chapter 28 The choice

"It feels like we’ve been out at sea
So back and forth that’s how it seems
Whoa and when I want to talk
You say to me"
Började Chloe och det lät riktigt bra och det gjorde resten av låten också, hon kom ihåg all text och sjöng inte fel en ända gång...!
Sedan sjöng jag down to earth och på slutet av den har ju Dan sitt långa gitarr solo så då stod jag precis bakom scenen och hade en liten paus, när jag stått där ett tag kom mamma och ställde sig bredvid mig.
- Jag har något jätte viktigt att berätta... sa mamma allvarligt
- Vadå?
- Jo det är så här att jag, började mamma men blev avbruten av Marie:
- JUSTIN! Dan´s solo är slut nu, du ska upp på scen och sjunga baby, skynda, skynda! dom väntar...! Ropade hon och gav mig en knuff i ryggen så jag kom ut på scenen

Bella och hennes mamma.
Isabellas perspektiv:

Jag städade hela mitt rum väldigt noga och när jag var klar med det hade klockan hunnit bli tio och eftersom att jag ändå inte hade något bättre för mig så gick jag och la mig.
Jag låg nog och vred mig i sängen i över en timme utan att kunna somna så tillslut gav jag upp och satte mig vid datorn.
Jag kollade några bloggar och sedan lite olika klipp på youtube såklart kom  "Justin Bieber och Chloe Valliére är tillsamans kan det vara sant?"
upp som förslag överst varje gång och det störde mig så mycket att jag tillslut bara var tvungen att kolla på det Först såg det ut som att det enda som skulle visas var fotot på när dom kysser varandra som jag redan sett i tidningen men efter några sekunder kom det upp en massa bilder från en fest på Justin och Chloe i en soffa och även en liten suddig filmsnutt där man såg två personer sitta i en soffa och sedan kyssa varandra, man kunde faktiskt inte vara säker på att det var just Justin och Chloe men förmodligen var det ju dem eftersom att dom på fotona suttit i en väldigt lik soffa på en väldigt lik plats...
Sedan slog det mig, jag hade hela tiden tänkt som en självklar sak att om jag och Justin inte skulle vara syskon så skulle allt bli som det varit förut - att jag och Justin skulle bli tillsamans igen, men så skulle det såklart inte bli, varför skulle han vilja lämna henne för mig, hon var ju både snygg lika gammal som Justin och kunde sjunga bra dom var ju i princip som skapta för varandra!
Allt detta gjorde att jag bara kände mig piggare och faktiskt lite hungrig så jag gick ner i köket för att ta en macka.
Efter någon minut satt jag vid köks bordet och bet i en macka med ett glas mjölk framför mig, precis när jag lyfte glaset för att ta en klunk hörde jag steg utanför dörren och sedan en nyckel försiktigt vridas om i låset.
det var ju förmodligen mamma men jag kunde ju inte vara säker, hon skulle ju inte komma hem förens i morgon kväll så jag smög försiktigt mot hallen och fick med mig en stekpanna som jag höll ett stadigt tag i för säkerhets skull.
- Gumman, är du vaken...? Hörde jag mammas röst ropa från hallen, jag kikade runt hörnet och såg mamma stå framåt böjd och knyta upp sina skor.
- Ja jag är vaken, men jag trodde inte du skulle komma hem förens i morgon kväll...! sa jag och la stekpannan på hallbordet
- Det trodde inte jag heller men jag fick lova tt åka hem lite tidigare för jag var ju tvungen att åka hem till dig.
- Varför var du det?
- På grund av det här... Sa  mamma och tog upp ett brunt kuvert från sin handväska.
- Vad är det där? Frågade jag och hon vände på kuvertet så att jag kunde se att det stod "Faderskaps test resultat" med fet stil på baksidan.
Jag gick tillbaka in i till köket och mamma följde efter, jag kände hur jag skakade lite detta var ju ändå sanningens minut, jag skulle få veta svaret på det som jag gått runt och oroat mig över i flera månader...
- Vill du öppna det eller ska jag? Frågade mamma
- Du kan. Hon tog fram en sådan brevöppnings-kniv jag visste inte ens att vi hade en sån men i alla fall hon tog fram en sådan och började sprätta upp kuvertet.
Jag blundade och höll andan, mamma skakde mig lite lätt och jag öppnade ögonen hon la papperet som legat inuti kuvertet framför mig.
Jag läste igenom allt som stod och drog en djup suck av lättnad, vi var inte halv syskon min pappa var min biologiska pappa.
Jag tittade på mamma som såg jätte glad ut.
- Åh vad skönt att äntligen få veta hur det var...! sa hon och kramade mig
- Ja verkligen, har Justin och Pattie fått veta något än? sa jag och kramade tillbaka
- Nej, dom på sjukhuset visste inte till vilken adress dom skulle skicka det eftersom att dom är på turné så jag ska ringa till Pattie och berätta nu. Mamma gick bort till telefonen och ringde till Pattie, jag sa godnatt och gick upp till mitt rum för att få lite sömn.


Jag ska åka bort ikväll och kommer hem på måndag tror jag men jag har gjort ett tids-inställt inlägg till i morgon och Maria kanske skriver något. Sedan funkade det inte att skriva med större text på varken den här eller nästa del...
Men vad tycker ni om att dom inte var syskon, trodde ni att dom skulle vara det eller inte? Kommentera, vi ser ju hur många som är inne på bloggen varje dag så då måste jag nog säga att ni är rätt dåliga på att kommentera det blir mycket roligare att skriva då så gör det! :D
// Fredrika
1 kommentarer
Postat av: -

Kul, hoppas att du kommer. Ska ju som sagt dit med kompisar, kommer bli super kul.

Skåne, liten bit ifrån, men hoppas du kommer som sagt ;) <3



Skulle du komma och möjligtvis vilja säga hej eller något kan du ju få mitt namn på facebook, skulle vara super kul att träffa någon läsare, har ju inte gjort det förut. Eller ja, ingen som jag inte känner i alla fall ;D

2011-06-01 @ 23:19:16
URL: http://justindrewbieberstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0