chapter 7 The choice

När vi landat på ön började vi gå mot huset där vi skulle bo, en som jobbade på flyget hade pekat ut vilket håll det var åt.

När vi kom ut på stranden såg man att det lyste i huset, mysko tyckte jag men mamma sa att det säkert bara var för att vi skulle känna oss välkomna eller något.

Vi kom fram till huset efter ett tag och gick fram till dörren och mamma låste upp med nyckeln som vi också fått av han som jobbade på flyget.

När vi gick in i hallen blev både jag och mamma skrämda, vi var inte ensamma i huset det stod en tjej med sin mamma där och kollade på oss, jag kände igen den där tjejen någonstans ifrån men kunde inte komma på var...

 

Justins perspektiv:
- Hej, jag heter Mia och är mamma till Isabella här, sa tjejens mamma och gick fram och hälsade på oss, ni måste vara familjen vi ska vara här med?
- Eh, ja alltså saken är den att vi bokat denna ön själva, utan en annan familj... sa mamma och la sedan till: " det har säkert bara blivit något missförstånd"
- Ja om du säger det så, men kom in så kan vi reda ut det här. sa Mia och visade mot en soffgrupp i rummet bredvid hallen.
Jag och tjejen, jag visste fortfarande inte vad hon hette..., stod kvar och kollade på varandra ganska länge när Mia och mamma gått, tillslut rodnade hon och slog ner blicken.
Vi stod tysta en stund men sen fråga jag vad hon hete.
- Isabella, sa hon lite tyst och blygt.
Då kom jag på att det var hon som inte ville bli min ollg.
- Var det du som inte ville bli ollg? Fråga jag isabella.
Jag frågade nog mest för att jag undra varför hon inte ville bli ollg.
- Ja sa hon.
Hon såg ut att skämas lite så jag fråga inte nåt mer om det.
- Ska vi gå in i vardags rummet? fråga jag
- visst...
När vi gick in i vadagsrummet sa mamma att hon råkat boka fel och fråga fall vi skulle byta ö.
- Vi kan stanna det är alltid kul att träffa nya personer, sa jag lite ironiskt.
- är du helt säker justin, vi kan byta ö.
- det är lungt vi stannar.
Isabellas Perspektiv:
När jag såg justin tänkte jag på mina kommpisar hur galna dom skulle bli fall dom varit här, jag tyckte det var lite pinsamt att han kände igen mig sen konserten.
Jag gick upp på övervåningen där två sovrum låg och tog ett rum och börja packa upp.
Mamma och Patti lagade mat till oss det såg faktiskt riktigt gott ut, mamma har inte lagat mat på nåt år nu vi har bara ätit snabb mat.
- Isabella kan du skicka saladen tack? frågade justin
- Visst.
- Men vad ska vi göra i morgon då kanske ta en tur med båten och ha picknic? frågade mamma
- mamma vi är inte 10 år längre! sa jag nästan lite arg i rösten
- okej. Men jag och Pattie tänkte alla fall utforska ön lite och då får ni ungdomar huset alldeles för er själva låter det bra?
- Ja vi kan väl bada lite också? frågade justin
- ja det e klart! det kändes som vi hade varit på ön i typ 4 dagar fast vi har bara varit på ön en dag.
Efter maten såg vi en film och sen vid halv tolv gick vi och la oss.
Jag vakna av att nån knackade på dörren till sovrummet det var mamma.
Justins Perspektiv:
Mamma väckte mej när vi skulle äta frukost.
-  upp och hoppa nu vi ska äta frukost.
Efter frukosten gick mamma och isabellas mamma ut för att utforska ön.
- Kan inte vi också kolla runt lite på ön?
- självklart! sa jag.
vi gick ut en stund sen blev det för varmt så vi gick och bada.
Vi bada ganska länge sen så ville Isabella sola så medans hon sola gick jag och hämta lite saft och vatten.
När jag kom ut låg hon nästan och sov så jag busade lite och hälde vatten på hennes magen!!:D
Hon flög upp och skrek.
- Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja skrattade bara.
Sen hade vi vatten krig, Sen la vi oss i två sol stolar och pratade.
- kan vi inte ta en tur med båten? fråga jag
- ja. Jag kan gå och hämta nycklarna.
När Isabella kom tillbaka gick vi och satt oss i båten.
- Ska jag köra?
Isabellas perspektiv:
- Ska jag köra? fråga justin
Jag kolla in i Justins vackra ögon log och sa mm.
Han starta motor och körde iväg det gick ganska snabbt men det va kul.
Vi kom hem vid kl. 5 sen vid halv 7 åt vi.
Vi hade kul och dagarna gick fort vi hade bara en vecka kvar, jag frågade Justin lite om kändis livet vi satt säkert och snacka i 3 timmar.
- Vi har faktiskt aldrig kollat runt hela ön kan vi inte göra det? sa jag tillslut efter att ha sutit ner i 3 timmar och snackat.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0