chapter 33 The choice

Vi satt oss framför tv:n och kollade på en film medan vi åt.
Saras föräldrar kom hem vid 6 halv 7 så då åt vi middag sara berättade allt som hänt och dom blev ganska oroliga och sen gick vi upp på Saras rum och börja bädda och fixa oss.
Vi såg film till 12 kanske och då kom vi på att vi aldrig ringde polisen så vi ringde och prata med dom.
Sen gick vi och la oss.

Isabellas perspektiv:

Sara somnade nästan direkt men jag kunde verkligen inte somna hur jag än bar mig åt så tillslut gav jag upp och satte mig vid hennes dator.
Jag kollade facebook och några bloggar sedan visste jag inte riktigt vad jag skulle göra jag kollade vilka sidor Sara hade som bokmärke det var en massa Bieber-fan-sites och twitter jag bestämde mig för att logga in på twitter var evigheter sen sist.
Såklart hade jag flera nya omnämnanden och dm´s jag la märke till att Justin hade börjat följa mig igen och att ett av meddelandena var från honom jag klickade på det och läste:

"Hej Bellla!  Jag fattar om du inte vill snacka med mig eller är jätte sur på mig men bara så du vet så ställde jag in mina sista konserter för att kunna åka tillbaka till Atlanta och få prata med dig för vi behöver verkligen prata. Ring mig när du ser det här. XO Justin"

Jaha så nu passade det att höra av sig hon Chloe tjejen hade säkert dumpat honom och nu kände han sig säkert ensam eller något...!
Jag loggade ut från twitter och la mig ner för att försöka sova igen men liksom förra gången funkade det inte så bra, jag låg bara och tänkte på om jag skulle ringa Justin eller inte.
Jag hade ju klickat honom förut men jag ville ju få reda på vad det var han ville snacka om men samtidigt så ville jag ju inte heller ge efter för lätt han hade ju faktiskt i princip ignorerat mig när jag försökt höra av mig till honom och sen träffat Chloe så snabbt efter att vi hade, ja vad ska man kalla det vi hade ju faktiskt aldrig gjort slut för vi hade ju inte sagt det men efter som att vi kunde vara syskon så är det nog en ganska självklar sak att göra...
Jag hade faktiskt lite dåligt samvete över att jag tänkte på det här medans Lizzie kunde vara jag vet inte var och bli utsatt för jag vet inte vad!
Efter att ha övertygat mig själv om att polisen höll på för fullt med att leta efter Lizzie så bestämde jag mig för att ringa Justin.
När tre signaler gått fram utan att han svarat kom jag på att klockan nog var ganska mycket så jag kollade efter och jo, den var kvart i tre...! Men nu när jag väl bestämt mig för att ringa så tänkte jag inte lägga på och det var väll tur för på den femte signalen så svarade Justin:

- Hej Bella, så du ringde!
-
Ja det gjorde jag men du gissade rätt i att jag är sur på dig, jag ringde bara för att få veta vad du ville snacka om. Jag lät hårdare än vad jag kände mig, bara att höra hans röst gjorde mig nämligen alldeles varm och bubblig inombords.
Jag ville egentligen säga det här öga mot öga så jag gick hem till dig men din mamma sa att du skulle sova hos någon kompis i sandy springs men i alla fall så förstår jag att du är sur på mig, att träffa Chloe så snabbt efter hela syskon grejen var inte rätt men jag tror att jag behövde något eller någon som kunde fylla ut i alla fall lite av tomrumet efter dig... Och även om du kanske inte tror mig så gillar jag dig fortfarande väldigt mycket jag tror att jag älskar dig, eller jag vet att jag gör det, dom senaste månaderna har jag bara inte varit sann mot mig själv!
Så fort han sagt att han älskade mig hade jag kunnat ta tillbaka honom på direkten men jag tycket inte att det hade varit rättvist mot mig själv, Justin var faktiskt skyldig mig en förklaring jag hade ju gått runt och varit helt deppig de senate månaderna på grund av honom.
- Jag hade ett tomrum efter dig också men jag fyllde inte ut det med första bästa kille!
- Jag vet att du inte gjorde det och det är jag glad för, som sagt jag är inte precis stolt över att jag gjorde det, det bara hände liksom och det var varken schyst mot dig eller Chloe. Så förlåt mig så jätte mycket!
-
Du ska veta att jag fortfarande är sur på dig men jag förlåter dig ändå. Men hur kommer det va mellan oss nu?
- Åh tack så mycket, hur vill du att det ska va mellan oss?
-
Jag vet inte, ska jag vara helt ärlig så gillar jag ju dig också fortfarande men det känns bara så mysko att du kunde skaffa en ny tjej så snabbt, ja du fattar...
- Jag har ett förslag.
-
Vadå?
- Vad sägs om att jag hämtar upp dig vid sju i morgon kväll så får du se vad...!
-
Visst ses då.
- Ja ses då godnatt.

Jag väntade på att Justin skulle lägga på men det gjorde han inte så tillslut gjorde jag det.

Justins perspektiv:

Jag ville inte lägga på så jag väntade på att Bella skulle göra det vilket hon tillsut gjorde.
Hon lät kanske inte så jätte entusiastisk över min överraskning men jag skulle nog kunna charma henne i morgon och så länge får jag väll vara glad över att hon förlät mig.
När jag kände efter så var jag väldidgt trött jag hade först snackat med Ryan och vi hade bestämt att han skulle komma hit snart och sedan hade jag varit med någar kompisar till typ åtta, det kanske inte lät som så mycket men jag var typ redan helt död efetr flygresan.
Dessutom så hade jag hållit mig vaken för att inte missa om Bella skulle ringa.
från början hade jag tänkt vänta med att gå hem till Bella tills i morgon men gjorde det i alla fall fast hon var ju inte hemma men jaja jag hade i alla fall pratat med henne nu och jag visste att hon skulle gilla överraskningen jag hade till henne, och med dom tankarna i huvudet somnade jag.

Rätt lång del, haha men fick lite skrivlust helt plötsligt!
Nästa kommer i kväll eller i morgon tror jag :)
// Fredrika

1 kommentarer
Postat av: -

Åh! Tack så himmla mycket, jätte kul när någon kommenterar att man skriver bra! ^^

Skulle läsa eran blogg sist det var någon av er som kommenterade min blogg, men det blev aldrig av, nu sitter jag här och är sjuk så, jag ska nog få tid till att läsa eran blogg äntligen! :D

2011-06-26 @ 17:48:01
URL: http://justindrewbieberstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0