Chapter 31 the choice

Kl. 8 på kvällen:
Alla hade packat klart och vi stack till flygplatsen och kom fram 10 över åtta.
Kl halv 9 gick Chloes flygg vi gick till hennes gate jag gav henne en stor kram och sa hejdå
sen gick vi till vårt plan vi checka in och gick igenom tullen sen gick vi in i planet.

Isabellas perspektiv:

Jag och Sara blev tillsagda av polisen att inte försöka lösa det här på egen hand, dom sa att vi helt enkelt skulle ta det lugnt och vänta på att dom skulle ringa och berätta vad som hänt.
Det var lättare sagt än gjort, Sara var fullkkomligt uppriven och satt och stor-grät jag var såklart också ledsen men var nog lite tystare.
Vi pratade inte så mycket med varandra medans vi väntade och jag kunde inte låta bli att undra om hon fortfarande var sur på mig eller bara var orolig...
Efter en kvart som kändes sopm flera år så ringde telefonen vi suttit och stirrat på, som väntat var det polisen, Sara som svarat satte på högtaleren.

- Det är kommisarie Wiliamms här, vi har varit i huset där Lizzie Mc Addams bor men varken hon eller någon annan från hennes familj var hemma. Enligt familjens grannar så är föräldrarna bortresta, jag skulle gärna vilja skicka över några av mina kollegor att prata lite med er två, för ni känner henne rätt väl va?

-
Okej det går bra. Svarade Sara kommisarien och efter en stund ringde dörrklockan, vi öppnade och två poliser kom in.

- Hejsan vi skulle ställa lite frågor om Lizzie Mc Addams till er, om var hon brukar vara och så, ska vi sätta oss någonstans kanske? sa en av poliserna

Vi satte oss i Saras vardagsrum där hennes syster redan satt men poliserna bad henne att gå ut så att vi kunde pratas vid i enrum.

- Okej då sätter vi igång med frågorna direkt! Vilken typ av människor förutom er två brukar hon umgås med? Frågade dom och satte på en bandspelare som skulle spela in våra svar.

- Ehm, både Lizzie och jag brukar umgås med några andra tjejer i klassen för ja det har varit lite problem mellan oss tre. Sara skruvade obekvämt på sig och det syntes verkligen att hon inte gillade att prata om det här.

- Jag förstår, några andra som ni eller hon brukar spendera tid med?

- Ja lite folk från klassen över brukar vi eller mest hon nog umgås med. Sa Sara, jag satt fortfarande tyst men kände inget behov av att säga något Sara visste ju allt jag visste och lite till...

- Dom här människorna från klassen över är det pojkar eller flickor, eller både och? Frågade polisen som hittils inte sagt så mycket.

-  Både och jag tror nästan att de är fler killar än tjejer som vi är med därifrån. Det var Sara som pratade också denna gång och nu började hon slappna av lite mer.

- Går inte Lizzies pojkvän i den klassen också? Sa jag mest riktat till Sara


- Jo förut men han bytte skola för kanske en månad sedan.

- Så hon har en pojkvän, som om jag förstår det rätt gick på er skola i en klass över er men som nu bytt? Frågade polisen som pratat mest och började skriva ner något i en anteckningsbok, att Lizzie har en pojkvän var tydligen viktigt för han verkade skriva rätt mycket om det nu ens handlade om det.

Dom fortsatte ställa lite frågor tackade sedan för att vi ställt upp och gick.
- Puh, där på slutet blev det ju rena rama förhöret om den där pojkvännen, som att vi skulle veta hur dags han slutar skolan varje dag liksom...! sa Sara och torkade bort några små svettpärlor hon hade i pannan med baksidan av handen.

- Ja lite mysko faktiskt du tror inte att dom tror att det är Glenn som har gjort någto med henne va? sa jag och tänkte på att han faktiskt verkat lite skumm den gången jag träffade honom, fast jag hade i och för sig bara träffat honom en gång i typ tio minuter när han skulle hämta något hos Lizzie någon gång men det bvar ändå något men honom som verkat lite udda på något sett...

Jag vet att det här var väldigt kort, ska försöka skriva ett ikväll som jag publicerar i morgon för vi ska till några och fira midsommar nu. Anledningen till att det inte kommit några nya inlägg på länge är att både jag och Maria varit bortresta men nu är i alla fall  jag hemma så ska försöka skriva lite mer :)
// Fredrika
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0