chapter 16 The choice

När jag kom hem satt mamma i köket och väntade på mig.

- Var har du varit? frågade hon men lät inte sur jag hade ju bara varit borta typ 20 minuter...
- Jag träffade Isabella, dom har ju flyttat hit. sa jag och gjorde i ordnig en macka
- Har dom, vad roligt då har jag ett förslag....

Jeremy Bieber
Justins perspektiv:

- Vadå för förslag? frågade jag mamma
- Jag tycker att vi borde bjuda hit dom på middag! sa mamma entusiastikst -Eller vill du kanske hellre göra något själv med Isabella? la hon sedan till, jag och mamma kunde prata om allt så hon visste att jag gillade Bella
- Öhm, ja jag tror att vi vill göra något själva. svarade jag
- Okej, men då tror jag att jag bjuder hit Mia på middag själv då, jag saknar faktiskt henne lite hon var riktigt trevlig.
- Visst men då kanske jag och Bella kan vara hos henne så kan ni vara själva här? sa jag och åt lite på min macka
- Ja det låter bra, men nu går jag och lägger mig och jag tycker att du ska göra detsamma så du är pigg i morgon! sa mamma och gick till sitt sovrum.

Jag gick också och la mig ganska snart och när jag vaknade nästa morgon var klockan bara åtta, jag ville inte ringa Bella så här tidigt och riskera att väcka henne så jag väntade två timmar och ringde sedan.

- Hej Justin! svarade Bella glatt
- Hej! Skulle vi hitta på något idag eller?
- Ja såklart, men kan vi inte bara vara hemma och slappa, jag är rätt trött efetr igår...
-
Visst, men är det okej att vi är hos dig? mamma tänker bjuda hit din mamma på middag så om vi inte vill sitta och prata med dom hela kvällen....
- Absolut, kan inte du komma hit om typ en timme, du vet ju var jag bor va?
-
Japp, jag är hos dig om en timme!

Vi la på och jag tog en dush och bytte kläder, jag blev klar alldeles för snabbt så jag satt och väntade i en kvart innan jag stack.

Bellas perspektiv:

Mamma och jag hade gått upp rätt tidigt och städat efter festen igår så nu såg det faktiskt helt okej ut, jag skulle bara byta om sedan kunde Justin komma.
Efter ett tag plingade dörrklockan till och jag öppnade, det var Justin.

- Hej hej! sa jag och kramade honom.
- Hej på dig själv! sa han och kramde tillbaka sedan fick jag visa honom huset och han hälsade på min mamma.

- Okej vad vill du göra? frågade jag Justin en stund senare när vi satt i varsin sackosäck i mitt rum.
- Jag vet inte, vad vill du göra?
- Hm, vi kanske kan göra våfflor, jag blev grymt sugen på det...! sa jag och min mage kurrade, jag hade inte hunnit äta någon ordentlig frukost eftersom att mamma och jag städat.
- Visst, jag är alltid sugen på våfflor! sa Justin och reste på sig, vi gick ner i köket och gjorde våfflor.

Dom tre första blev lite konstiga men dom andra blev riktigt bra, vi dukade fint med servetter och ljus och sedan åt vi.

- Haha du har en massa grädde runt munnen! skrattade jag och pekade på Justin
- Är jag väll inte! sa jhan och kände med msin hand, han var verkligen kladdig...
- Men det finns inget som vi inte kan göra något åt... sa jag och flyttade närmare Justin och kysste honom sedan slickade jag bort grädden, när jag slutade kollade Justin på mig och bet sig i läppen.

- Vet du hur snygg du är? frågade han och jag kände hur jag rodnade
- Tack, fast du är  snyggare! svarade jag
- haha tack men du är fortfarande snyggast! Men kan vi inte typ sticka och köpa några filmer som vi kan se sedan?
- Jo visst, har du din bil här eller?
- Ja, jag kände mig lite lat i morse....
- Okej men jag säger bara till mamma.
- Visst.

Jag gick ut till mamma som satt i trädgården på baksidan.
- Du, jag och Justin sticker och köper några filmer bara, det är okej va? frågade jag henne
- Ja visst, det passar faktiskt väldigt bra för Pattie har precis bjudit hem mig till henne så om det är okej för dig så får ni vara här själva ikväll.
- Okej men vet Justin det?
- Ja han och Pattie hade visst pratat om det, men köp något som ni kan äta till middag också vi har inte så mycket hemma.
- Absolut. Mamma gav mig lite pengar och jag gick ut till Justin som redan satt i bilen och väntade

Vi köpte tre filmer, två skräck och en romantisk komedi tror jag sedan köpte vi pizza till ikväll och massa godis.

När vi kom hem igen så satte vi oss ute på baksidan där mamma suttit förut och snackade om Justins lilla europa turné.

- Vilket land var bäst då? frågade jag

- Hm, svårt att säga men jag gillade Italien för där har dom så god mat, massa pasta och sådant! sa Justin och slickade sig lite om munnen.
- Okej, jag skulle också vilja åka till europa någon gång...! sa jag lite avundsjukt
- Skulle du? Vi kanske kan åka dit någon gång...
- Det skulle vara toppen! sa jag och vi fortsatte snacka i någon timme eller så sedan var det lite för kallt att sitta ute så vi gick in och bestämde oss för att spela lite tv spel, Justin var visst grym på det sa han.

- Hörni, jag går bort till Pattie nu! ropade mamma till oss från hallen när vi suttit och spelat i kanske tre timmar fast dom två första hade inte jag fattat hur man gjorde så Justin hade fått förklara och typ styra båda kontrollerna...
- Okej, när kommer du hem? skrek jag tillbaka
- Jag vet inte riktigt men inte senare än elva till tolv tror jag, men ni kan inte sitta där och spela hela kvällen ni får inte glömma bort att äta!
- Nej nej hejdå! ropade jag och jag hörde dörren slå igen efter henne.

- Ska vi kanske äta nu? frågade Justin som hade pausat spelet medans mamma och ja pratade.
- Visst, jag är faktiskt rätt hungrig. sa jag och vi gick in till köket och tog fram tallrikar, glas och bestick och dukade.

När vi ätit så fixade vi i ordnig i vardagsrummet med en massa kuddar, popcorn och godis sedan satte jag in den första filmen och satte mig bredvid Justin i soffan.

Vi hade börjat med en skräck-film den var rätt äcklig faktiskt med väldigt mycket blod och så, Justin verkade inte heller tycka att det var så jätte kul för jag märkte att han mest satt och tittade på mig, efter ett tag kändes detb lite pinsamt så jag vände mig mot honom och frågade vad det var.

- Jag vet inte jag bara tänkte på att jag gillar dig väldigt mycket...
- Jag gillar dig också väldigt mycket, det vet du va? svarade jag

Justins perspektiv:

- Jag gillar dig också väldigt mycket, det vet du va? sa Bella och jag kände hur jag ryste till på ett skönt sätt när hon sa det, hon kändes väldigt äkta på något sätt många andra tjejer ville bara vara med mig för att jag var känd och så men jag visste att hon inte var sån.
Bella kollade tillbaka mot tv:n, precis när hon kollade styckades en tjej upp så det stänkte blod och inälvor överallt, Bella ryckte till och lutade sig mot min axel jag kände hur hon darrade lite.

- Du vet att det inte är på riktigt va? sa jag lugnande och smekte hennes rygg med min hand
- Ja det ser bara så äckligt ut. sa hon
- Okej men vi kan ju alltid göra något annat... jag puttade ner henne lite i soffan, la mig ovanpå henne med mina armar på varsin sida om henne så att hon inte skulle få all min tyngd på sig och kysste henne.
Hon besvarade kyssen och jag tog mina händer under hennes rygg och drog med dom längs med hennes rygg ner mot hennes rumpa.
Jag kände hur hon spände sig lite så jag satte mig upp och frågade om det var okej om hon inte ville mer så kunde vi kolla på filmen i stället men hon svarade inte utan lutade bara sig över mig och kysste mig igen.

Nu låg hon lite över mig och började kyssa min hals, jag sneglade på henne, damn så het hon var...!
Jag tog av hennes tröja och hon min, nu kunde jag inte slita blicken från henne och jag såg hur hon märkte det och henne kinder blossade upp hon var så söt när hon rodnade!
Vi fortsatte kyssas och det blev lite vildare hon tog sin hand längs med mitt lår och jag ryste till igen och kände hur mycket jag verkligen ville ha henne nu..
Då ringde min telefon och vi båda ryckte till.
- Äh vi skiter i det jag kan ringa upp sedan. sa jag och vi fortsatte efter några sekunder ringde det igen

- Du borde nog svara tänk om det är något vitkigt...! sa Bella och reste sig upp
- Mm okej sa jag. och svarade

- Hej det är Justin
- Hej det är jag, kom hit nu! ta med dig Bella
-
Varför det mamma? sa jag och kände mig lite irríterad
- Bara kom, skynda er!

Patties perspektiv en halvtimme tidigare:

Precis när jag stod  i käket för att hämta lite vin, ost och kex till mig och Mia så ringde telefonen, jag svarade:

- Hej det är Pattie
- Hej det är Jeremy!
- Hej! ville du något speciellt, jag har en gäst...
- Jag bara undrade om Justin var där, ville bara fråga hur ni haft det på semestern och turnéen.
- Nej, han är inte hemma men jag kan be honom ringa dig sedan.
- Visst, men hade ni det bra på semestern? Det var i karibien ni var va?
- Ja det var jätte skönt varmt och så, vi var där med en annan familj dom var jättetrevliga, det är faktiskt mamman där som är här nu, Mia Wilsson.
- Sa du Mia Wilsson? Hur gammla var hennes barn?
- Ja det sa jag, Isabella är 15 tror jag men varför undrar du, känner du henne eller?
- Eh ja det kan man väll säga, du får inte bli sur nu men ett tag innann vi skilde oss så träffade jag henne på en nattklubb, vi blev båda rätt fulla och hamnade i säng, hon hade en pojkänn då men dom hade visst bråkat tror jag och jag hade ju dig så nästa morgon bestämde vi oss för att inte säga något och om hennes dotter var 15 så måste det varit ungefär vid tiden jag träffade henne som hon blev gravid...
- Okej jag ska inte bli sur men det var dåligt gjort av dig i alla fall, men menar du att du kunde vara pappa till Isabella!?
- Ja, jag vet ju inte men rent tekniskt sett så ja fast du får väll prata med Mia...
- Ja det ska jag, jag ringer dig sedan, hejdå!

Jag la på, herregud tänk om de var halvsyskon, Justin som sagt att dom typ var tillsamans....

- Mia jag måste prata med dig om en sak...
- Visst vadå? frågade hon och tittade på mig
- Jag pratade precis med Justins pappa Jeremy, han sa att ni två träffats på en klubb för 15 år sedan och haft ett "one night stand" och att han kunde vara Isabellas pappa, stämmer det?

Oh-o spännande...!
det kommer en del till ikväll då får ni se hur det går :)

// Fredrika

2 kommentarer
Postat av: Sara :)

fuck dig du får ju inte sluta så spännande då måste man ju fortsätta :OOOO fortsätt skriv jag dör annars :)

2011-05-09 @ 21:02:00
Postat av: Sara :)

fuck dig du får ju inte sluta så spännande då måste man ju fortsätta :OOOO fortsätt skriv jag dör annars :)

2011-05-09 @ 21:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0