Chapter 41 The choice

Efter en stund sa mamma att hon bara skulle pudra näsan lite och gick iväg mot toaletterna.
Nästan så fort mamma försvunnit utom synhåll flyttade Bellla sig till mitt knä där hon satt med ett ben på varje sida om mig, hon lutade huvudet mot min panna och kysste mig sakta.
Jag besvarade den men insåg sedan att någon kunde ha sett oss och fotat men när jag puttade bort henne lite försiktigt så var det redan försent, det stod tre papparazzis några meter ifrån oss och knäppte av bilder hela tiden.


Jag ställde mig upp och höll upp händerna mot deras kameror för att dom inte skulle ta fler bilder men det hjälpte såklart inte och det kom bara fler och fler dit, ingen på kaféet gjorde någonting för att hjälpa till och jag såg hur läskigt Bella tyckte att det var så när mamma kom ut från toan började vi springa därifrån samtidigt som jag ringde Kenny och bad honom hämta upp oss.
- Justin, Pattie. Bella! Härborta skynda er! Ropade Kenny efter några minuter från andra sidan gatan och viftade med armarna.

Vi sprang över till honom och hoppade in i bilen, mamma där fram och jag och Bella i baksätet.
- Puh, bra sprunget! Värst vad dom va på idag då jag som trodde det skulle vara lugnt... Sa Kenny och torkade bort en svettdroppe från sin panna.

- Dom måste ha följt efter oss in på kaféet men när började dom fota, när jag gick på toa eller? Frågade mamma oss

- Aa, men alltså jag tror att dom här bilderna kan betyda lite problem... sa jag

- Vadå då? Ni gjorde inget sånt på bilderna va!? Frågade Kenny med smått panik i rösten samtidigt som han började köra.

- Alltså jo vi kysste varandra om det var det du menade?

- Jag kollade på Bella som såg riktigt nervös ut vilket jag såklart kunde förstå för om alla fans skulle se dom här bilderna skulle det innebära jätte mycket hat för hennes del, inte bara att dom skulle bli avundsjuka och vara överbeskyddande för att jag hade flickvän utan också för att dom den här gången nog skulle tycka att jag var otrogen mot Chloe för vi hade ju inte sagt offentligt att vi gjort slut men å andra sidan hade vi ju inte sagt offentligt att vi var tillsammans heller... jaja det fick lösa sig på något sätt, jag skulle i alla fall finnas där och hjälpa Bella igenom allt.

- Okej det var ju inte så bra! Öhm Pattie kan du ringa Scooter och säga att vi måste flytta fram mötet tills idag? Sa Kenny till mamma och lät faktiskt ovanligt lugn för att vara en sådan här situation men det är ju hans jobb att vara det så inte så konstigt att han är bra på det.

Mamma berättade kort för Scooter i telefon om vad som hänt och dom bestämde att vi skulle ha mötet hos oss och att alla skulle komma dit så fort som möjligt. Samtidigt som allt det här viskade Bella ett tyst ”förlåt” till mig och jag svarade att det självklart inte var hennes fel och att vi skulle försöka lösa det här på bästa sätt. Sedan ringde hon Mia som också skulle komma.

Isabellas perspektiv:

Asså va fan hade jag gjort!? Jag hade verkligen inte haft en tanke på att papsen kunde ha följt efter för vi satt ju liksom längst in. Justin fattade att jag tyckte att det var jobbigt och var så snäll och sa att det inte var mitt fel, men det var det ju och herregud vilket dåligt samvete jag skulle ha om han skulle få någon skit för det här...

Vi stannade framför Patties och Justins hus och jag blev avbruten i mina tankar. Mamma stod utanför dörren tillsammans med Scooter, eller han såg i alla fall ut att vara Scooter efter hur Justin hade beskrivit honom jag hade ju faktiskt aldrig träffat honom själv.

Vi gick in och Juistin presenterade mig för Scooter (jag hade rätt det var han) sedan började vi prata om hur vi skulle lösa situationen och efter ett tag kom resten av crewet också.

Fotona på oss fans tydligen redan på oceanup och lite andra sidor och på twitter snackade alla om ifall jag var Justins nya flickvän och när jag loggade in så hade redan riktigt många haters skrivit saker till mig som:

Back of from my man your´e fucking bitch” eller U know justin is mine so u better leave hime alone or i will tell everybody what a whore u are...” Jag fattade inte hur dom fått reda på att det var jag på bilderna och vad min twitter var men jag antar att folk lägger ner mer tid på sådant än man tror.

I vilket fall som helst så blev jag faktiskt ledsen av att se att människor som sa sig stötta Justin till 100 % kunde börja hata en så snabbt bara på grund av en ynka bild...?

Det var mest Scooter, mamma, Pattie och Kenny som pratade men Usher (!) kom också fast lite efter dom andra och eftersom att han är Justins mentor så hade han ju också en del att säga till om. Tillslut bestämde vi att vänta lite och se vad folk sa om några dagar och att varken Justin eller jag skulle skriva något på twitter eller facebook om det tillsvidare, om det var en lika stor grej då så skulle dom boka en press-konferens som jag skulle vara med på där vi skulle säga att det var vi på bilden men att vi inte var tillsammans eller ens dejtade. Självklart fattade jag att det var för mitt eget bästa, för att jag inte skulle få så mycket hat och dödshot men det kändes ändå lite mysko på något sätt, som att Scooter och dom inte ville erkänna för sig själva ens att vi var tillsammans igen och att Justin typ skämdes för mig eller så...

Jag lyssnade inte så jätte noga på resten av vad dom sa för det var mest om att Justin skulle åka till Kanada och hälsa på sin pappa och syskon och när han skulle göra det men jag tror att dom sa att han skulle åka dit i övermorgon.

Men när dom började snacka om ”små turneérna” i USA och Kanada som vi pratat om förut på kaféet så lyssnade jag koncentrerat och det visade sig att mamma tyckte att det var okej att jag följde med speciellt nu efter att hon träffat crewet. Så det blev bestämt att jag skulle följa med fem dagar till Kanada, fast inte nu när Justin bara skulle hälsa på sin familj, och sedan direkt en vecka till San fransisco och L.A, egentligen skulle dom ha åkt hem i tre dagar emellan men när jag skulle med också blev det typ lättare så på något sätt.

På slutet av mötet skulle dom bara fixa med Justins scenkläder så då fick alla utom Scooter, Ryan och Usher gå hem så mamma och jag som båda var rätt slut gjorde det.

På promenaden hem hade jag och mamma ett sådant ”mor och dotter samtal” om hur jag hade det med mina kompisar och sånt och jag berättade lite men absolut inte allt om att jag, Lizzie och Sara bråkat men nu var sams och jag tror att mamma tyckte det var rätt skönt att få svar på lite sådana grejer eftersom att jag bara snäst av henne när hon frågat om dom förut. Mamma berättade också att hon och Lisa hade bokat den där weekend-resan nu till helgen och att den var till London i England, tänk jag hade aldrig varit i Europa över huvud taget och nu skulle jag till två länder där inom tre veckor...!


Förlåt för ingen del i går men n i frå komma ihåg attd et är sommar och det jag bor har det varit jättefint väder ute deom senaste dagarna så då vill man ju liksom vara ute och inte bara sitta framför datorn och skriva...
Jag skriver kanske en del till ikvälla  annars i morgon.
// Fredrika
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0