Chapter 32 the choice

&Ja lite mysko faktiskt du tror inte att dom tror att det är Glenn som har gjort någto med henne va? sa jag och tänkte på att han faktiskt verkat lite skumm den gången jag träffade honom, fast jag hade i och för sig bara träffat honom en gång i typ tio minuter när han skulle hämta något hos Lizzie någon gång men det bvar ändå något men honom som verkat lite udda på något sett...



Justins perspektiv:

Jag var ganska uttråkad på flyget så jag la mej ner i sättet eller halv låg ner och villa lite.
Jag vaknade när mamma viska i mitt öra
- vi e framme nu
- (jäsp) oj jag råkade visst somna
- haha kom nu hela ditt crew väntar
Jag gick ut ur flyg planet och satte mej i limousinen.
Dom körde hem oss och packade ut våra grejor sen åkte dom vidare.
Jag gick in på mitt rum och slängde alla mina grejor på golvet och la mej i sängen.
Jag tog upp min mobil och ringde Isabella, det han bara gå två signaler och så svara hon med en rädsla i rösten.
- hej det är Isabella är det du Lizzie!!
- Nej det är Justin jag är hemma nu och vill prata med dej jag  har tänkt på dej hela tiden!
gt;- hallå Bella!! hon klickade mej så fort hon hörde att det var jag.
Men varför trodde hon att jag var Lizzie hade hon raderat mitt nr? det kanske var självklart eftersom jag hade raderat hennes men jag hade skrivit upp hennes nr på en lapp som jag lagt i på mitt nattygsbord så jag hade hennes nr när jag kom hem i alla fall. Jag låg och tänkte lite för mej själ tills mamma kom in och fråga va jag ville ha till lunch.
- Kan vi äta kebab?
- Ja då går jag och handlar nu då. sa mamma och stängde min dörr
Jag ringde ryan och mina andra kompisar för Bella verkade inte på så bra humör jag tänkte att jag kunde gå över till henne i morgon.


Isabellas Perspektiv:

Jag och Sara satt tysta i soffan tills min mobil ringde jag tog upp min mobil och kolla på min display fall det var Lizzie men det stog bara ett nr men jag svara ändå och hoppades på att det var Lizzie.
- hej det är Isabella är det Lizzie?!
- Nej det är justin jag är hemma nu och....
Jag klickade honom jag orkade inte nu, nu handlar allt om Lizzie och Justin får vänta med sina problem och varför skulle han vilja prata med mej när han redan har en tjej som han älskar.
Jag sluta tänka på Justin och koncentrera mej istället på Lizzie.
- Vem va det? fråga Sara lite fundersam
- eeeeh....  Justin
- Okej
sen satt vi lika tysta igen och väntade tills telefonen skulle ringa inte för att polisen sagt att dom skulle ringa men fall dom hade en ledtråd eller kanske Lizzie skulle ringa.
Men plötsligt kom jag på en idé.
- vet du fall Glenn Lizzies Pojkvän byt nr?
- nä jag tror inte det va då då
- Vi kan kolla i dom gamla skoltelefonkatalogerna och ringa hem till han och se fall han är hemma!!
- aa vänta ja ska bara springa upp och hämta dom.
Vi ringde till Glenn men jag väntade inte mej att han skulle svara.
- Hej det är Glenn
Jag höll för telefonen och frågade Sara vad jag skulle säga.
- fråga fall han gör nåt och fall ni kanske kunde träffas.
- Hallå är det nån där. Jag kände igen rösten jag hade hört han förut.
- hej det är Bella jag undrade bara fall du gör nåt?
- ja jag är med Johnny och Sean föresten vem är de e du Lizzies kompis Isabella?
- ja det är jag men hejdå. sa jag och la på
- va sa han?
- att han var med Johnny och Sean och undra fall jag var Lizzies kompis Isabella för han visste inte vem jag var.
- Okej, vill du ha nått att äta klockan är redan 4 och vi har inte ätit lunch.
-  ja gärna.
- men där är ju Sean och Johnny sa Sara plötsligt och pekade ut genom fönstret.
Glenn började bli mer misstänkt enligt mej jag visste inte varför han ville nåt ont mot Lizzie fall det nu var han.
- oj asså Glenn börjar bli lite läskig! du föresten fall det nu skulle vara Glenn varför skulle han då göra så mot Lizzie?
- jag vet inte dom gjorde slut för nån dag sen men dom verkade ju vara vänner.
- aa men vi borde säga det här till polisen.
- ja jag ska bara ta  fram nåt att äta.
- du Sara tror du att jag kan sova över hos dej idag?
- mm visst men va vill du ha?
- det du vill ha
- okej men går de bra med salad?
- klart
vi satt oss framför tv:n och kollade på en film medan vi åt.
Saras föräldrar kom hem vid 6 halv 7 så då åt vi middag sara berättade allt som hänt och dom blev ganska oroliga och sen gick vi upp på Saras rum och börja bädda och fixa oss.
Vi såg film till 12 kanske och då kom vi på att vi aldrig ringde polisen så vi ringde och prata med dom.
Sen gick vi och la oss.

__________________________________________________________________________
kommentera ni har blivit lite sämre på det!
// maria
ny del kommer troligen imorgon



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0