I want you chapter 6

- Seriöst? Vill ni verkligen se den här för om ni kissar på er eller något sådant så kan ni inte förvänta er att jag ska hjälpa till... Sa jag och kollade skeptiskt på blue-ray fodralet som Christian plockat ut ur min film samling.
Det var skräckfilmen The human centipede som i alla fall jag inte velat se när jag var lika gammal som Christian och Emelia.

- Ah men va inte en sån fegis nu Juusty! Svarade Christian skrattandes medans han gick bort och stoppade in skivan i själva blue rayen.

Vi satte oss i en av sofforna och i väntan på att filmen skulle börja så funderade jag på om Emelia ens visste vem jag var, för det hade verkligen inte verkat så, om hon nu inte bara var för cool för att visa något.
Fast det skulle faktiskt förvåna mig om Christian eller Caitlin för den delen berättat något om mig för henne, det var nämligen inte bara för mig det brukade bli jobbigt då -nej Caitlin hade råkat nämna att hon dejtat mig någon gång och sedan inte fått en lugn stund från folk som såå gärna ville bli hennes bff typ.


Jag hade köpt nya solglasögon på flygplatsen som jag inte tagit av mig sedan dess och det var väll tur antar jag.


Emelias perspektiv:

- Jaja, som ni vill men jag varnar er, den är jävligt äcklig! Justin la fodralet på soffbordet och satte sig i soffan bredvid mig.
- Jag vet, sa Christian, Caitlin har berättat om den när hon såg den sina kompisar, men jag tycker att den verkar kul.
- Kul?! Sa jag och skrattade, tycker du att det är kul att en galen kirurg typ syr ihop människor till en tusenfoting, inte så värst kul om du frågar mig.
- Okej, kanske inte kul, men underhållande, sa Christian, förlåt för att jag gillar skräckfilm och inte är sån fegis som du. Han flinade mot mig.
- Jag är inte feg, jag gillar också skräckfilm, sa jag, jag kanske bara inte älskar det.
- Sluta ljug, du tycker att det är super läskigt, sa han retsamt.
- Vem var det som tittade på hajen, it, house of wax, barnhemmet, orphan movie, med dig?
- Jaja, du kanske inte är så feg iaf, sa han och kysste mig. Jag besvarade honom mjukt och sedan lutade huvudet mot Christians axel. Filmen började med att en galen, panisonerad kirurg kidnappade en lastbilchafför och sedan två turister vid namn Jenny och Lindsay. Jag tyckte inte att det var så äckligt först, inte förens Heiter (den galne kirurgen) började operera. Det var verkligen riktigt skabbigt så jag gömde huvudet i Christians axel och kikade bara fram lite.
- Sa ju att du va feg, viskade Christian retsamt. Jag sa inget utan räckte bara ut tungan till honom. Jag tittade fram lite till men när jag såg att dom inte var klara med operationen på filme gömde jag huvudet igen och Christian kysste mig på huvudet.

Justin perspektiv:

Dom verkar ha så mysigt där, tänkte jag och tittade mot Christian och Emelia. Hon var verkligen grymt söt och jag undrade fortfarande om hon verkligen visste vem jag var. Då kom jag på att jag fortfaranade hade solglasögonen på mig så jag tog av dom. Men det var så mörkt så jag tror inte att hon uppfattade mitt ansikte. Om hon ens tittade på mig. Hon hade väll fullt upp med Christian och jag önskade också att jag hade min Selena här. Fast jag vet inte om jag verkligen önskade det.
Jag gillar ju verkligen henne men jag vet inte om jag gillar henne som en flickvän längre. Hon känns mer som en väldigt bra vän. Jag satt så länge och tänkte så jag glömde bort filmen helt och kom på att jag hade suttit och stirrat på Chris och Em hela tiden, men som tur var hade de inte märkt det. Dom var så fokuserade på filmen men jag såg att Em tyckte att filmen var äcklig. Hon gömde sig bakom Chris och tittade fram lite då och då. Det såg riktigt gulligt ut och jag log för mig själv. Sedan riktade jag blicken mot filmen igen och såg att det var den scenen när Heiter hade börjat tämja "tusenfotingen".

Emelias perspektiv:

- Var den så kul som du trodde? Sa Justin och skrattade.
- Ja, haha, jätte kul, sa Christian.
- Jag tyckte att den var hemsk, sa jag, inte allt för seriöst.
- Men sötnos skräckfilmer är gjorda för att vara hemska, sa Chris.
- Ja men någon skräckfilm kan väll någon gång ha något lyckligt slut. Justin och Chris började skratta.
- Lycka till med det, sa Justin och skrattade. Då såg jag vem han egentligen var.

- Men vänta, sa jag, du ser ju precis ut som... sedan visste jag inte vad jag skulle säga. Christian och Justin stod och kollade på mig. Sedan fattade Christian vad jag menade och både han och Justin började skratta.
- Har du inte märkt det förrens nu, sa han och skrattade.
- Nej, sa jag, det var lite svårt när du hade solglasögon på deig, sa jag till Justin och skrattade, jag trodde du hade samma hår som du hade innan och typ sjöng såna baby och one less lonely girl låtar fortfarande.
- Haha, nej, sa Justin, jag var ju femton då, jag är sjutton nu.
- Oj, jävlar vad tiden går snabbt, sa jag. Seanste gången jag såg en bild av dig var ju isåfall typ ett eller två år sedan.
- Ja, sa Justin, då är du ingen stor beliber alltså, om du inte visste hur jag såg ut.
- Nej, det kan man nog inte säga, sa jag och skrattade. Fan vad pinsamt. Jag trodde faktisk att jag hade lite koll på dagens kändisar men det verkar som att jag hade fel. Men när jag tänkte efter tyckte jag egentligen inte att det var en så stor grej. Okej, han kanske är en av världens mest kända artister (det visste jag iallafall), men han är ju endå bara en människa. Så jag tog det bra. Och nu fattade jag helt varför han hette Ciara på Christians mobil. Det var därför han där Kenny hade varit med i bilen, och därför dom hade så mycket säkerhet, med den där lilla fingeravtryck plattan på framsidan av huset. Ja, nu fattade jag allt jag hade undart över. Haha, att jag inte kände igen honom. Vissa av mina kompisar på min gamla skola hade varit riktiga belibers så det kändes konstigt att jag inte hade hängt med i deras Justin Bieber snack. Inte för att jag själv var så intresserad, men dom pratade om honom hela tiden så det var lite konstigt att jag inte hade hört något om att han hade klippt sig eller något. Jag blev avbruten i mina tankar av Justin:
- Vad ska vi göra nu då, sa han.
- Jag vet inte, vad tycker du? Sa Christian, du får bestämma.
- Jag vet inte, kanske gå hem till dig Chris, sa Justin, jag har ju inte varit hemma hos dig på åratal känns det som.
- Visst, sa Christian och reste sig upp. Det gjorde jag också och sedan gav vi oss iväg till Christians hus. Vi fick skjuts av en taxi även om det inte alls var så långt.
- Så du bor också här, sa Justin och tittade på mig.
- Ja, inte så långt ifrån Christians hus faktiskt, sa jag.
- Du vet där familjen Carlton bodde innan, sa Christian.
- Jaha, där, sa Justin, det huset är ju jätte fint. Jag var där en gång på middag, det var verkligen super mysigt innuti.
- Ja, fast mitt rum är skit stökigt, sa jag.
- Ja, det brukar mitt rum också vara, och du vill inte se min lägenhet när jag har bott där själv i bara en vecka, sa Justin, rena svinstian.
- Har du en lägenhet?
- Ja, i Los Angeles, men jag är inte där så ofta.
- Varför inte? Frågade jag.
- Jag vet inte, jag är hellre här, jag har ju min familj här och alla min bästa kompisar, och dom träffar jag ju inte så ofta nu för tiden.
- Det är klart, men jag skulle endå också vilja ha en egne lägenhet som man bara kan åka till när man är trött på allt annat, sa jag.
- Dream on bitch, sa Christian retsamt. Jag knuffade till honom lite på skoj.
- Är du inte starkare? Sa han och flinade.
- Du, passa dig, sa jag, du vet att jag är starkare än dig.
- Haha, dissad Chris, sa Justin.
- Vi säger så ja, sa Christian och la armen om mig.
- Du, jag kan bevisa det när vi kommer fram om du vill, sa jag och skrattade.
- Jag slåss inte mot tjejer, sa Christian.
- Jaja, sa jag, bara för att du vet att jag är starkare.
- Vi vet båda två att det inte är sant, sa han.
- Vi får väll se, sa jag och klev ut ur bilen som hade stannat.
- Det är mycket större än jag kommer ihåg, sa Justin som också hade klivit ut ur bilen.
- Det är som det alltid har varit, sa Christian.

Han klev ut ur bilen och innan jag hade hunnit reagera bar han upp mig och la mig på hans axel. Han bar mig en bit och jag skrattade, bankade honom på ryggen och sa att jag vill komma ner.
- Inte förrens du säger att jag är starkare än dig, sa Christian.
- Jaja, sa jag och så släppte han ner mig.
- Sa ju det, sa han och kysste mig.



lite kort kapitell kanske men hoppas ni gillar det. tack för alla komentarer förresten :D <3
// Maya
2 kommentarer
Postat av: carro <3<3

Sjukt fet uppdatering senaste dagarna, forts så!!! :D

2011-11-22 @ 19:15:56
Postat av: olivia

Bra, bättre, bäst! Haha <3

Meer!

2011-11-22 @ 19:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0