Chapter 49 The choice

Anledningen till denna tidiga uppgång skulle kunna stavas Ryan Butler och Chaz Somers, de två är mina absolut närmaste vänner som råkar bo här i Stratford och som ni kanske redan räknat ut så skulle jag hänga med dom hela dagen idag.

Eftersom att jag bodde hos pappa och Erin och mormor och morfar ville hinna träffa mig lite mer än bara en dag så skulle jag, Ryan och Chaz

äta middag där ikväll men frukost skulle jag ju självklart äta här och jag antog att ingen annan var vaken än så gick jag ner mot köket för att göra frukost till mig och dom andra men när jag rundade hörnet efter trappan så att köket blev synligt så såg jag något jag verkligen inte förväntat mig...


Justins perspektiv:

 

... Nämligen ett fulldukat frukostbord med bacon, ägg, toast, pannkakor och ja allt man kan tänkas vilja äta till frukost helt enkelt.
Framför det överdådiga frukostbordet stod Erin och log mot mig.

- Jag tänkte att eftersom att du ska hålla igång hela dagen så är det väll lika bara att starta med en bra frukost, det är ju trots allt det viktigaste målet om dagen. Hon skrattade lite och drog ut en stol så att jag kunde sätta mig.
Det var verkligen trevligt som hon försökte få mig att gilla henne -vilket jag självklart redan gjorde. Mamma och pappa hade ju skilt sig när jag var så liten att jag inte ens kom ihåg att dom någonsin varit tillsammans så jag hade aldrig riktigt trott eller hoppats på att dom skulle hitta varandra igen och sedan hade ju pappa gift sig med Erin och så.


- Vad schyst av dig att göra frukost emn det hade inte behövts, du var väll tvungen att gå upp jätte tidigt och så...? Sa jag och satte mig vid bordet.


- Nej nej, det var inget besvär alls. Dom här två små odjuren- Erin nickade hänvisande mot Jazzy och Jaxon som satt på golvet och kittlade varandra - Hade inte låtit mig sova längre ändå. Fortsatte hon och satte sig vid bordet och började äta hon också.

Efter en stund kom pappa ner också, han såg ovanligt trött ut men piggnade till betydligt efter att ha fått i sig lite kaffe.


- Så hur dags ska du till Ryan idag då? Frågade pappa i en av få pauser då han inte lassade in omelett i munnen.


- Snart. Jag sa att jag skulle komma efter frukost så jag ska nog börja röra mig snart.


Jag åt upp och stack sen ut för att möta upp Chaz och Ryan.


Isabellas perspektiv:


Vi hade landat här i London för lite mer än två timmat sedan, nu hade vi precis lämnat väskorna på hotellet och skulle ge oss ut på stan för att äta.                                               Det var inte det lättaste att välja en resturang när det fanns så sjukt många överallt och alla verkade ha god mat, i alla fall att döma av alla goda lukter som sipprade ut från uteserveringarna som kantade gatan vi gick på.                                                          Tillslut bestämde vi oss för ett mysigt lite mindre ställe som låg på en bak-gata till den som vi tidigare gått på. Mamma och Eric valde någon pasta rätt medans jag och Lisa båda tog fish and chips, när man nu är här måste man ju hålla lite på traditionerna eller hur? 


- Tycker inte ni det skulle vara trevligt att gå på National Maritime Museum i morgon? Det var Lisa som sagt det och nu satt hon och väntade på ett svar. Jag visste att mamma inte var så förtjust i sjö- relaterade grejer eller flottan för den delen men med Lisas förväntansfulla uppsyn kunde man anta att hon var det.

 

- Mamma är du seriös eller? Det är klart vi inte vill gå på något museum om typ vatten när vi skulle kunna göra tusen roligare saker istället..! Sa Eric och tittade förebrående på Lisa som bara skakade på huvudet åt honom och vände blicken mot mig, men i det här kunde jag inte annat än att hålla med Eric men efter som att Lisa inte är min mamma var jag ju självklart tvungen att uttrycka mig lite mer finkänsligt.

 

- Alltså det skulle nog kunna vara jätte intressant och så men jag håller nog med Eric lite grann, att det faktiskt finns roligare saker som jag hellre skulle vilja göra om du förstår vad jag menar? Jag tyckte själv att jag lyckats formulera mig ganska så bra och Lisa verkade förstå vad jag menat men gav inte upp utan vände sig mot mamma.

 

- Ja-a du varför inte? Det är klart vi ska gå på Maritime Museum ungdomarna här kan ju roa sig bäst dom vill med någonting annat. Sa mamma och log ett tappert leende.

 

- Åh nice! Jag vet en massa coola platser vi kan kolla på istället för det där museet i morgon! Eric lät väldigt entusiastisk men jag kände väll något liknande själv också.           En hel dag i en främmande stad utan några vuxna,  vad som helst kan hända...!


Det blev visst lite kortare än jag tänkt men men nu får det va så. Undrar vad som kommer hända nästa dag i London och hur går kommer det gå för Justin hemma i Kanada? Kanske hinner jag skriva en del i morgon annars får ni del 50 på lördag :)                                       // Fredrika

 




1 kommentarer
Postat av: alice

jättejättebra!!!! <3 :D

2011-09-16 @ 20:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0