I want you chapter 14

- Jag förstår dig, men du ska veta att jag aldrig planerade att det skull bli så här mellan oss, det var aldrig min mening att såra dig. Den där kyssen betydde ingenting för mig och finns det någonting jag kan göra så säg det!

- Säg att du inte har några som helst känslor för honom. Okej, det där var jag väll inte riktigt beredd på. Jag menar kyssen i sig var typ fantastisk men jag hade inte tänkt på om jag gillade Justin på det sättet eller inte. Så jag sa helt enkelt ingenting.

- Tänkte väll det. Sa han och la på.

Jag antar att det är nu jag borde ligga helt utslagen på golvet storgråtandes med ett paket glass vid sidan om mig. Men jag kände knappt någonting alls och när mamma frågat vad det var Chris velat så sa jag bara "inget".

Emelias prespektiv:

Jag låg i soffan och kollade lite haft på tv:n och tänkte på vad Chris hade sagt. Men de jag funderade mest på var varför jag inte bara hade sagt nej när han frågade om jag hade känslor för Justin. Eller hade jag känslor för Justin? Jag visste faktiskt inte. Men eftersom jag inte kände mig direkt ledsen när Chris gjorde slut med mig så kanske jag gillade Justin i alla fall. Men det kändes i alla fall skönt att jag var sjuk och jag tänkte fortsätta med att vara det i alla fall tills på onsdagen, så jag salpp träffa Chris, det var nog det jag sista ville göra i det här läget. Jag drog en filt över mig och började slö kolla på tv:n och försökte koppla bort mina tankar för en liten stund, men utan stort resultat.

1 vecka senare:

Hallå, ropade jag högt när jag kom in i huset. Jag fick inget svar alltså var mamma inte hemma. Jag hängde upp min jacka på en krok vid ytterdörren och sedan gick jag ut för att bre en macka.

Idag var det fredag och jag hade varit i skolan i hela dagen. Skönt med helg tänkte jag, och att få några dagar ledigt från operation undvika Christian. Jag hade försökt att stöta på honom och prata om honom så lite som möjligt idag och i torsdags, men det var ganska svårt eftersom vi umgicks med samma kompisar i stort sätt. Men jag hade hängt med Nea mest så det hade gått bra. I alla fall fram tills mina andra kompisar undarde varför inte jag var med Chris. Då hade jag bara sagt att det var slut mellan oss men inte delat med mig av de saftiga detaljerna. De hade såklart viljat veta mer men jag pallade bara inte prata om det.
Nea hade jag förresten förlåtigt. Jag var ju kanske itne glad att hon hade sagt det men på något sätt så var jag lite lättad över att det var över mellan mig och Chris. Fast jag ville ju inte att det skulle sluta så här, jag ville ju fortsätta vara vän med honom, men han behövde så klart lite tid för att kunna komma över det så vi kunde bli vänner igen. Men han fick ta den tiden han behövde, tänkte jag.

Justin hade jag heller inte träffat. Han hade försökt sms:a och ringa mig några gånger men jag hade bara ignorerat honom. På sms:en hade jag bara skrivit att jag behövde tid för mig själv och tid för att tänka. Men sanningen var att jag ville inte alls behövde någon tid att tänka ut saker. Jag ville på något sätt se vart de skulle gå med Justin men han hade ju flickvän, och jag hade ju redan förstört ett förhållande så jag behövde inte förstöra deras också.
Jag satte mig på en stol och skulle precis bita min första tugga i mackan då det ringde på dörren. Så jag reste mig igen och öppnade dörren. Och gissa vem som stod där utanför.
Jo Justin.
Jag sukade och sa :- Vad vill du, kyssen var ett misstag, kan du inte fatta det.
Jag vet inte varför jag sa det, i själva verket hade den varit fanstastisk men jag ville inte sabba deras förhållande också.
- Snälla bara lyssna på mig, sa Justin. Jag sukade men ställde mig för att lyssna.
- För det första, började han, tyckte du verkligen att kyssen var ett misstag?
Jag visste inte vad jag skulle säga utan stod bara tyst och tittade ner i marken. Han tittade på mig och jag såg att han väntade på ett svar.
- Kanske inte ett misstag... började jag.
- Tyckte du inte att det betydde någotning, frågade han.
- Jo men...
- Men vadå? Sa han.
- Det är bara det att du har Selena och jag vill inte förstöra ert förhållande också, sa jag, jag vill inte heller vara den andra tjejen.
- Men jag hade endå tänkt göra slut med Selena.
- Ah, visst, hejdå Justin, sa jag och tog tag i handtaget för att stänga dörren men Justin stoppade mig.
- Vänta, sa han, jag gör det nu.

Justin perspektiv:

Jag tog upp min mobil slog in Selenas nummer, som jag då kudne utantill.
Snälla svara, sa jag tyst för mig själv och precis då svarade hon.
- Hej älskling, hade tänkt ringa dig men det har varit så mycket här..
- Vi måste snacka om en sak, avbröt jag henne.
- Vadå?
- Jo, att jag tror inte att det här kommer att funka, sa jag, att du är borta så mycket menar jag.
- Men jag kommer ju hem snart, då har vi ju tid tillsammans och jag kan ju följa med när du ska turnera i två månader...
- Selena, jag menar att jag inte tror att vi kommer funka hur mycket du än är hemma. Du är mer som en kompis för mig än en flickvän, om du förstår.
- Har du hittat en annan? Frågade Selena mig.
- Ehm, ja, det kan man nog säga. Jag är ledsen men vi kan väll fortsätta vara vänner, eller? Jag log mot Em och hon log tillbaka.
- Ja, men, snälla...
- Jag är ledsen, hejdå Selena, sa jag och var precis på väg att lägga på men Selena började prataigen så jag fortsatte också lyssna och då hörde jag att hon hade gråt i rösten.
- Jag gör vad som helst, snälla, jag lovar vi kommer bli hur lyckliga som helst, säg bara vad jag har gjort för fel så fixar jag det, snälla Justin...!
- Du har inte gjort något fel alls Selena, sa jag, det här beror bara på mig.
- Men snälla Justin, vi är ju typ värsta paret, alla tycker det, alla tidningar skriver det, snyftade Selena i telefonen.
- Jag är så ledsen Selena, men vi är fortfarande vänner, eller hur, sa jag.
- Hejdå Justin, sa Selena och la på.
Em bara stod och stirrade på mig. Hon skrattade lite och skakade på huvudet.
- Då var det gjort, sa jag, kan du ge mig en chans nu?
- Du är fan inte klok, sa Em och kysste mig.

Lite kort kapitel kanske KOMENTERA!!!
// gertis<3
1 kommentarer
Postat av: Sara

OMG! Är dom typ tillsamans nu eller vad?

Skriv nästa nu!!! :D

2012-02-23 @ 14:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0