Chapter 37 The choice

Mamma satt i trädgården och drack kaffe och läste en tidning så jag gick ut till henne och berättade om mina planer för dagen, hon sa att hon gjort i ordning mackor till lunch som stod på ett fat i kylen och att vi kunde ta med dom.
Jag skickade ett sms till Bella att jag fixar lunchen och packade ner mackorna, några redbull och en vattenmelon i en picknick korg tillsammans med en klassisk prickig picknick filt.
Vid kvart i 11 satte jag mig i bilen och började köra dom två kvarteren till Bella.



Jag saktade in och parkerade på Bellas uppfart, sedan gick jag fram till dörren och plingade på.
Det var Mia som öppnade och jag kände hur kinderna hettade till när jag tänkte på i går kväll.
Mia ropade upp mot övervåningen på Bella, och gick sedan tillbaka in till köket.

- Ska vi dra då? Sa Bella när hon kom ner och vi gick ut till bilen.

Hon satte på radion nästan så fort vi satt oss och Sean Kingstons Beautiful girls spelades, det är en av många bra saker med sommaren att låtar som är några år gamla spelas hela tiden ändå och eftersom att jag känner Sean så gillade jag just den extra mycket såklart.
Både jag och Bella sjöng i alla fall med för full hals och jag tror säkert att det hördes in till dom andra bilarna på vägen för många inuti andra bilar kollade surt på oss, tills dom såg att det var jag som körde, då började istället flera av dom peka och vinka istället!

Jag hade nog kommit i håg fel om hur långt det var för vi hade åkt i nästan en timme nu och om jag mindes vägen rätt vilket jag var nästan säker på att jag gjorde så skulle vi knappt ha kommit halvvägs ännu... men jaja vi hade kul i vilket fall och det var väll det viktigaste.

Tillslut var vi framme vid sjön och lång tid hade det faktiskt inte tagit, drygt två timmar skulle jag tro.
En av sakerna som jag gillade med den här stället var att det nästan aldrig brukade vara mycket folk här och idag var det faktiskt inga så vi skulle inte behöva oroa oss för några papps.

Isabellas perspektiv:

Efter parkeringen kom en liten löv skog som man var tvungen att gå igenom och när man kom ut från den så såg man sjön.

- Fint, eller hur? Sa Justin när han stod med armen om mig och vi kollade på sjön och det var riktigt vackert! Det fanns en lång brygga som gick ut i vattnet och på flera ställen av strand-kanten så hade träd liksom böjt ner sig så att grenarna och bladen nästan nuddade vid ytan, men det bästa av allt var nog att det inte var en enda människa förutom vi här, det här skulle verkligen bli mysigt!
- Ja absolut! Svarade jag och pussade Justin på munnen.
Han var riktigt snabb på att besvara pussen och det blev snart till en kyss, Justins tunga var varm och han smakade mint tandkräm, hans hals som jag höll armarna runt var alldeles varm av solen. Justins armar var runt mig och hans händer lekte med mitt hår som hängde ner på ryggen men det dröjde inte länge förens jag kände hur dom trevade sig uppför min rygg och började knäppa upp min bikini överdel som jag bytt om till i bilen och det var jag inte riktigt bekväm med, inte än i all fall så jag backade ifrån honom.

- Gjorde jag något dumt...? Frågade Justin och tittade lite oroligt på mig.

- Nejnej, du gjorde inget fel det var bara jag som, äh det var något som kändes lite konstigt bara. Men kan vi inte gå ner till stranden nu?

- Jo visst, men lova att säga till om jag gör något som du är obekväm med för det är det sista jag vill göra! Hans röst lät verkligen skyldig och han kollade allvarligt på mig.

- Ja det är klart jag gör men kom nu. Sa jag och tog Justins hand sedan gick vi tillsammans ner till stranden.

Justin ville bada direkt men jag ville sola lite först så jag la mig på mage på min handduk, först tänkte Justin hoppa i utan mig men så fort jag bad honom att smörja in mina axlar och rygg med sol kräm så var konstigt nog det där doppet inte särskilt viktigt längre haha...!

- Det blir rätt mycket solkräm över och vi vill ju inte att du bränner dina ben så det är nog bäst att jag smörjer in dom också...? Sa Justin förhoppningsfullt efter att ha smörjt in mina axlar och rygg.

- Visst gör du det. Svarade jag sömnigt, jag blir alltid så sömnig av att ligga i solen länge och nu var jag dessutom lite hungrig och det verkade Justin också vara för hans mage började kurra väldigt högt.

- Ojdå jag är visst rätt hungrig, vad sägs om att vi äter efter att jag smörjt in det här? Sa Justin medans han smörjde in eller mera masserade in solkrämen på baksidan av mina lår, vader och höfter.

- Jag är också rätt hungrig så det blir perfekt. Svarade jag och rös trots värmen till av beröringen av hans händer mot min hud.

När Justin var klar med insmörjningen plockade vi fram mackor, vattenmelon och redbull´s ur en picknick korg och ställde alltsammans på en sådan där klassisk jätte söt rutig picknick-filt.

Det var jätte gott, speciellt mackorna men när jag sa det erkände Justin att det var Pattie som gjort dom...
Efter att vi ätit fick i alla fall Justin sitt efterlängtade dopp och vattnet var faktiskt riktigt skönt och ovanligt rent för att vara en sjö.

Efter doppet låg vi och torkade på våra handdukar och pratade om allt möjligt, bland annat berättade Justin lite mer om sin pappa och om hur det var att ha skilda föräldrar och jag i min tur berättade om min pappa som ju dog för snart ett och ett halvt år sedan i en buss-olycka vilket är väldigt ironiskt om man nu kan kalla det det för pappa hatade verkligen att åka buss, varför vet jag inte men det var verkligen en engångsgrej att göra det just den dagen för att han var så sen till jobbet och ja sen gick det ju som det gick, en full lastbils chaufför råkade köra in i sidan på bussen så att den välte och fyra personer dog, en av dom min pappa.
Hittills hade jag bara pratat med mamma om honom och knappt det mamma var ju inte precis i sin bästa form året efter att pappa dött...
Men trots det kändes det inte konstigt utan tvärtom skönt att nu få prata om det och Justin var verkligen en bra lyssnare.

När vi var torra och pratar klart var solen på väg ner och vi gick ut på bryggan en stund innan packade vi i hop våra saker och började gå tillbaka till bilen.
På vägen hem var vi båda betydligt tröttare än på vägen dit ingen av oss var så sugen på att sjunga med i låtarna på radion utan satt mest tysta, men det var inte någon sådan där pinsam eller jobbig tystnad nej det var en behaglig och vilsam tystnad som inte gjorde det minsta.

Justin verkade ha glömt bort vår lilla konversation om att ta det lite lugnt och gå sakta fram förut idag för Justin följde mig in och så fort jag stängt dörren (mammas bil var inte på uppfarten så hon var förmodligen på jobbet) så bokstavligen tryckte Justin upp mig mot väggen och kysste mig passionerat och nafsade mig på halsen flera gånger.
Men den här gången hade jag verkligen inget emot det utan ville som i går kväll att stunden aldrig skulle ta slut.
Justin tryckte upp mig hårdare mot väggen och jag spjärnade inte emot utan hoppade upp med benen runt honom och kände då tydligt hur det buktade ut där nere på Justin men brydde mig inte om det just nu, det var ju inte så att vi skulle lägga oss mitt på hallgolvet och ha sex precis...!

Jag vet inte hur länge vi stod där men tillslut hörde jag mamma där utanför när hon parkerade bilen så vi fick avsluta där vilket kanske var lika bra innan det faktiskt ledde till något mer och Justin gick ut till sin bil.

Strax efter det kom mamma in, hon hade inte varit på jobbet utan bara varit och handlat, för ett helt år såg det ut som! Jag hjälpte henne att ställa in varorna i kylen, skafferiet och var dom nu skulle vara och sen gick jag upp på mitt rum och la mig ovanpå min säng.
När jag precis höll på att somna till plingade min mobil till, jag tog upp den från min väska som låg på golvet, det var ett sms från Megan...


Bra eller dåligt? Kommentera och säg vad ni tycker är bra med storyn och om det är något mer ni vill ska va med i den! :)
// Fredrika
1 kommentarer
Postat av: lovisa

Jätte bra;) meer!! skiiit bra uppdatering fortsätt såå!! :D <3

2011-07-26 @ 21:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0