chapter 12 The choice

Sedan kom Justins och Patties flyg och dom gick ombord, bara några sekunder efter att jag sett Justins ryggtavla försvinna plingade det till i min mobil.
Jag tog upp den och kollade, ett sms från "Justindenabsolutbästa" det var han själv som valt namn...
så här stod det: " Hej sötaste, saknar dej redan längtar tills vi ska ses<3 " och även om det bara var ett sms så blev jag alldelles varm inombords av att läsa det...

Isabellas perspektiv:

Jag svarade på Justins sms : " Aww, desamma <3 "
Mitt och mammas plan kom strax efter Justins och Patties, efter några timmar, runt 6 var vi hemma i lägenheten i Sandy springs igen.
.
Jag höll på att packa upp när jag kom på att jag lovat att höra av mig till Lizzie och Sara så fort jag kommit hem så jag ringde upp Lizzie
.
- Hallå det är Lizzie
.
- Hej det är jag, Bella
.
- Åh, hej är du hemma?
.
-Ja, kan vi intre träffas på något café typ snart, med Sara också?
.
- Jo vi måste ju få veta allt om Karibien, jag är ändå med Sara nu, ska vi säga starbucks om en halvtimme?

- Det blir bra ses då!
.
- Ja ses!
.
Vi la på och jag gick bort till mamma som stod i sitt sovrum och packade upp.
- Du, är det okej om jag träffar Sara och Lizzie nu? frågade jag mamma
- Men skulle det inte vara rätt skönt att bara vara hemma nu, vi har ju flängt runt hela dagen...?
.
- Nej, snääälla? Jag har ju inte träffat dom på två veckor ju!
.
- Jaja, men du får va hemma senast nio.
.
- Okej, tack så jätte mycket! sa jag och kramade mamma
.
Sedan insåg jag att jag hade rätt bråttom, jag kände mig rätt ofräsch efter allt bad i havet trots att jag duschat där så jag tog en snabb dusch, bytte kläder sminkade mig lite lätt, och gick sedan mot starbucks, det ligger bara tio minuter från vår lägenhet om man går snabbt.
.
Dom stod redan utanför och väntade när jag kom, vi kramades och gick sedan in tillsamans.
Efter att ha beställt och satt oss vid vårt bord där vi alltid brukade sitta, längst in i ett hörn liksom lite avskilt så började dom bombadera mig med frågor om semestern.
.
- Asså du måste berätta hur du har haft det! sa Sara och tittade uppfordrande på mig.
.
- Ja, du fattar inte hur mycket vi tänkt på dig när vi gått runt i skolan och haft tråkiga lektioner som vanligt... sa Lizzie
.
- Haha okej vad vill ni veta? frågade jag och dom såg ut som att jag var dum eller något.
.
- Allt, såklart!!! sa dom båda
.
- Ehh ja, det var väll som vilken semester som helst, mycket sol och bad det var väldigt varmt minst 30 grader varje dag tror jag.
.
- Åhh, fy vad skönt men vilka var den andra familjen ni var där med? frågade Lizzie
Först tänkte jag bara säga " Justin och Pattie hette dom, det var Justin Bieber ni vet" men sedan gjorde jag inte det, varför vet jag inte riktigt det kändes som att jag ville ha det för mig själv liksom... så jag sa:
.
- Äh, det var en vanlig familj precis som vilken som helst, vi lärde inte känna varandra så bra faktiskt kommer knappt i håg vad dom heter...
.
- Okej, synd. sa Sara och drack små små snabba klunkare av sitt kaffe som bestod av hälften mjölk en fjärdedel socker och resten kaffe, hon ville verkligen gilla det...
.
.
Vi satt där inne i nästan tre timmar, vi fortsatte prata om min semseter i ett tag men jag nämde inte att det var Justin Bieber vi varit där med.
Sedan pratade vi om allt mellan himmel och jord som vanligt, det hade visst börjat en ny kille i klassen som Lizzie gillade, sedan skulle alla hem  och eftersom att det var söndag så skulle vi ju till skolan i morgon...
.
Nästa morgon vaknade jag halv 7 av mitt alarm, fan det skulle verkligen kännas konstigt att gå till skolan var ju två veckor sedan sist.
Men jag gick i alla fall upp, gjorde mig i ordning och åt frukost, mamma låg fortfarande och sov och jag ville inte väcka henne så när klockan var 8 smög jag försiktigt ut ur lägenheten.
Hela skoldagen kändes rätt seg, vi börjar 8.20 och slutar 16.00 på måndagar så det är en rätt lång dag, den nya killen såg väll helt okej ut han var verkligen inte lika snygg som Lizzie sagt men, helt okej.
Jag gick runt och höll ett krampaktigt tag om min mobil hela dagen, jag hade inte fått något mer sms från Justin och väntade på det.
Jag fick inget sms från honom på hela dagen.
.
Efter skolan var jag tvungen att gå hem och göra läxor direkt eftersom att jag varit bortrest så hade jag ganska mycket att ta igen, mamma var inte hemma som jag trodde att hon skulle vara så jag gjorde middag själv, åt och satte mig vid datan efter ett tag tröttnade jag och gick ochh la mig fast klockan bara var nio.
Jag somnade med mobilen vid min sida, jag ville ju inte missa om jag fick sms...
.
Justins perspektiv:
.
Jag och mamma hade landat på flygplatsen i Tyskland mitt i natten, Scooter, Kenny och några till från crewet var där och mötte oss och vi åkte till hotellet.
Nästa dag hade jag en konsert vid 6 på kvällen så jag tillbringade hela dagen med att ligga på hotelrummet och sova, varken jag eller mamma hade kunnat sova så mycket på flyget...
.
Halv fem väckte mamma mig, vi skulle åka till arenan där konserten skulle vara, när vi satt i bilen på väg dit kom jag på att jag inte hört av mig till Bella, fan nu kanske hon trodde att ja inte brydde mig om henne...
Så jag började skriva ett långt sms till henne, när vi stannade utanför arenan höll jag fortfarande på att skriva jag släppte inte mobilen med blicken förens Kenny puttade till mig i sidan.
.
- Du släpp den där och var beredd på att springa! sa han
.
- Va, varför? jag kollade runt mig och då fattade jag, det var fans exakt överallt och dom sprang mot mig och Kenny
.
- När jag säger tre, okej? sa Kenny och började räkna ner, på tre började vi springa mot ingången efter några sekunder var vi inne i arenan med fansen bakom oss, på andra sidan dörren.
.
När jag skulle byta om till scenkläderna upptäckte jag att min mobil fattades, skit jag måste ha tappat den medans vi sprang, förmodligen låg den kvar därute, helt krossad någon av alla springande fans måste ju ha trampat på den...
Jag hann inte tänka mer på det för Marie, hon i crewet aom var ansvarig för att alla människor var på rätt plats vid rätt tid kom och hämtade mig jag skulle börja konserten om mindre än 10 minuter.

Mår lite bättre nu så här fick ni del 12, del 13 får ni förmodligen senare i eftremiddag eller i kväll :)
Vad tycker ni om den? Det kommer mycket mer drama sedan...!   Kommentera :D
// Fredrika
1 kommentarer
Postat av: Sara :)

haha den e ju jätte bra (har kanske redan sagt det) men skriv fort för jag vill veta vad som händer med mobilen och sånt :)

2011-05-06 @ 16:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0