) xx bella

Vi stannade på badplatsen i kanske två timmar till sedan var jag tvungen att sticka hem för att hinna göra mig i ordning för att träffa Justin. Megan skulle stanna hos Lizzie lite längre och äta där tror jag så jag åkte taxi hem själv.

renuncio - Fotolog
Justins perspektiv:

Jag hade lagat mat och dukat med ljus och sånt och nu var det bara Bella som fattades men hon var nog på väg för klockan var redan fem i sju. Mamma skulle äta middag hos Scooter och hans flickvän Carin så vi skulle ha huset för oss själva.

Jag gick en runda genom huset och kollade att allt såg okej ut, jag vet inte varför jag plötsligt blivit så nervös det var ju inte ens första gången Bella skulle vara här men allt såg i alla fall bra ut och efter att ha checkat mitt hår i spegeln en sista gång så plingade det på dörren.

    - Välkommen välkommen! Ska jag kanske ta frökens kappa? Frågade jag tillgjort artigt och tog av Bellas skinnjacka och hängde upp den på en galge.

    - Åh tack så mycket, vilken gentleman du är haha!

    - Jag vet men kom nu, jag har faktiskt lagat mat. Sa jag stolt och visade in henne till vardagsrummet där jag dukat till oss.

    - Vad fint du har gjort, men var är Pattie?

    - Hon är hos Scooter och Carin men sätt dig.

Jag drog ut en stol till Bella som satte sig och sedan hämtade jag in maten som stod i köket, det var spaghetti carbonara och sallad, kanske inte så jätte komplicerat men det hade i alla fall tagit sin lilla tid...

Några minuter senare satt vi båda och slurpade i oss spaghetti och i alla fall jag hade svårt att hålla mig för skratt när jag hela tiden såg hur Bella med en riktigt fokuserad min försökte äta fint men inte lyckades så bra.. men hallå det är pasta och sås liksom, vem stänker inte lite omkring sig då?

När vi ätit klart sa jag till Bella att jag bara skulle fixa en grej däruppe och att hon kunde vänta i vardagsrummet så länge.

Jag tänkte att vi skulle kolla på titanic i mitt rum, vi hade ju kollat på den på ön i Karibien för nästan fem månader sedan så det var ju en liten kul grej tyckte jag.

Jag la ut en massa kuddar i olika former, färger och storlekar i min säng och satte lite små lampor med dämpat ljus i rött och lila här och var i rummet som bidrog till den mysiga stämningen.

När jag var klar med det ropade jag ner till Bella att hon kunde komma men jag fick inget svar så jag gick ner för att hämta henne.

När jag kom ner för trappan såg jag Bella sitta nedsjunken mot en vägg med händerna framför ansiktet och gråta...!

    - Herregud, vad har hänt!? Utbrast jag och gick fram för att trösta henne men så fort jag la handen på hennes rygg så reste hon sig snabbt upp och tittade argt på mig.

    - Det här har hänt! Sa hon och kastade en svart skrivbok som legat bredvid henne mot mig och sprang sedan ut genom dörren bort mot sitt kvarter.

    Innan jag hann tänka så långt som på att följa efter så kollade jag ner på mina händer som nu höll i skrivboken jag fångat och det var inte vilken skrivbok som helst utan min och även om jag redan visste svaret så kunde jag bara hoppas på att hon inte läst den för då var jag totalt körd.



    Japp detta e ju tidsinställt så just nu sitter jag förmodligen på färgan till Riga  :)
    // Fredrika
2 kommentarer
Postat av: Anonym

MERA

2011-08-06 @ 20:51:58
Postat av: nour

MER

2011-08-06 @ 22:36:39
URL: http://juztawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0