Chapter 44 The choice

När jag kom ner för trappan såg jag Bella sitta nedsjunken mot en vägg med händerna framför ansiktet och gråta...!

    - Herregud, vad har hänt!? Utbrast jag och gick fram för att trösta henne men så fort jag la handen på hennes rygg så reste hon sig snabbt upp och tittade argt på mig.

    - Det här har hänt! Sa hon och kastade en svart skrivbok som legat bredvid henne mot mig och sprang sedan ut genom dörren bort mot sitt kvarter.

    Innan jag hann tänka så långt som på att följa efter så kollade jag ner på mina händer som nu höll i skrivboken jag fångat och det var inte vilken skrivbok som helst utan min och även om jag redan visste svaret så kunde jag bara hoppas på att hon inte läst den för då var jag totalt körd.

everything-bieber
Isabellas perspektiv:

Justin sa åt mig att vänta här nere medans han gick upp för att fixa något så jag reste mig upp och började kolla runt lite i hans och Patties vardagsrum som för övrigt var väldigt stort och mycket fint inrett och gick i största del i vitt, svart och någon mörk träsort. Dom hade en stor hörn-soffa och tv, flera bokhyllor, ett piano, ett stor glasskåp med olika filmer, bordet vi suttit vid och lite fler möbler och jag gick fram till en av bokhyllorna och drog med fingrarna över dom många titlar som rymdes här.

Jag fastnade för en liten svart bok både bokstavligt med mina fingrar som inte gled lika lätt över det rispiga materialet och litterärt för att den stack ut från mängden så jag tog ner den från bokhyllan och slog upp den på måfå för att kolla vad det var för något för det stod nämligen ingen titel eller så på den.

Min blick fastnade i mitten på den högra sidan för att mitt namn stod skrivet där för det var ingen vanlig bok utan mer en dagboks-liknanade skrivbok som måste tillhöra Justin. Jag visste att det var lite taskigt att läsa den utan lov men jag hade ju faktiskt sett mitt namn i den så det gav ju mig väll nästan i princip tillåtelse att göra det...? Aja med tillåtelse eller inte så läste jag i alla fall

Chloe är verkligen grymt duktig på att sjunga och hon är verkligen sjukt snygg också nog den snyggaste tjejen jag någonsin träffat, shit jag blir alldeles varm bara av att tänka på henne... Åt helvete med Bella nu seriöst har jag nog kommit över henne jag menar jag har Chloe och är glad med henne så vad mer kan man be om? Dessutom kände jag ju knappt Bella i vilket fall hon kan ju lika bra vara nån som bara var ute efter mina pengar och berömmelse! När jag tänker mer på det så var hon förmodligen det, en ytlig jäkla bitch som inte kan skilja på sitt och andras.. jag skiter fullständigt i om vi nu är syskon eller inte hon kan dra åt helvete i vilket fall. Hon ringde för någon dag sedan men ja g sa att vi inte borde snacka, sedan ringde hon igen men då svarade jag inte ens. Men nu ska vi strax ha soundcheck och sen äre dags å börja tagga för konserten ikväll!

Sedan fortsatte det lite om konserter hit och dit och om olika människor han, Chloe och dom andra skulle träffa.

Det gjorde mig verkligen ledsen att läsa det här, att Justin tyckt så om mig han hade ju sagt att han hela tiden saknat mig och mått dåligt över det och så..

Jag slog upp ett annat uppslag och läste några rader

Mamma tycker att jag borde prata med Bella och jag antar att hon har rätt, jag tror att jag i alla fall ska skriva något till henne nu när vi inte är syskon och så, mamma tycker nog att jag borde bli tillsammans med henne igen men jag vet inte, kanske..”

Det här blev bara för mycket, jag sjönk ner mot väggen, släppte boken och började gråta.

Hade han bara blivit tillsammans med mig igen för att Pattie ville det? Hade han egentligen hellre stannat med Chloe eller...?

Bara någon minut senare hörde jag Justin ropa på mig men jag svarade inte och efter några sekunder kom han ner och frågade vad som hänt och klappade mig lite på ryggen, jag reste mig snabbt upp och blängde så argt jag kunde på honom innan jag sa:

- Det här har hänt! Och slängde skrivboken på honom, snappade tag i mina skor i hallen och sprang bort från huset men framförallt bort från honom



Nu kommer det bara komma upp två delar till för jag hann tyvärr inte skriva mer :(
Men när jag kommer hem den 15 kommer det självklart mer och bättre uppdatering
// Fredrika

2 kommentarer
Postat av: nour

MER<3

2011-08-09 @ 12:29:15
URL: http://juztawesome.blogg.se/
Postat av: Cloe

kolla min nystartade justin bieber novell blogg kommentera och säg vad du tycker :D http://thetruejustinbieber.blogg.se

2011-08-10 @ 18:02:26
URL: http://thetruejustinbieber.b logg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0