Chapter 40 The choice

- Du är min favorite girl och kommer alltid att vara det, jag älskar dig.. Viskade Justin i mitt öra och kysste mig mjukt, jag kysste honom tillbaka men drog sedan bort mitt huvud lite för att säga: - Och jag älskar dig Justin Drew Bieber min favorite boy. Sen kysste jag honom igen och efter ett tag var det Justins tur att dra sig tillbaka.

- Kvällen är inte slut än, jag har en överraskning kvar... sa han och tittade hemlighetsfull på mig


- Justin det hade inte behövts...! Sa jag och pussade honom på kinden.

- Jo. Vill du inte veta vad det är?

- Haha jo det är klart jag vill!

Justin drog upp ett vitt kuvert ur sin ficka och gav det till mig - Öppna! Sa han och tittade på mig förväntansfullt.

Jag hade verkligen ingen aning om vad som skulle finnas där i men det gjorde ju bara saken ännu roligare. Tillslut öppnade jag det och stack ner handen för att ta upp innehållet och jag fick en chock, det var två flygbiljetter jag nu höll i handen!

- Nå vad tycker du?

- Jag har inga ord... Tack så sjukt mycket! Vart går dom? Frågade jag

- Till Paris, om lite mer än två veckor ungefär. Allt är redan fixat med hotell och så och jag kommer inte att ha några konserter så det blir bara du och jag! Och Kenny förstås men han kommer hålla sig lite i bakgrunden.

- Till Paris! Du skämtar!? Jag har alltid velat åka dit jag har inte ens varit i europa liksom...! jag kände mig verkligen sjukt glad, tänk att min pojkvän hade gjort det här för mig, hoppas bara att jag får åka för mamma...

- Vad bra shawty, men nu är det ganska sent ska vi börja gå ner till bilen? Sa Justin och började resa på sig.

- Kan vi inte sitta här lite till bara det var så mysigt...? Bad jag och drog tillbaka honom ner.

Vi satt och myste och tittade på det upplysta Atlanta nedanför oss en stund till sedan var vi i princip tvungna att sticka innan i alla fall min mamma skulle tro att vi blivit kidnappade eller något! Jag frågade om vi inte skulle bära ner bordet, stolarna och allt det men Justin sa bara att han ringde någon som kunde fixa det i morgon.

I bilen var vi båda rätt trötta och jag satt lutandes mot Justins axel vilket nog måste ha varit lite jobbigt eftersom att han körde men han sa ingen om det. När vi kom fram till mitt hus såg jag att det lyste i köks-fönstret det var förmodligen mamma som satt uppe och väntade på mig, jag kastade en blick på klockan på instrumentbrädan, kvart i ett. Justin följde mig till dörren där jag tackade honom för överraskningen igen och gav honom en lång passionerad kyss. Sedan gick han tillbaka till sin bil och jag in till mamma.

Justins perspektiv:

Kvällen hade varit helt perfekt, vi hade ätit, kollat på utsikten och bara myst.
Bella hade dessutom blivit jätte glad för Paris resan.

Mamma sov när ja kom hem och jag kände mig också riktigt trött så jag somnade rätt fort.
Nästa morgon ringde pappa när vi åt frukost, han frågade om jag ville komma upp till Kanada och hälsa på honom, Jazmyn och Jaxon.
Det ville jag ju såklart, det var inte så ofta jag fick träffa min pappa och mina småsyskon. Jaxon är bara drygt 6 månader gammal och jag har bara träffat honom några gånger...
Vi bestämde i alla fall att jag på ett möte skulle med Crewet som skulle vara i  morgon fråga om jag kunde åka till honom i övermorgon eller dan efetr det  och stanna någar dagar.

När vi ätit klart frågade mamma om inte jag och Bella ville följa med henne till stan, hon ville gärna träffa Bella lite mer hon hade knaoppt hunnit göra det sa hon, ja i Karibien träffades dom ju förstås men efter det.
Jag ringde till Bella och hon sa att hon kunde och efter en halvtimme kom Bella och vi började gå till stan.
Kenny skulle hälsa på sin brorsa så han kunde inte följa med men eftersom att det var rätt dåligt väder idag, molningt och duggregn, så skulle det nog inte vara lika mycket folk ute som det brukade så han sa att det nog va lugnt utan honom men att jag skulkel ringa om något hände.

- Kan vi inte sätta oss på något kafé? Föreslog mamma efter att vi gått runt ochc kollat i affärer i en dryg timme.

- Ja skulle va gott med något att dricka, är riktigt törtsig...! sa Bella, jag tycket också att det var en bra idé så vi letade upp ett kafé med inte så många människor och satte oss längst in i ett hörn där.

- Så, vad har du och Mia för planer under sommaren då? Frågade mamma Bella, det var nog mest av artighet för hon hade varit hos Mia hela dagen i går och visste nog redan vad dom skulle göra.

- Inget speciellt, mamma jobbar ju rätt mycket men vi ska åka på någon weekend snart tror jag. Svarade Bella och en sevitris kom fram till vårat bord för att ta våra beställningar.

Servitrisen var rätt ung och blev rätt nervös när hon såg att det var jag och när hon kommit tillbaka och lämnat vår mat hade hon med sig penna och papper och frågade om hon kunde få min autograf vilket hon självklart fick och en bild.
Vi fortsatte snacka om planerna för sommaren och vi bestämde att jag och mamma skulle kolla med Scooter och resten av crewet om Bella kunde följa med på en av mina "mini turneér" jag skulle ha i bara USA och Kanada, om det var okej med Mia också förstås men Bella ville i alla fall väldigt gärna hon hade sett helt lycklig ut när jag frågade henne.

Efter en stund sa mamma att hon bara skulle pudra näsan lite och gick iväg mot toaletterna.
Nästan så fort mamma försvunnit utom synhåll flyttade Bellla sig till mitt knä där hon satt med ett ben på varje sida om mig, hon lutade huvudet mot min panna och kysste mig sakta.
Jag besvarade den men insåg sedan att någon kunde ha sett oss och fotat men när jag puttade bort henne lite försiktigt så var det redan försent, det stod tre papparazzis några meter ifrån oss och knäppte av bilder hela tiden.



Inte världens bästa del helt klart... Men hade som sagt ingen inspiration alls, kommer nog bli bäättre i morgon hopaps jag! Kommentera
// Fredrika



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0