I want you chapter 13

Nej, jag såg inget i alla fall men du kan nog lita på henne
jag tittade på sms:et och sedan skickade jag det. Det tog inte lång tid innan jag fick svar den här gången heller: Bra, tack så jävla mycket, förresten vill du ses imorgon med mig och Em?
Jag svarade snabbt "Ja" utan att tänka efter direkt.
Awsome, ses imorron då bro
Ses svarade jag snabbt och sedan körde jag in på parkeringen vid studion och sprang in för att avsluta photoshooten.
- Äntligen, det tog ju mer än en timme, du sa att bara skulle ta en liten stund. Scooter var ganska irriterad när jag kom in.
- Sorry, men jag var tvugen att reda ut en liten sak, sa jag, jag ska bara byta om så kan vi köra sen.
- Okej, men skynda dig, sa Scooter och lämnade rummet.

Emelias perspektiv:

Jag hade varken träffat Christian eller Justin efter den där kyssen.
Men det berodde på att jag fått halsfluss och inte på att jag försökte undvika dom, något som jag starkt funderat på att göra innan sjukdomen kom till min räddning.
Jag hade försökt att inte tänka så mycket på vad som hänt mellan Justin och mig i bilen men när man är helt ensam hemma i några dagar så börjar tankarna förr eller senare att mala runt och nu hade jag helt tappat greppet om vad jag egentligen kände. Jag försökte övertala mig själv om att det inte var någon big deal men faktum är att det inte var kyssen som oroade mig mest, jag började på allvar tvivla på om jag ens var kär i Chris längre.

Men kanske var den där kyssen precis vad som behövdes för att öppna mina ögon så att jag skulle fatta att jag helt enkelt inte hörde ihop med Chris. Över huvud taget.
Nu låg jag i soffan och hade mer eller mindre sovit mig igenom ett avsnitt av desperate housewives då min iphone pep till av ett sms som, när man talar om trollen, var från ingen mindre än Chris himself.

Hej babe, mår du bättre? :P Jag tänker iaf på dig, skulle vart tusen ggr roligare om du varit här! <3  love Christian
Just det, han hade någon fest ikväll för hans föräldrar var bortresta över helgen, alla som var någon skulle vara där inklusive Justin.
Jag skickade iväg ett snabbt svar om att jag mådde lite bättre och att jag saknade honom. Sedan la jag ner mobilen där jag tagit den och fortsatte halvslumra till tv:n.

Justins perspektiv:

- Duu Justiin Biebah..! Hörde jag Nea skratta bakom mig. Hon var kände egentligen varken mig eller Chris men var visst bra kompis med Em och skulle därför ha varit här tillsammans med henne men eftersom att Em blev sjuk så var hon här själv.
Christian hade sagt att det var hon som skolkat med Emelia och han var väll inte direkt överförtjust över att ha henne här men ville väll inte heller slänga ut henne.

- Kan inte duh å tiewp jag liksom gå nånstans liite mera in private? Frågade hon nu och stödde sig på min axel, hennes andedräkt luktade vodka och jag antog att hon fått i sig en aning för mycket.
- Du, jag tycker nog att du borde gå hem nu. Svarade jag så lugnt jag kunde, den här tjeje började verkligen gå mig på nerverna. Hon hade följt efter mig som en svans hela kvällen och till en början hade jag inte brytt mig så mycket men nu hade det väll fan i mig gått för långt, visste hon inte att jag har flickvän eller?

- Näe! kaan du inte relaxa lite!? Kan vi intee ha lite kul ba!?
- Jag har flickvän och jag skulle helst vilja att du lämnade mig ifred.
Vid det här laget hade Christian dykt upp vid sidan av mig och vi började hjälpas åt med att få Nea mot ytterdörren.

- Det verkade inte som att du ville att Emelia skulle lämna dig ifred i måndags! Utbrast Nea som verkade ha nyktrat till en aning.

- Vadå? Vad fan snackar hon om? Sa Christian och tittade frågande och en aning uppfodrande på mig.
Det ända jag hann tänka innan Nea fortsatte prata var "jag ber till gud att hon inte såg vad som hände i bilen".

- Ja, Justin du vet väll vad jag snackar om eller? Fortsatte Nea

- Är det något jag missat här? Sa Christian och riktade en mörk blick mot mig.
- Ska du eller jag berätta Justi.. - Nä men ska vi inte få hem dig nu!? Avbröt jag Nea med och började dra henne mot dörren men Christian stoppade mig.

- Justin har du något du vill berätta för mig? Frågade han.
Jag kunde inte förmå mig att öppna munnen utan fortsatte att stirra ner i marken.

- Då får väll jag säga det! Justin här kysset Emelia i sin bil i måndags, det är vad du har missat...! Sa Nea snabbt, - Jag lämnar er två ifred nu, lycka till! fortsatte hon, klappade mig på axeln och stapplade ut genom dörren och ner på gatan.

- Är det sant? Chirstian kollade på mig med ett stenansikte och tillslut mötte jag hans blick. Känslan jag hade då går inte att beskriva, jag skämdes som en idiot över vad jag gjort men höll fortfarande tyst.

- Va faan Justin! Svara då! jag forsatte knipa käft, - Jag litade för tusan på dig, hur fan kunde du!?

- Det var inte direkt meningen... jag försökte lugna honom lite men det var lönlöst.

- INTE DIREKT MENINGEN!!?? Så fan att det inte va meningen, ut ur mitt jävla hus! och vet du vad? Om du ser den där horan igen så kan du väll hälsa henne att det är över mellan henne och mig.
Jag ryckte till när Chris kallade Em för hora men beslöt mig för att ignorera det, det var ju inte precis läge att konfrontera honom om det just nu. Istället gick jag bara rakt ut genom dörren och ut till min bil.

Emelias perspektiv:

Mamma hade kommit hem för en stund sedan, jag hade visst somnat till, men nu stod hon böjd över mig med hemtelefonen i handen.
- Gumman, är du vaken? Det är Christian i telefon...! Sa hon och gav mig telefonen medans hon log ett sådant där mamma-leende.
Jag greppade den och gick iväg likte mer avskilt.

- Hej älskling, hur går festen?

- Du ska ge fan i att kalla mig älskling! Jag vet om dig och Justin, din kompis måste ha sett er, det räknade du inte med va? Hade du någonsin tänkt berätta eller!?

- Förlåt. Jag vet att det lät lite futtigt men jag hann inte tänka ut något bättre att säga just nu.

- Ett förlåt är det sista jag behöver från dig, jag behöver fan inget alls från dig!

- Va menar du, vill du ta en paus eller?

- Ja, en jävligt lång sån i så fall. Jag vill aldrig mer se dig, prata med dig eller ens höra något om dig, eller Justin för den delen! Du och han kan göra vad fan ni vill för du och jag är så jäävla över!!!

-
Jag förstår dig, men du ska veta att jag aldrig planerade att det skull bli så här mellan oss, det var aldrig min mening att såra dig. Den där kyssen betydde ingenting för mig och finns det någonting jag kan göra så säg det!

- Säg att du inte har några som helst känslor för honom. Okej, det där var jag väll inte riktigt beredd på. Jag menar kyssen i sig var typ fantastisk men jag hade inte tänkt på om jag gillade Justin på det sättet eller inte. Så jag sa helt enkelt ingenting.

- Tänkte väll det. Sa han och la på.

Jag antar att det är nu jag borde ligga helt utslagen på golvet storgråtandes med ett paket glass vid sidan om mig. Men jag kände knappt någonting alls och när mamma frågat vad det var Chris velat så sa jag bara "inget".
Förlåt, förlåt, förlåt för våran utomordentligt kassa uppdatering! Skolan har tagit all vår tid...
Skriv mycket kommentarer så uppdaterar vi mer snart!
// Fredrika och Gertis (i fall ni undrar så e d ja som e maya ja hatar bara mitt riktiga namn som e gertrud men ja kalla mej gertis så blir alla glada haha :D)
2 kommentarer
Postat av: sofie

sjuukt bra! skriv mer snart!<3

2012-02-21 @ 22:36:54
URL: http://sooofiesss.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hon borde gråta lite hahaha, jätte bra..!!!

2012-03-21 @ 08:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0