chapter 8 The choice

- Ska jag köra? fråga justin
Jag kolla in i Justins vackra ögon log och sa mm.
Han starta motor och körde iväg det gick ganska snabbt men det va kul.
Vi kom hem vid kl. 5 sen vid halv 7 åt vi.
Vi hade kul och dagarna gick fort vi hade bara en vecka kvar, jag frågade Justin lite om kändis livet vi satt säkert och snacka i 3 timmar.
- Vi har faktiskt aldrig kollat runt hela ön kan vi inte göra det? sa jag tillslut efter att ha sutit ner i 3 timmar och snackat.

Isabellas perspektiv:

- Jo visst, kan vi inte ta båten och köra runt hela ön så kan vi gå av på några ställen och kolla? sa Justin, han hade verkligen gillat att köra den där motorbåten och hade snackat om den rätt mycket...
- Men kan inte du höra med Pattie och mamma om det är okej så gör jag lite matsäck vi kan ta med oss.
- Sure! Sa Justin och gick i väg till Pattie och mamma som låg vid poolen och solade.
Jag gjorde i ordning lite mackor och dricka och la i en väska sedan kom Justin tillbaka.
- Det var okej men vi ska vara tillbaka här vid sju. sa Justin och kastade upp båt-nycklarna och fångade dom
igen.
- Bra då sticker vi då! Sa jag och vi gick ner till bryggan där båten låg.
Det var Justin som körde igen jag satt bredvid honom och tänkte lite.
Jag tänkte bland annat på hur mycket jag skulle sakna Justin när vi kom hem, även om vi bara känt varandra i en vecka så hade vi kommit varandra ganska nära, man gör nog det om man träffas typ 24/7...
Sedan tänkte jag på hur lite han visste om mig, vi hade nog mest snackat om honom, om hur det var att vara känd och så fördelarna och nackdelarna liksom, men nästan inget om vem jag var eller hur mitt liv var.
Det enda han visste om mig var nog egentligen att jag nobbat honom på hans konsert, att jag hette Isabella, hade en mamma som hette Mia och är 15 år. Men det kändes ändå som  att vi känt varandra länge, men det var nog bara jag som kände så, han skulle förmodligen glömma mig lika snabbt som vi lärt känna varandra...
- Hallå! jorden till Bella! vad tänker du på? vi är framme här jag tänkte att vi skulle av och kolla lite. Sa Justin och skakade mig lite lätt, jag hade nog slumrat till lite, konstigt med tanke på hur fort Justin nog kört.
-  Okej men då går vi väll av då....! sa jag och sträckte på mig.
Vi gick i land och kollade runt lite, vi stannade på ett mysigtt ställe med några palmer och åt vår matsäck.
- Du Bella, hur ska vi göra sedan och så? Jag menar när semestern är slut, jag kommr i alla fall att sakna dig...Sa Justin och såg lite ledsen ut
- Jag vet inte vad tycker du? Vi kan väll fortsätta hålla kontakten, via sms och sådant. svarade jag och tänkte sedan att jag faktiskt inte hade någon aning om var han bodde.
- Jo det är klart, vi kanske kan träffas någon gång också, var bor du? Frågade Justin
- Ja i Sandy Springs, du då?
- I Atlanta så då är det ju ganska nära! sa Justin och sken upp
- Mm. sa jag och tänkte på huset som mamma ville köpa i Atlanta, det kanske inte vore så dumt nu...
Efter en stund åkte vi till ett annat ställe på ön sedan skulle vi tillbaka till mamma och Pattie.
Justins perspektiv:

Klockan var redan kvart över 6 och vi satt i båten på väg tillbaka, när det kanske var två tre kilometer kvar hördes ett konstigt ljud från båten, det liksom började hacka lite och vi började tappa fart.
- Vad är det där för ljud? Frågade Isabella och såg lite rädd ut.
- Ehh, jag vet inte riktigt sa jag och kände mig lite orolig, eftersom att det var jag som körde så det kändes lite
som att det var jag som hade ansvaret för henne.
- Men ska det verkligen vara så här... Sa Isabella lite fundersamt, nu gick det väldigt långsamt.
- Nej det ska det nog inte, något måste vara fel. Precis när jag sagt det så stannade båten helt.
- Ojdå, vad gör vi nu, ska vi gå resten av biten eller, hur långt kan det vara? Frågade Isabella och försökte se om
man kunde se huset, det kunde man knappt.
- Ja vi får nog gå, det är nog bara knappt tre kilometer. Sa jag, tog nycklarna, väskan och gick sedan ner för
stegen ut i vattnet, Isabella kom ner efter mig.
- Tur att det är varmt i vattnet... haha fan vad vi kommer skratta åt det här när vi kommer hem! sa Isabella och vek upp sin redan korta klänning lite mer och började gå.
- Jo det har du nog rätt i. sa jag och följde efter henne. Vi gick mot stranden och gick sedan längs med vatten brynet i riktning mot huset.
När vi gått i någon minut kände jag något vasst mot min fot så jag ställde mig på ett ben för att kolla vad det var, precis när jag ställtr mig så så puttade Bella ner mig i vattnet.
- Hahahahah, nu fick du igen för det där vattnet du hällde på mig skrek hon och skrattade lite till. Men snart slutade hon skratta för jag drog ner henne också.
- Inte lika kul nu va? Jag skrattde och satte mig upp och kollade på henne, hon låg fortfarande kvar i vattnet, nu bnlundade hon och såg inte ut att vara på väg upp.
Jag lutade mig lite över henne för att kolla om hon var okej, just som jag gjorde det försökte hon dra ner mig igen men den här gången höll jag emot så jag kom bara ner en bit, nu var jag väldigt nära hennes ansikte och hon var väldigt söt, speciellt nu när hennes hår och ja hela hon var helt blöt...
Utan att jag tänkte på det så förde jag mitt ansikte närmare hennes och kysste hennes läppar, först var jag lite spänd, tänk om hon skulle putta bort mig...! Men det gjorde hon inte, tvärtom så besvarade hon kyssen.
_______________________________________________________________________________________________
Vad tycks? Designen är klar nu också :)
Kommentera!
// Fredrika
2 kommentarer
Postat av: alma

det ärr ju assbra!!!!!!!!!!!!!!!! höhö

2011-05-02 @ 20:11:18
Postat av: semlis :)

Love it <3 men skriv ngn gång :O haha ni äger ju på att skriva, designen e ju jätte snygg ;) fast de hade varit snyggare om de hade varit bilder på Christian Beadles ist haha <3

2011-05-03 @ 20:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0