Chapter 57 The choice

Jag försökte gå ut och stänga dörren efter mig så snabbt som möjligt så att hon inte skulle se den kvaddade bilen och staketet för jag orkade verkligen inte med att förklara allt för henne just nu.
Men tyvärr verkade det som att mamma just idag ville ut och ta lite luft, hon gick ut precis efter mig och så fort hon såg bilen och allt drog hon efter andan.

- Eh, ingen strand idag eller? Sa Justin försiktigt och jag skyndade mig fram til honom, tog hans hand i min och vi började gå bort från min och mammas uppfart.

- Jag orkar inte med henne... inte just nu. Sa jag kort

- Jag förstår. Svarade Justin ännu kortare och la armen om mina axlar precis som igårkväll.

Isabellas perspektiv:

- Så du och biebs är okej nu? Frågade Kenny, Justins extremt sköna livvakt som helt coolt suttit och ätit en skål med flingor när jag och Justin kom hem till honom.
Justin själv var uppe på sitt rum för att packa ihop allt han skulle behöva till stranden, vilket att döma av tiden det tog, nog var en del.

- Mm. Det kan man väl säga. Tror jag.

- Vadå "Tror jag" antingen är man väll sams eller så är man det inte.
Jag måste bara få beskriva hur otroligt rolig Kenny lät när han försökte härma mig, lite som en kyckling som ätit krita typ. Om ni förstår vad jag menar?

- Jaa, alltså tekniskt sett så är vi väll det men på riktigt riktigt så kan man ju inte vara helt säker förens om en vecka eller så...
Jag vet inte riktigt om han fattade hur jag menade men för mig var alltihop i alla fall glasklart.

- Hahaha jag kommer nog alldrig riktigt komma på det klara med dig Bella!
Kenny fortsatte skratta lite för sig själva och man kunde bara älska mannen, seriöst han jobbar för Justin 24/7 men verkar ändå helt nöjd med sitt liv. Nästan snäppet över Dalai Lama...!

Kenny frågade om jag också ville ha lite capt'n crunch men jag sa att jag var mätt och efter en stund kom Justin ner från trappan med en stor strandväska över axeln.

- Vad har du med dig egentligen? Ett tält eller? Frågade jag honom samtidigt som jag vinkade hejdå till Kenny som inte trodde att han behövde följa med.

- Nä du, faktiskt inte men det kanske jag skulle haft? Svarade Justin och vi gick ut till hans range rover som stod parkerad på uppfarten.

-  Varför skulle du haft det? Frågade jag och kände mig lite dum som inte fattat hans skämt, om det nu var något vill säga.

- Haha du är för söt Bella, är jag verkligen den enda av oss som kan komma på en massa roliga saker vi hade kunnat göra helt ensamma i ett tält? Fast det kanske går lika bra direkt på stranden...?
Jag rodnade och Justin gjorde sin famous blink åt mig.
***
Vi hade spelat strand-tennis, badat och bara chillat lite allmännt och nu hade vi väll varit på stranden i kanske två, tre timmar?
Det var exakt samma strand-remsa som vi varit på några veckor tidigare och allt kändes riktigt bra.

- Du? Det var Justin som pratat, såklart, vi var ju helt själva här precis som förra gången.

- Vadå? Jag skiftade ställningen jag låg i på min handduk så att jag hade ansiktet mot Justin som satt upp på sin.

- Jo alltså det är en grej jag undrar...
Herregud! Ut med språket människa.

- Jaha, vadå då? Du ska väll inte fria eller något sånt, för i så fall måste jag tyvärr tacka nej.

- Nej, nej inget sådant! Men jag undrar om du vill följa med på resten av turnén och sedan till Frankrike med mig?
Jag såg hur han drog efter andan efter att han frågat och jag insåg att han måste ha varit nervös, så gulligt...!

- Ska jag vara ärlig så... eh jag tror nog inte att det är en så bra idé.
Justins ansiktsuttryck förändrades från att ha varit spänt och förväntansfullt till att bli fullt av besvikelse och jag kände det som att en vikt precis landat på mitt hjärta och låg där och skavde.
Var ett tag sedan ni fick en The choice del så det var väll kul, eller?
Jag vill inte låta sur eller så men det skulle betyda såå mycket för oss om ni kunde kommentera lite mer och kanske komma med lite tips på vad som kan hända?
// Fredrika 

4 kommentarer
Postat av: liss

ååh så bra!!! Snäälla skriv mer snart...?

Men vadå, kmr inte bella följa me jb på turnén nu'rå??

De tycker iaf jag att hon borde, vem skulle nt vilja det liksom...!? Hahaaha nä, skämt åsido ;)

Men seriöst du skriver ba' såå bra, har själv startat en novell men sen gett upp för att de vart för krångligt å sånt men ni köttar helt seriöst skiten ur alla andra crappy noveller jag stalkar! xD

hoppas denna kommentaren "sporrar" er att skriva mer snart! <3

2012-01-18 @ 20:53:05
Postat av: Hanna

fin blogg, länkbyte? <3

2012-01-21 @ 20:57:58
URL: http://justindrewbiebernyheter.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sv: Okej, jag har lagt till er nu, så lägg till mej! ;)

Aw tack, detsamma! :D

2012-01-22 @ 21:24:56
URL: http://justindrewbiebernyheter.blogg.se/
Postat av: Sonja

Asbra ju!;D Detta är lungt en blogg jag kommer följa!Kika gärna in på min bieber novell och sprid:D Det skulle betyda allt för mig! Puss

2012-01-23 @ 12:44:16
URL: http://jssmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0