chapter 13 The choice

När jag skulle byta om till scenkläderna upptäckte jag att min mobil fattades, skit jag måste ha tappat den medans vi sprang, förmodligen låg den kvar därute, helt krossad någon av alla springande fans måste ju ha trampat på den...
Jag hann inte tänka mer på det för Marie, hon i crewet aom var ansvarig för att alla människor var på rätt plats vid rätt tid kom och hämtade mig jag skulle börja konserten om mindre än 10 minuter.

Justins perspektiv:

Konserten gick bra och efteråt var jag helt slut så vi åkte direkt till hotellet och beställde upp mat till rummet, i morgon skulle vi åka till Italien.
När jag vaknade nästa morgon kom jag plötsligt på att jag fortfarande inte hört av mig till Bella eftersom att jag blivit av med mobilen...
Så jag loggade in på twitter och skickade ett dm till henne: " Hej sötste <3 Förlåt för att jag inte hört av mig till dig, men jag har INTE glömt dig om du trodde det... vi kom till Tyskland mitt i natten sedan sov jag nästan hela dagen idag och när jag vaknade och skulle till arenan blev jag av med min mobil, hoppas du har det bra, det har jag fast längtar efter dig! <3 ;) "


Jag twittrade lite och sedan började jag packa, planet vi skulle ta till Italien gick vid ett.

Isabellas perspektiv:

När jag vaknade hade jag fortfarande inte hört något från Justin, hoppas det inte hänt något bara, men då hade det nog stått på någon rubrik.
Jag startade datorn för att kolla upp om Justin var i Tyskland och att han var okej, när jag skulle logga in på twitter så funkade det inte, jag kom på att jag bytt lösenord i går kväll och nu kunde jag verkligen inte komma ihåg vad det var.
Vi hade sovmorgon till nio idag men när jag suttit i en halvtimme och försökt komma ihåg mitt lösenord var jag så illa tvungen att ge upp...
Mamma hade lagat pannkakor till frukost, lite som kompensation för att hon kom hem när jag somnat i går kväll tror jag.
- God morgon gumman! Sovit gott? sa mamma och la upp två pannkakor på en tallrik till mig.
- Ja, har jag väll men var var du i går kväll? sa jag lite surt, hon skulle inte tro att allt var frid och fröjd på grund av några ynka pannkakor...!
- Ehm, jag var på en jobbintervju.
- Så sent...? sa jag
- Ja, den var i Atlanta och det tog ett tag tills jag hittade en taxi hem... sa mamma och det syntes att hon skämdes lite
- Men du lovade ju att inte söka något jobb där förens vi bestämt om vi ska flytta eller inte! skrek jag
- Ta det lugnt, det är ju inte säkert att jag får det eller hur? Dessutom tycker jag faktiskt att vi borde flytta och som vuxen kan jag ta det beslutet! sa mamma, åhh jag blev galen detta var såå typiskt henne...
- Vem är det som varit den vuxna det senate året då, du eller jag!? skrek jag till henne
- Säg inte så! Du vet lika väl som jag att jag varit en usel mamma det senate året men som sagt så vet jag redan det och nu har jag ju bättrat mig så du behöver ju inte påminna mig om det hela tiden....
- Okej förlåt, men jag är faktiskt 15 år och det är väldigt taskigt av dig att ta ett sådant stort beslut helt ovan för huvudet på mig! Kan du inte söka ett jobb här istället?
- Jag vet hur gammal du är, men jag tror att vi båda eller i alla fall jag skulle må bra av en nystart någon annan stans och i Atlanta har inte någon av arbetgivarna sett mig berusad i affären eller hur!? sa mamma och jag såg hur hon verkligen mådde dåligt av att tänka på tiden som varit.
- Okej, jag tycker inte att det är någon bra idé men får du jobbet så flyttar vi, men då vill jag ha ett eget större rum än det jag har nu och senare ute tider så att jag kan träffa Lizzie och Sara på kvällarna.
- Det får du, men du inser att du måste byta skola också va?
- Ja men den kan ju inte precis bli sämre!
Skolan jag går på nu är rätt ökänd när det gäller lärarna, dom är inte så pedagogiska kan man säga vissa av dem har nog likadana lektioner med oss som dom haft med sina gammla elever ända tillbaka till 70-talet...
- Vad bra, dom ska ringa mig i morgon om jag får jobbet. sa mamma och tog upp dagens tidnig och började bläddra i den.
Jag åt mina pannkakor och kastade ett öga på klockan, shit den var kvart i nio och jag satt i pyamas!
Efter att ha gjort mig i ordning på fem minuter sprang jag till skolan.
Inte heller den här dagen hörde jag av något från Justin, nu var jag nästan helt säker på att han hade glömt mig eller inte brydde sig om mig, jag hade skickat tre sms men inte fått något svar så jag ville inte skicka några fler.
Efter middagen, mamma hade ansträngt sig extra mycket nu också hon hade lagat någon avanserad gryta med hasselbacks potatis till, så satte jag mig vid datorn och försökte logga in på twitter igen.
Jag satt i tio minuter utan att komma på lösenordet, tillslut gav jag upp och la mig ner på golvet då såg jag en liten lapp som låg under mitt skrivbord, jag tog upp den och läste:
" Nytt twitter lösen: imissjustin"

Så typiskt mig att komma på ett sådant lösenord tänkte jag.
Jag satte mig vid datorn igen och skrev in imissjustin och mycket riktigt så fungerade det.
Jag hade ett nytt dm från @justinbieber jag läste:
Hej sötste <3 Förlåt för att jag inte hört av mig till dig, men jag har INTE glömt dig om du trodde det... vi kom till Tyskland mitt i natten sedan sov jag nästan hela dagen idag och när jag vaknade och skulle till arenan blev jag av med min mobil, hoppas du har det bra, det har jag fast längtar efter dig! <3 ;) "


Det var från i morse, när jag läst det kändes det som att en sten lyftes bort från mitt hjärta, han hade inte glömt mig!
Han skrev att han längtade efter mig!
Jag svarade snabbt:
"Det är lugnt, jag har det väll bra vi ska förmodligen flytta till Atlanta om mamma får ett jobb hon sökt där, men när du får en ny mobil har du samma nummer då? <3"

Efter ett tag svarade han:
"Vad bra om ni flyttar då kan vi ju tyräffas oftare när jag är hemma, jag har precis köpt en ny mobil men har samma nummer såg sms:en du skickat nu, vi är i Italien nu och bara så du vet har jag en överraskning till dig när jag kommer hem <3"

Jag svarade och skrev sedan att jag skulle sova så jag stängde av datorn och la mig i sängen, efter en stund somnade jag och drömde att jag och mamma flyttade till Atlanta och jag sprang runt och letade efter Justin i varenda hus men hittade honom aldrig.
Jag vaknade helt kallsvettig precis när jag drömde att pappa stod i hallen i ett av husen och sa att han inte var död utan alltid bott här, jag gick upp åt frukost gjorde mig i ordning och gick till skolan.
När jag kom hem vid 7 tiden efter att ha träffat Sara och Lizzie så stod mamma i hallen och väntade på mig, hon såg väldigt glad ut.
- Jag hade tänkt vänta med att säga det här tills efter middagen men jag säger det nu istället, jag fick jobbet, vi flyttar till helgen! sa hon
- Wow, vad kul mamma, men till helgen redan? sa jag det var ju onsdag idag så i så fall var det ju bara typ tre dagar kvar
- Ja, dom sa att dom behövde mig direkt och jag ringde en flyttfirma och dom kunde nnu till helgen så varför inte? sa mamma, hon var verkligen glad det liksom strålade om henne
- Okej då antar jag att vi får börja packa ner våra saker snart. sa jag, hela flytt grejen kändes faktiskt lite bättre nu det ända jag var orolig över var hur Sara och Lizzie skulle ta det jag hade ju lovat dem att jag inte skulle flytta...
- Ja men först ska vi ut och fira! sa mamma och när jag kollade lite nogrannare på henne såg jag att hon hade en ny klänning och högklackat på sig.
- Ehm okej, men jag måste byta om först. sa jag och gick in på mitt rum.
Väl inne på mitt rum bestämde jag mig för att ringa Sara och säga att vi skulle flytta, Lizzie ville jag vänta lite med det var nog hon som skulle ta det hårdast trodde jag, jag tog telefonen och ringde.
- Hej det är Sara

- Hej Sara det är Bella, det är en sak jag måste säga....

Undrar hur dom reagerar på flytten...
Jag ska till min kompis landställe till helgen (hon som har bloggen bieberwishes vi har länkat till den här uppe) och där finns nästan aldrig internet så det blir väldigt dålig eller ingen uppdatering alls av mig den här helgen :(
Men ni fick iaf en lång del nu :)
// Fredrika
1 kommentarer
Postat av: Sara :)

bajs på dig :( ska bårde du och "maya" bort i helgen då kmr jag ju inte ens läsa en :( ni sviker mig :( skojja <3

2011-05-06 @ 17:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0