chapter 30 the choice

- Jag vet hur vi ska göra! 
- Vad bra men med vad? och måste du säga det klockan två på natten...? sa mamma sömnigt
- Ja det måste jag, vi måste åka till Atlanta så fort som möjligt helst i morgon eller idag då... sa jag
- Okej, men hur ska vi göra med Chloe och resten av dina konserter då?
- Vi får ordna så att Chloe följer med en annan artist dom sista veckorna och dom som har biljetter till dom sista konserterna får nya fribiljetter till någon av mina kommande konserter. 
- Mm det låter lite förhastat men om det är det du vill så, bara en fråga är inte du och Chloe tillsamans för i så fall kan du ju inte bara lämna henne...
- Det är vi typ ja men jag älskar Bella och det är ju inte så schyst att stanna i ett förhållande om man inte älskar personen i fråga...! 
- Det har du ju rätt i, du får lösa det där på något sätt jag pratar med Scooter i morgon på morgonen så kanske vi kan ordna så att vi kan åka hem i morgon kväll eller i över morgon. Ska jag vara ärlig så tycker jag nog också att det skulle vara skönt att komma hem lite tidigare... men nu får du gå tillbaka till dig så vi får lite sova lite i natt. sa mamma och stängde dörren, jag gick tillbaka till mitt rum men hade ingen ro att somna utan jag satt istället vaken hela natten och tänkte på allt, Chloe, Bella ja typ det.



Justins perspektiv:

Scooter väckte mej på morgonen.
- vakna Justin du har konsert kl.3
- mm jag kommer. sa jag och gäspade och somna om.
Scooter rörde lite på mig och sa att jag skulle gå upp, Jag gick upp och satte på mig ett
t-shirt och ett par mjukis byxor.
- har du pratat med mamma om flyget?
- ja vi har inte riktigt bestämt än men du brukar inte vilja ställa in dina konserter och du har bara fem kvar men du måste spela upp konserten i kväll också men i morgon kan vi väl bestämma för då har du igen konsert.
- aa det blir bra asså det är klart att jag inte vill ställa  in nån konsert men jag måste verkligen prata med Bella men vi får väl se hur vi gör.
- ja men kom ner och ät frukost nu.

Isabellas perspektiv:

Den sista tiden har jag inte orkat göra nånting jag var både glad sur och ledsen.
Jag var glad för att vi inte var halv syskon och sur på Justin för att han bara ignorera mej och inte ville prata och sen plötsligt har han en flickvän jag visste liksom inte längre fall han gilla mej eller typ inte ens var kompis med mej.
Jag är också ledsen för jag svikit Lizzie och Sara nu kan jag inte prata med dom.
Jag tog upp min mobil från fickan och bläddrade igenom alla mina kontakter tills jag kom till s och tryckte på ring Sara det gick några signaler sen.
- Hej det är Sara jag kan tyvärr inte svara nu men ring upp lite senare.
Sen ringde jag Lizzie men det var telefon svararen på henne med.
Jag ringde Lizzie igen jag väntade extra länge den här gången telefon svararen gick inte i gång utan jag hörde ett
- Hej
Jag höll på att tappa andan jag fattade inte att Lizzie svara.
- Hej Lizzie asså förlåt att jag inte sa nåt men kan vi prata typ på ett kafé?
jag hörde hur nån skrek i bakgrunden innan hon la på det var ganska obehagligt jag fattade att det inte var Lizzie som svara i telefonen det var en man.
Jag fick panik och skrek på mamma men hon var inte hemma så jag tog tunnel bannan och sen en buss till Lizzie jag ringde på men ingen var hemma jag sprang till Saras hus och ringde på och hennes syrra öppna.
- hej är Sara hemma? sa jag och flåsade jätte mycket
- jag vet inte men kom in jag kan kolla vänta lite, SARA ÄR DU HEMMA!!!
- VAD ÄR DE!!!! skrek Sara tillbaks jag blev lite nervös jag visste inte vad hon skulle säga till mig men det spelade faktiskt ingen roll Lizzie kunde vara i fara.
- ISABELLA ÄR HÄR HON VÄNTAR PÅ DIG!!!
jag hörde steg i trappan och såg Sara komma ner hon såg ganska trött ut.
- Hejdå Louise sa hon till sin syrra, Louise gick in i vardagsrummet och satte på tv:n.
- Hej va gör du här sa Sara lite surt.
Jag flåsade fortfarande.
- förlåt för allting men du måste lyssna på mig nu avbryt inte.
- Okej
- jo såhär jag ringde dej för att prata men du svara inte och så ringde jag Lizzie men så svara inte hon heller och så ringde jag igen och då svarade hon och sa hej också sa jag också hej och så fråga jag....
- men va vill du komma fram till?
- men avbryt inte jo också fråga jag fall vi kunde prata på ett kafé men innan hon la på så hörde jag nån skrika och rösten lätt ganska mörk så antagligen var det en man sa jag panik slagen och rädd.
- OMG Sara sprang upp på sitt rum och hämtade sin telefon och kom ner efter 10 sek
hon ringde Lizzie en gång men ingen svara så hon ringde polisen.


Justins perspektiv:

Jag hade redan spelat konserten på eftermiddagen nu skulle jag värma upp för kvälls spelningen.
Jag övade igenom allt två gånger och sen villade jag.
jag gick in till min louge och och sjöng lite på hittade låtar då kom Scooter in och sa
- bra låt hahaha men du börjar om en halvtimme vi börjar släppa in dom nu. sa Scooter jag skämdes lite över att han hört mej sjunga låsas låtar
- okej jag kommer.
spelnigen gick bra fansen var lika galna arbetarna plockade i hop scenen och vi åkte där ifrån.
Nästa dag satt jag mamma och Scooter oss ner för att snacka precis när vi skulle börja ringde Scooters telefon han var tvungen att svara.
När Scooter pratat klart lät han väldigt allvarlig.
- jo så här är det att i morse så brann konsert huset ner som du ska ha resten av dina konserter i så vi måste ställa in dom och så får dom som skulle kolla en fri biljet till en annan konsert i USA. Och så kan vi åka hem i kväll fall det finns några flyg som går och så har vi bokat en biljet till Chloe hem till frankrike.
- Ganska kort snack haha. men jag går upp och packar nu då. sa jag
- Ja gör du det men sen måste du prata med Chloe om att dina konserter blev inställda på grund av huset brann ner och att vi åker i kväll fall det finns flyg så turnén är slut och ja och privat snack för det verkar alla fall vara nåt emellan er två.
- mm ja gör det sen. sa jag och gick upp och börja packa.
Efter ett tag hörde jag att nån knackade på dörren jag stängde av min  musik och öppnade det var Chloe hon stod där på tröskeln som en snäll liten hund jag kände mej så taskig när jag skulle berätta att vi skulle tillbaks.
- Hej varför packar du?
- Jo jag skulle berätta det när jag packat klart men ja säger det nu jo konsert huset har brunnit ner så min turné är slut och vi åker hem i kväll fall det går några flyg och Scooter har bokat en biljet till Frankrike åt dej.
- men hur blir det med oss?
- ja tror det är slut jag har så mycket att göra hela tiden och vi kommer ju nästan aldrig träffas vi kan liksom inte pendla varje helg  till varandra.
- okej. sa Chloe och gick ut.
Scooter hade bokat biljetter till hem resan i kväll vi skulle sticka kl.9 på kvällen

Kl. 8 på kvällen:
Alla hade packat klart och vi stack till flygplatsen och kom fram 10 över åtta .
Kl halv 9 gick Chloes flygg vi gick till hennes gate jag gav henne en stor kram och sa hejdå
sen gick vi till vårt plan vi checka in och gick igenom tullen sen gick vi in i planet.

_________________________________________________________________________
här kommer kapitel 30 undra vad som hänt med Lizzie:)
// maria







6 kommentarer
Postat av: Fella&Cindra

läs gärna vår nystartade novell !

2011-06-17 @ 19:38:50
URL: http://bieb.blogg.se/
Postat av: Fella&Cindra

lägger till med en gång ;) /cindra

2011-06-17 @ 20:58:21
URL: http://bieb.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej kolla gärna in min justin-novellblogg! ^^ http://jbiebzstory.blogg.se/?tmp=18014354

2011-06-18 @ 01:52:08
URL: http://jbiebzstory.blogg.se/
Postat av: Olivia

Hej! Kolla gärna in min blogg som handlar om allt möjligt, mode, smycken, smink, kändisar, parfymer och massor mer! Fin blogg!

2011-06-21 @ 23:15:44
URL: http://www.hairstyle.myshowroom.se
Postat av: Anonym

as bra blogg!

2011-07-20 @ 16:53:27
Postat av: Anonym

bra novell, ska fortsätta läsa! :)

2011-07-20 @ 16:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0