fort. chapter 21 The choice


- Mamma!
- Ja, vad är det nu då? frågade mamma trött, veckan hade segat sig fram och nu var det torsdag kväll och jag höll på att leta fram vilka kläder jag skulle ha på mig på festen i morgon.
- Vet du var min svarta klänning är!? Det var evigheter sedan jag hade den sist och nu kan jag verkligen inte hitta den...! sa jag lite smått desperat, jag hade bestämt att jag skulle ha på mig den nästan så fort jag fått höra om festen och om jag inte hittade den var det lite kört.
- Den korta ska du verkligen ha på dig den...? Du ska ju åka taxi hem själv sedan och så...
- Ja det ska jag men jag åker ju inte hem själv, Megan ska också följa med så vi har självklart sällskap hem!
- Okej, jag tror jag såg den någonstans i tvättstugant för ett tag sedan.
- Tack, här är den! ropade jag från tvättstugan som jag sprungit ner till. Den låg i hopvikt i ett skåp med handdukar, haha konstigt den var ju inte precis lik en handduk aja.
Jag gick tillbaka till mitt rum och packade ner allt jag skulle ha på mig på festen i en väska, jag och Megan skulle åka till Lizzie direkt efter skolan i morgon, vi hade bestämt i går att vi skulle vara hos henne och göra oss i ordnig tillsamans allihop alltså jag, Megan, Lizzie och Sara.
När jag var klar med det gick jag och la mig och somnade ganska snabbt.
  
tidningen                                                bilden i tidningen                                   Bellas fest outfit
Isabellas perspektiv:

Den här morgonen vaknade jag i tid i alla fall, nästan för tidigt så nu satt jag i lugn och ro och åt frukost.
Vid tio över åtta stack jag till skolan efter att ha lovat mamma typ en miljon gånger att ta det försiktigt i kväll och inte göra något dumt, hon hade inte varit lika orolig av sig förut eller innan pappa dött kanske jag ska säga fast nu bodde vi i och för sig i en ny stad också...

Första lektionen var matte i det hade vi Mr. Petersen och han är faktiskt rätt okej, ger inte kvarsittning för ingenting som lärarna på min gammla skola liksom.
Resten av lektionerna var engelska, idrott och tillsist bild.
Bild är nog mitt favorit ämne och typ det enda jag kände mig riktigt bra på, jag har alltid gillat att rita och på senare tid har jag fått mycket beröm av vår bild fröken.
När dagen var slut tog jag och Megan en taxi till Sandy Springs, den var lite försenad så vi kom fram vid fyra.

- Hej, hej! välkomna välkomna! sa Lizzie när hon öppnade dörren och kramade både mig och Megan
- Haha tack så mycket. svarade jag och vi hängde av oss våra kläder på galgar och gick tillsamans med Lizzie in i köket där Sara höll på att baka en kladd-kaka.

- Heej! där är ni ju, trodde nästan att vi skulle bli tvugna att äta upp allt själva...! sa Sara och hällde i smeten i en form som stod på köksbänken.
- Ja, taxin kom lite sent men inte en chans att vi skulle låta er äta den själva! - Sara är bäst på kladd-kakor. sa jag förklarande till Megan
- Aha, ja den ser riktigt god ut! sa Megan och vi satte oss vid bordet för att vänta på att kakan skulle bli klar.
När den var det och vi hade ätit upp nästan hela skulle vi börja göra oss i ordning för festen.

- Jag tänkte att vi kunde vara i det stora badrummet här nere, om det är okej för er? sa Lizzie, hon hade sitt rum på övervåningen men det är rätt litet och dom har ett grymt stort badrum här nere, ni vet ett sånt med typ fyra handfat på rad och en jätte stor spegel.
- Absolut klart det är! sa jag och Sara och Megan höll med.

Vi gick till badrummet och alla bytte om och smminkade sig.
Jag hade på mig den svarta klänningen jag skulle ha plus ett par klackskor och några armband, Megan hade på sig ett vitt linne och en midje hög tajt rosa kjol, Sara skinn leggings och en vit blus och Lizzie hade en likadan klänning som mig fast blå, jag tror att vi köpt dom tillsamans någon gång.

- Fan jag har glömt örhängen...! utbrast jag efter att ha rotat runt i min påse efter dom ett tag.
- Men skit i dom då, du är as fin utan också. sa Megan medans hon la på lite ljus ögonskugga.
- Tack, men jag hade verkligen tänkt ha på mig det idag, dom stora silvriga ringarna ni vet? sa jag
- Men du kan låna några av mig, dom är nog inte likadana precis men jag har säkert några liknande... sa Lizzie
- Åh tack, du är verkligen bäst! sa jag och gav Lizzie en hård kram.
- Haha, dom ligger på mitt skrivbord tror jag, du vet ju var mitt rum är. sa Lizzie
- Ja jag går upp och hämtar dom är strax tillbaka!

Jag sprang upp för trappan till Lizzie´s rum och om jag hade glömt bort att hon och Sara var så Bieber galna så blev jag genast påmind, hela hennes rum var täckt av affischer med Justin på och det kändes llite skumt var ju första gången jag ens såg en bild på honom på veckor...
Örhängena låg inte någonstans på skrivbordet så jag drog ut den översta skrivbords-lådan för att kolla där, men där fanns bara några skrivblock och pennor.
Jag drog ut den andra också och överst i den låg en tidnig, något tonårsmagasin av något slag och självklart pryddes framsidan av Justin Bieber men bredvid honom stod inte vilken rubrik som helst utan "Bieber hittad kyssandes på glassbar i Frankrike med Chloe Vallieré" Och underrubriken var:
"kan hon vara popsensationens hemliga flickvän..?"
Jag stelnade till och hela kroppen spändes, jag bläddrade fram till sidan det stod att artikeln var på och tänkte hela tiden " Det är inte sant, det är inte sant, tidningarna skriver så mycket skit..."
Det stod inte så jätte mycket i artikeln mest lite om var någonstans man sett dom tillsamans och att tjejen i fråga visst skulle vara med på Justins turné och jag var nästan säker på att det inte var sant när jag kom till sista sidan i artikeln, på den var det ingen text över huvud taget, men det behövdes inte för vad är det man säger, en bild säger mer än tusen ord eller? Det var en stor bild på Justin och den där Chloe-tjejen som kysstes och man såg tydligt att den var äkta.

Det kommer en del till snart :)

// Fredrika
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0