chapter 29 The choice

Jag tittade på mamma som såg jätte glad ut.
- Åh vad skönt att äntligen få veta hur det var...! sa hon och kramade mig
- Ja verkligen, har Justin och Pattie fått veta något än? sa jag och kramade tillbaka
- Nej, dom på sjukhuset visste inte till vilken adress dom skulle skicka det eftersom att dom är på turné så jag ska ringa till Pattie och berätta nu. Mamma gick bort till telefonen och ringde till Pattie, jag sa godnatt och gick upp till mitt rum för att få lite sömn.

Justins perspektiv:

Jag kunde inte fokusera riktigt ordentligt på att sjunga utan tänkte bara på vad det var mamma skulle säga, jag visste ju att det var något viktigt men vad det var hade jag ingen aning om...
- Tack så mycket! Ni har varit en fantastisk publik, jag älskar er alla! Skrek jag i mikrofonen när jag sjungut klart baby sedan skyndade jag mig tillbaka bakom scenen till mamma som stod och väntade.
- Så, nu kan du fortsätta vad avr det du skulle säga? sa jag nyfiket med allvarligt.
- Mia Bellas mamma ringde för en stund sedan.
- Okej vad sa hon?
- Resultaten från faderskaps-testen har kommit, du och Bella är inte halv syskon! När mamma sa det kändes det som att en stor sten lyftes från mina axlar, även om jag nu den senate tiden inte tänkt fullt så mycket på henne så hade det ändå legat över mig som en, ja som en sten och nu kände jag mig oerhört lycklig.
- Det är var ju bra, jätte bra! sa jag och kramade mamma, hon blev lite förvånad men kramad mig tillbaka.
- Hur vill du göra nu? jag antar du inte vill lämna Chloe och att vi måste avsluta turnén innan vi kan åka till Atlanat eller hur ska vi göra? Frågade mamma, jag hade inte tänkt en sekund på hur jag skulle göra med Chloe om jag och Bella inte var syskon för trots allt så älskade jag ju Bella och det kände jag extra mycket nu när jag inte skämdes över att göra det, allt med Chloe hade ju gått så snabbt men jag gillade ju henne också...
- Jag vet inte riktigt kan vi vänta med att bestämma det tills i morgon? sa jag
- Absolut vännen. sa mamma och vi gick till dom andra

Den kvällen var jag inte med Chloe utan satt själv på mitt hotellrum och tänkte.
Men det gick inte så bra jag kom inte fram till något hur jag än gjorde, jag älskade Bella det visste jag men Chloe älskade jag henne... Nej skulle jag vara ärlig så gjorde jag nog inte det hon var mer en kompis som jag ändå hade känslor för.
Tillsut somnade jag utan att ha kommit fram till någon riktig slutsats men jag vaknade igen vid två tiden och satte mig käpprakt upp i sängen.
Nu kändes allt helt plötsligt alldeles glasklart, det kanske fungerade trots allt att sova på saken alltså..., Det är klart jag ska tillbaka till Atlanta, så fort som möjligt jag bara måste träffa Bella! Jag får ställa in dom sista konserterna det kan inte hjälpas, det är ju ändå bara typ fem kvar och dom som har biljetter till dom får vi väll ge fri biljetter till någon annan av mina konserter istället.
Jag drog på mig ett par mjukis byxor över mina basket shorts och tog på mig en tröja sen rusade jag ut i korridoren och knackade hårt på mammas dörr.
Hon öppnade efter några sekunder och frågade vad jag ville mitt i natten.
- Jag vet hur vi ska göra!
- Vad bra men med vad? och måste du säga det klockan två på natten...? sa mamma sömnigt
- Ja det måste jag, vi måste åka till Atlanta så fort som möjligt helst i morgon eller idag då... sa jag
- Okej, men hur ska vi göra med Chloe och resten av dina konserter då?
- Vi får ordna så att Chloe följer med en annan artist dom sista veckorna och dom som har biljetter till dom sista konserterna får nya fribiljetter till någon av mina kommande konserter.
- Mm det låter lite förhastat men om det är det du vill så, bara en fråga är inte du och Chloe tillsamans för i så fall kan du ju inte bara lämna henne...
- Det är vi typ ja men jag älskar Bella och det är ju inte så schyst att stanna i ett förhållande om man inte älskar personen i fråga...!
- Det har du ju rätt i, du får lösa det där på något sätt jag pratar med Scooter i morgon på morgonen så kanske vi kan ordna så att vi kan åka hem i morgon kväll eller i över morgon. Ska jag vara ärlig så tycker jag nog också att det skulle vara skönt att komma hem lite tidigare... men nu får du gå tillbaka till dig så vi får lite sova lite i natt. sa mamma och stängde dörren, jag gick tillbaka till mitt rum men hade ingen ro att somna utan jag satt istället vaken hela natten och tänkte på allt, Chloe, Bella ja typ det.
Denna delen är då tids-inställd för jag är bortrest men förhoppningsvis skriver Maria några delar under helgen annars får ni vänta tills på måndag eller tisdag... och just det funkade inte att skriva med större text när jag skrev detta så ni får väll zooma in eller något.
//Fredrika
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0