chapter 4 The choice

 

 

 

Jag mötte Lizzie och Sara ute på gatan, taxin kom efter ett tag och snart var vi på konserten.


- Asså hoppas att dom tar en one less lonley girl från publiken! skrek Sara till oss för att överrösta musiken och alla skrik.


- Ja lätt skrek Lizzie tillbaka, jag brydde mig inte så mycket men då kände jag en hand på min axel.

Jag tittade bakom mig och såg en kvinna med ett backtage pass runt halsen.

 

- Jag heter Marie och undrar om du skulle vilja bli Justins one less lonley girl om ca. 10 minuter? Frågade kvinnan som såg ut att jobba med konserten och drog med mig lite avsides så att vi kunde höra varandra.

- Ehm jag vet inte nu här på scenen in för alla eller?

- Ja just det på scenen med Justin inför alla, vill du det annars måste jag fråga någon annan...

- Jag tror inte det men tack för att du frågade. Sa jag, varför vet jag inte riktigt hade helt enkelt inte lust, jag var ju som sagt inte ett så stort fan av honom plus att jag har lite scenskräck.

- Okej. Sa kvinnan och jag såg hur hon gick och frågade en annan tjej några meter bort.

 

 

När jag kom tillbaka till Sara och Lizzie undrade dom såklart var jag varit, ”Äh det var bara någon som frågade om jag ville bli Justins one less lonley girl men jag pallade inte” sa jag och kände mig lite små cool så där

 

     

 

- Du skämtar va!? Ingen tjej på jorden skulle väll säga nej till det skrek Lizzie bestört

- Har du nog rätt i men jag ville helt enkelt inte sen har jag ju lite scenskräck också...

Resten av konserten var faktiskt helt okej, jag Sara och Lizzie hade väldigt kul.

 

Efteråt följde jag och Lizzie med Sara hem och vi sov över där.

 

Justins perspektiv:

 

 

Jag tittade ut över publiken medans jag sjöng love me och såg att Marie pratade med en tjej, förmodligen om om hon ville bli min ollg, hon var rätt söt men sen såg jag hur hon skakade på huvudet och gick därifrån, det hade nog aldrig hänt förut men jaja.

 

När jag sjöng one less lonley girl var det istället en annan tjej som satt på pallen, hon var inte lika söt men väldigt hyper, haha kanske inte så konstigt...

 

Efter konserten var jag helt slut och sjönk ner i en soffa backstage bredvid mamma och Scooter.

 

- Vem var den där tjejen som inte ville bli min ollg? Frågade jag Marie som kom med en flaska vatten till mig.

- Jag vet inte hur så?

- Ähh ja bara undrade, lite konstigt att gå på min konsert om man inte vill bli det liksom...

- Mm kanske sa Marie och gick iväg.

- Va var det någon som sa nej till det? Utbrast Scooter.

- Haha ja, nästan så man vill träffa henne och höra varför. Sa jag

 

Efter ca en timme åkte jag och mamma hem, hon berättade att hon nu bokat ön, vi åt och sen somnade jag nästan direkt.

_______________________________________________________________________________________________
Kort inlägg, vet... :(
Vi har fortfarande inte så många läsare så sprid gärna ut bloggen till era vänner så e ni jätte snälla ;)
Vet att den fortfarande är lite seg men den kommer bli mycket bättre sen, så fortsätt läsa...!
Fortfarande jag (Fredrika) som skriver Maria e visst lite seg haha nej men tror hon haft rätt stressigt eller något men hon kommer också skriva mer sen, plus att det typ va jag som kom på början...
1 kommentarer
Postat av: gertiiz

as grymt fy fan kan inte vänta...

2011-04-27 @ 19:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0