I want you chapter 1

- Älskling det är dags att gå upp nu! Klockan är nästan halv nio, jag måste åka till jobbet snart och...-

Jag
satte mig upp i sängen med ett ryck så fort mamma sagt "halv nio" det var nämligen måndagen den 19 Augusti och första dagen i skolan. Det är väll ingen big deal man börjar ju skolan igen efter sommarlovet varje år kanske ni tänker men faktum var att det just detta året var en big deal eller i alla fall för mig, jag skulle nämligen börja i en helt ny skola i en helt ny stad och som det verkade nu skulle jag dessutom komma försent.

- Oj om jag visste att du vaknade så fort när jag nämnde mitt jobb förra året så skulle jag aldrig ens ha försökt mig på något annat...! Sa mamma i ett försök att låte rolig medans hon rullade upp mina rullgardiner och vinklade persiennerna så att solljuset kunde sila in.

- Ha-ha mycket lustigt! Helt allvarligt jag kommer komma minst en en kvart försent vi börjar för fanken om mindre än en halvtimme, varför väckte du mig inte tidigare för!?
Jag slängde bryskt av mig täcket och började kryssa mellan dom många flyttkartonger som stod utplacerade lite här och var på golvet med badrummet utanför mitt rum som mål.

- Men gumman du sa ju inte ens åt mig att väcka dig överhuvud taget i går kväll, du skulle ju ställa något alarm på din telefon sa du ju..! Ropade mamma från mitt rum. Kände jag henne rätt stod hon just nu framåtlutad över golvet och plockade upp kläderna jag haft på mig igår och min väskas innehåll som jag tömt ut i jakt på, just det min mobil som jag aldrig hittat och heller aldrig ställt något alarm på utan istället bestämt mig för att lita på att min "kropps klocka" skulle väcka mig i tid.

- Öh juste förlåt men det är nog lugnt jag duschar och sådant nu i alla fall, ha det bra på det nya jobbet! Hojtade jag tillbaka samtidigt som jag drog av mig min stora sov-tröja, klev in i duschen och vred på vattnet på högsta värmen.

Jag tillät mig slappna av någon minut medans det heta vattnet sköljde av min kropp och för ett ögonblick kändes allt som vanligt, som att jag fortfarande bodde i New Jersey med mamma och pappa och att Rose, min bästa kompis skulle plinga på dörren om vilken minut som helst för att gå till skolan tillsammans med mig.
Men allt var inte som vanligt längre, pappa och mamma hade precis skilt sig och pappa hade flyttat till Spanien fucking jäkla Spanien av alla länder, inte New York, inte L.A inte ens till Kanada utan till en helt annan världsdel medans mamma och jag flyttat till Atlanta för en "ny start" som hon och pappa så fint kallat det.
Ja det lät verkligen fint och rent och lätt när vi pratat om det lite löst hemma vid köksbordet när allt fortfarande varit precis som vanligt men nu kändes det som allt annat än lätt, jag var skit nervös för hur den nya skolan skulle vara, jag var skit nervös för om jag skulle få några nya kompisar ja jag var helt enkelt skit nervös för allting vilket inte var ett dugg likt mig jag var istället den där coola typen som alla svag små tjejer sett upp till på min förra skola.
Alltså jag menar verkligen inte att skryta eller så men det är liksom den sorts uppfostran mina föräldrar gett mig, att inte hålla inne med vad man tycker, att stå upp för dom svaga och inte vara rädd för att ta skit, you name it..

- Jag sticker nu lycka till i skolan och duscha inte för länge! Skrek mamma från undervåningen och efter bara några sekunder hörde jag ytterdörren smälla igen.

Efter att ha duschat hade jag bara 20 minuter kvar innan skolan skulle börja och även som den tids-optimist jag är så var det bara att inse att jag aldrig skulle hinna i tid så istället för att stressa som in i och komma fem minuter för sent med mascara-kladd på ögonlocken bestämde jag mig för att faktiskt ta det lugnt med att välja kläder och sminka mig och komma en kvart försent istället.

Exakt 23 minuter senare låste jag dörren bakom mig och började traska mot byggnaden jag skulle spendera dom närmsta kommande åren i.
Efter en kort promenad på omkring fem, sex minuter såg jag skolan torna upp sig över dom andra husen i slutet av den ganska långa gatan, jag tog några djupa andetag och gick sedan med beslutsamma steg dom sista metrarna.

- Är du ny här eller? Du ser rätt vilsen ut..! Frågade en röst bakom mig när jag kommit in i själva skol-byggnaden och nu inte hade en aning om vilket klassrum jag skulle till.

- Japp, syns det tydligt eller? Svarade jag och vände mig om för att se hur han som frågat såg ut. Han var faktiskt rätt snygg, kanske en och 75 lång, han såg ut att vara i bra "fysisk form" om du fattar vad jag menar och han hade gyllenbrunt hår och bruna nyfikna ögon, jag kom på mig själv med att stå med halvöppen mun och stirra på honom.

- Men du är senior va? För här är bara middle school, du ska till byggnaden till höger om den här. Jag heter Christian, Beadles förresten. Sa Christian och jag stängde snabbt munnen och samlade ihop anletsdragen.


- Jag heter Emelia Thompson och nej jag är 14 så det är middle school några år till för min del, du då? Det var inte första gången någon tagit mig för att vara äldre än vad jag är så det förvånade mig inte, det är faktiskt ganska smickrande men kan också bli lite jobbigt ibland med äldre killar och sådant.

- 14? Hm det trodde jag inte men det är jag också så då kanske vi ska gå i samma klass, kom jag kan visa dig till ditt klassrum, vilket ska du till? Han började gå uppför trappan som fanns rakt framför oss. - Kommer du eller, vi är ju trots allt ganska sena..! Du ska till 315 va? Sa Christian och tittade ner på mig från översta trappsteget.

Jag gick uppför trappan till honom och vi gick tillsammans mot klassrummet.
- Du kanske vill följa med mig hem i eftermiddag så kan jag, du vet visa dig runt lite i omgivningarna och så? Frågade Christian när vi stod utanför klassrum 315. Han drog handen genom sitt hår och väntade på mitt svar.

- Visst det låter bra. Sa jag och vi gick in till resten av eleverna. Den här skolan kanske inte var så dum i alla fall?


En månad senare Justins perspektiv:

- Tio minuter till, sen måste vi dra om vi inte ska missa hela soundchecket... Du vet kidsen därute räknar med dig.. Hallå Justin? Du lyssnar va? Min manager Scooter skakade min axel lite lätt och jag slet ögonen från dator skärmen.


- Eh va, det är klart jag lyssnar ge mig tio minuter till bara..? Jag höll på att chatta med mina kompisar från Stratford i Kanada där jag bodde förut, innnan mina videos på youtube hade över 500 000 000 visningar, när jag fortfarande kunde gå vart jag ville utan att bli överfallen av en massa skrikande tonårs tjejer som vill ta foton av mig eller få en autograf, ja helt enkelt när jag fortfarande varit bara Justin och inte den berömda Justin Bieber, flickidolen med mer fans än det finns invånare i flera länder.

- Det var ju det jag sa, att vi sticker om tio minuter jag visste väll att du inte lyssnade... Muttrade Scooter men gav mig en vänskaplig klapp på axeln och gick ut ur mitt hotellrum.

Datorn tog min uppmärksamhet igen när den plingade till av ett nytt meddelande på skype från Christian den här gången, en av mina närmaste kompisar som också är lillebror till min ex-flickvän Caitlin.

" Yo, wassup bro?" skrev han och jag log lite för mig själv, jag skulle nämligen åka från Peking där vi befann oss just nu och hem till Atlanta där Caitlin och Christian bor om mindre än en vecka för att spendera det lilla som fanns kvar av sommaren där och bland annat spela in mitt nya album och ja bara chilla och njuta av värmen som vilken vanlig tonåring somhelst.
Jag vet, jag vet sommarlovet slutade för en månad sedan men heter man Justin och Bieber i efternamn är inget som vanligt och detta året skulle jag alltså vara ledig i två månader när alla andra precis varit det.
I vilket fall som helst så visste jag att Christian skulle bli glad av att höra det och därav mitt leende, ni förstår även om han bara är 14 och jag 17 så är han en riktigt skön kille med grymt mycket swag och som jag nämnde en av mina bästa vänner.
"Allt e som vanligt här u know soundcheck och sådant snart, är allt som det brukar i ATL då?" Skrev jag tillbaka och Christian svarade nästan direkt:
"Ok nice du e i Kina nu va? och ja allt är väll som vanligt här förutom att..."
"Förutom vad?"
"Jag har skaffat flickvän, Emelia eller Em heter hon"
Det kom inte som en chock precis Christian hade liksom jag alltid varit populär och aldrig haft något problem med att skaffa tjejer men något sa mig att det här var något extra.
"Åh bra jobbat bro, hur är hon då?"
"Riktigt schyst faktiskt du skulle nog gilla henne, och vi ska inte ens börja snacka om hur hon ser ut herregud man vi snackar en solklar tia här asså..."
Jag antog att han syftade på den skala att bedömma tjejer efter som vi en gång gjort tillsammans med Chaz och Ryan mina två andra närmaste vänner.
"Haha ok säger du det så, kan man få se en bild då?" Okej det där kanske lät lite konstigt för jag har ju flickvän faktiskt och inte vilken flickvän som helst heller utan Selena Gomez men man måste ju få kolla på andra liksom det var ju inte så att jag skulle börja hångla med fotot på henne precis..
"Sure ska bara hitta en bra bild, eller vänta hon är lika het på alla bilder här kommer en:

Jeez, hon var verkligen en tia, om inte mer jag tror aldrig jag sett en lika snygg tjej som hon och jag har ändå sätt en hel del tjejer i mitt liv. Men helt ärligt var hon inte liite för bra för Christian han brukar visserligen ha lätt för att få tjejer men Emelia måste ju vara minst 16 i alla fall...
"Damn du hade rätt om tian haha..!" skrev jag och sneglade på klockan uppe i högra hörnet, det hade gått mer än tio minuter nu så snart skulle väll Scooter dundra in och dra med mig ner till lobbyn och dom andra i crewet.
"sa ju det baha, men när kommer du till ATL då?"
"Riktigt snart faktiskt, men ja måste dra nu c'ya" Jag loggade ut från skype, fällde ner locket på datorn och gick ut från hotellrummet.
Jaha vad tycker ni om den här na novellen, bra? dålig? Lämna en kommentar om vad ni tycker så kommer nästa del upp snart :)
// Fredrika, Maria och Maya
3 kommentarer
Postat av: Sara :)

pahaha asså hon Emilia såg ju ut att vara typ 76 hah nä men abs inte 14 pahaha ni kunde inte hippa en bättre bild? och asså christian kmr bli sur och justin tar henne ifrån honom haha så plz don't do that to my chris <3 hahah nä men d va bra o vill bara säga att jag känner mig stolt över förska kommentaren och jag tycker att det är både bra o dåligt att ni skriver två så ni får uppdatera mer o maya vafan du sa att du skulle fortsätta med din jag vill faktiskt ha ett slut ;) <3

2011-09-02 @ 19:52:56
Postat av: nour

MER!

2011-09-06 @ 19:28:04
URL: http://juztawesome.blogg.se/
Postat av: hej

Mycket bra början på en novell!! Skriv mer!!

:D

2011-09-10 @ 18:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0