chapter 24 The choice

"Vi är riktigt besvikna på dig, du sa inte något till dina bästa kompisar som du dessutom vet är riktiga bieber-fans, vad tänkte du med egentligen!? Men inte nog med det, när du inte ville säga något till oss gick du istället och pratade med första bästa tjej du känt i två veckor typ... När vi frågade vem du vart på ön med så ljög du oss rakt upp i ansiktet, när du sedan fick veta att du och Justin Bieber kan vara halvsyskon så säger du ingenting, det är riktigt dålig stil så förvänta dig inte att vi ska vara så trevliga mot dig i gengäld, du kan i alla fall glömma att få komma hit någon gång dom närmsta månaderna... / Lizzie och Sara"

Det kändes riktigt olustigt att dom uppenbarligen suttit tillsamans och skrivit det här, vi tre hade aldrig haft något riktigt stort bråk alltså sådant som varat mer än några dagar typ och jag hade verkligen ingen aning om hur det skulle bli mellan oss efter detta.


justin och usher i hotell lobbyn                     Bella i soffan

Justins Perspektiv:

Jag försökte att inte tänka på Bellas sms under konserten, j
ag kände mej peppad när jag gick ut på scenen och alla fans skrek lika mycket som vanligt.
Jag började sjunga baby sen never say never och sen overboard och då kom Chloe in på scenen och sjöng med mej.
Plötsligt mitt i låten börja hon sjunga lite fel!
Jag ville inte förstöra konserten så jag slutade sjunga och lät Chloe sjunga själv hon sjöng faktiskt bra när hon kom rätt igen började jag också sjunga och resten av konserten gick bra.
- Sjöng jag bra!? frågade Chloe efteråt, hon lät lite hysterisk men glad.
- Ja. jag ville inte riktigt säga att hon sjungit fel.
- Tack. sa hon och pussa mej på kinden
jag gick till min louge och satte mig och vilade lite i en fåtölj men efter någon minut knackade det på min dörr och in kom Scooter och sa att vi skulle upp på scen igen för att säga det om att Chloe bara var en vän så vi sprang och hämtade Chloe och gick upp på scenen.

Efter att vi snackat med fansen åkte vi tillbaka till hotellet, när vi kom fram sa både Chloe och mamma att dom var väldigt trötta så dom gick in till sina rum direkt.

Jag, Scooter och Kenny satte oss i hotellets bar.
Efter en stund satte någon sig bredvid mig jag kollade inte så noga men tyckte det var lite konstigt att inte Kenny gjorde något, när jag vände mig om såg jag ett det var Usher som satt sig bredvid mig.
- Hej! sa jag glatt och kramade om honom.
- Hej, hej! det tog visst en stund innan du märkte att jag var här haha... sa Usher och hälsade på Scooter och Kenny fast dom såklart redan kände varandra 
- Ja du var nog en av dem jag minst väntade mig här, jag menar ska inte du vara hemma i USA du har väll konserter och sådant...? 
- Jo men ingen i morgon eller i övermorgon och det var ju ett tag sedan vi sågs så då tänkte jag att jag lika bra kunde åka hit.
- Men visste ni att han skulle komma? frågade jag Scooter och kenny
- Ja men Usher ville överraska dig lite så vi lovade att inte säga något. sa Kenny och skrattade lite
- Okej. Jag är väldigt trött så jag går nog upp till mitt rum men vi ses i morgon. sa jag och reste mig upp
- Ja det är nog dags att bryta upp nu det är ju en dag i morgon också... sa Scooter, hans rum och Kennys låg inte på samma våning som mitt och Ushers så dom tog en hiss och vi en, rummet bredvid mitt hade varit upptaget när vi bokade men blivit ledigt när Usher gjorde det så han hade tagit det.
När vi passerade våning tre gnisslade hissen till och stannade med ett ryck. Både jag och Usher blev lite oroliga och jag började trycka på alla knappar man kunde trycka på i jakt efter en sådan alarm-knapp det brukar finnas, tillslut hittade jag den, den satt väldigt högt upp på ena väggen mysko ställe att ha en sådan knapp på, jag tryckte på den men inget hände.
- Shit tänk så blir vi fast här och får vi ingen mat kommer vi ju tillslut svälta ihjäl och...
- Äh vi kommer inte att bli fast här, det kommer säkert någon och fixar det snart! avbröt Usher mig lugnande.
- Jag vet men jag hatar så trånga utrymmen som det här, det känns som att man är levande begravd eller något. sa jag och började sedan skratta åt hur dramatiskt det lät.
- Vi får helt enkelt vänta här tills någon kommer och fixar problemet med hissen vad det nu är, vi kanske kan ringa någon? Jag tog upp min iphone men varken jag eller Usher hade någon täckning så typiskt...!

Jag satte mig ner på hiss golvet och Usher gjorde detsamma.
- Jaha rullar livet på som vanligt annars eller? frågade Usher
- Ja det är det väll bara lite jobbigt nu innan vi vet om jag och Bella är halvsyskon eller inte, jag antar att någon berättat för dig om det va? sa jag
- Jo eller Scooter nämde det bara snabbt men det måste vara riktigt jobbigt, du var väll lite intresserad av henne också om jag förstod det rätt...
- Vi var typ tillsamans så det känns lite konstigt nu, det var ju hon och hennes mamma som vi var på den där ön med du vet. sa jag
- Men gillar du hon Chloe då, hon hette så va? Jag har sett bilder på er i tidningar men man vet ju aldrig vad för skit dom kan hitta på!
- Det gör jag nog eller det gör jag vi är typ tillsmans, men...
- Vadå?
- Jo alltid när jag är med Chloe så blir jag bara påmind om Bella hela tiden och det värsta är att jag saknar henne, alltså inte bara saknar henne utan saknar att vara tillsamans med henne och du fattar inte hur äcklig jag går runt och känner mig hela tiden...! sa jag och det kändes faktiskt väldigt skönt att säga allt jag gått runt och funderat på till någon.
- Jag fattar att det måste vara grymt jobbigt för dig men om du saknar Bella så mycket så borde du kanske inte vara tillsamans med Chloe.
- Jag vet men jag gillar ju henne också och när jag är med henne så känner jag mig i alla fall inte äcklig...
- Men satsa på henne då! Det verkar ju vettigt att du försöker att inte tänka på Bella så mycket, i alla fall tills vi vet om ni är syskon. sa Usher
- Mm du har nog rätt... sa jag och precis då ryckte hissen till igen och fortsatte åka uppåt som om inget hänt.
- Du vet att du alltid kan prata med mig! Men det verkar som att hissen fungerar nu, jag sa ju att dom skulle fixa det snabbt... sa Usher och reste sig upp från golvet.
När hissen tillsut stannade på sjunde våningen gick vi till våra rum och jag kände hur trött jag verkligen var, jag somnade nästan direkt.

Isabellas perspektiv:

Jag mådde faktiskt skit dåligt, först och främst det med Justin var riktigt jobbigt att se honom och den där tjejen på en massa bilder överallt, visst vi kunde ju vara halvsyskon men ändå efter 2 veckor plötsligt kyssa nån och så får jag reda på det genom tidningen och dessutom är det ju inte ens säkert att vi är halvsyskon!
Och sen är jag ovän med Lizzie och Sara för att jag inte berättade för dom om Justin men för Megan och att jag ljugit för dom.
Dom hade ju på sätt och viss rätt om att jag bara hade känt Megan i typ 2 veckor men det kändes ändå som jag kunde lita på henne.
Men det kanske skulle vara bättre att inte prata med någon av dom nu alls, om jag skulle snacka med Megan så skulle dom bara bli ännu mer sura och jag vill faktiskt det bästa för dom jag har liksom känt dom sen vi va typ 1 eller nått.
Jag pallade inte bara sitta på min säng och tänka på allt skit nu så jag gick och satte mig i soffan och satte på tv:n jag zappade mellan kanalerna men inget bra var på så jag kollade på en film jag var ganska trött fast hon typ bara var 10 så efter typ halva filmen kände jag hur mina ögon lock sjönk ner över mina ögon och så somna jag.

Nu kommer äntligen del 24 då...!
Den här delen har vi skrivit lite på båda men det var Maria som började på den om ni undrar :)
// Fredrika
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0