Chapter 42 The choice

På slutet skulle dom bara prata om Justins scenkläder så då fick alla utom Ryan, Scooter och Usher gå hem så mamma och jag som båda var riktigt trötta gjorde det.

På promenaden hem hade jag och mamma ett sådant ”mor och dotter samtal” om
hur jag hade det med mina kompisar och sånt och jag berättade lite men absolut inte allt om att jag, Lizzie och Sara bråkat men nu var sams och jag tror att mamma tyckte det var rätt skönt att få svar på lite sådana grejer eftersom att jag bara snäst av henne när hon frågat om dom förut. Mamma berättade också att hon och Lisa hade bokat den där weekend-resan nu till helgen och att den var till London i England, tänk jag hade aldrig varit i Europa över huvud taget och nu skulle jag till två länder där inom tre veckor...!
Cloe Leigh MitchellThe Yellow One | Flickr - Photo Sharing!

När vi kom hem lagade jag och mamma mat tillsammans och kollade sedan på en film vilket var evigheter sedan vi gjorde sist.

Precis innan jag gick och la mig hade jag riktigt stor lust att bara gå in på twitter snabbt för att kolla vad folk skrivit men struntade i det när jag tänkte på att det förmodligen bara skulle göra mig illa till mods, istället läste jag lite i en bok jag fått i julklapp vilket också var evigheter sedan jag gjorde.

Lizzie ringde näsa dag och frågade om inte jag och Megan ville åka till Sandy Sprins och hitta på något med henne och Sara idag och det ville jag gärna så jag ringde Megan och frågade och hon skulle med och det ville hon. Jag hade glömt säga till henne att Sara och Lizzie va ledsna för att dom varit så sura på henne men Sara hade fått tag på Megans nummer själv så dom hade messat lite och då hade hon sagt det. Jag ringde tillbaka till Lizzie och sa att vi skulle komma om typ en och en halv timme och sedan duschade jag, tog på mig och sminkade mig och precis när jag var klar kom Megan och vi ringde efter en taxi.

- Var evigheter sedan jag träffade dom, senaste gången var nog då när ja du vet då, har du träffat dom sedan dess? Frågade Megan när vi satt i taxin.

- Nej eller jo jag sov över hos Sara när Lizzie var borta och sedan träffade jag ju Lizzie när jag hittade henne och så men jag har inte varit med dom på det sättet så det ska bli kul!

- Ja absolut men vet du vad vi ska göra? Sa Megan och började pilla på sina naglar som hon alltid gör när hon inte vet vad hon ska göra av sina händer.

- Ingen aning... Förmodligen kommer vi dra och bada eller så, det finns en jätte fin badplats där och det är ju så varmt idag igen, du har med bikini va?

- Japp det har jag! Hon klappade på sin väska bredvid sig och återgick sedan till att pilla på sina naglar.

Efter kanske 40 minuter stannade taxin på rätt gata och vi betalade och gick sedan fram till Lizzie´s hus.

Jag plingade på och kände sedan på dörrhandtaget, det var öppet så vi gick in.

- Hallå? Är någon hemma, haha Ropade jag när vi stod i hallen och tog av skorna.

- Kommer, ska bara.. Så öhm hej! Svarade Lizzie samtidigt som hon vinglade ner för trappan och drog upp dragkedjan i nacken på sin tröja. När hon kom ner gav hon oss varsin kram.

- Hej, eller godmorgon kanske man ska säga.. Vaknat nyss eller? Frågade jag

- Mm haha, Sara sov över här och vi var nog uppe till minst tre så japp jag vaknade för, Lizzie tog upp sin mobil från jeansfickan och kollade på klockan, exakt 13 minuter sedan...!

- Är inte Sara här nu då? Frågade Megan

- Jo hon kommer nog också snart, hon var i duschen när jag gick ner. Svarade Lizzie och vi gick ut till hennes soldäck på baksidan.
Vi la oss i tre solstolar och Lizzie gick och hämtade lite dricka.

- Såå vad vill ni göra idag då, åka och bada eller? Sa Lizzie när hon hällde upp fanta i fyra glas för nu hade Sara också kommit ner.

- Ingen aning men att bada låter väll bra. Jag kliade mig energiskt på armbågen samtidigt som jag pratade, det var nog ett myggbett jag brukade alltid få massor men i år hade jag faktiskt klarat mig rätt bra ändå, förutom det här då...

- Ja absolut det blir toppen man svettas ju som en gris så varmt som det är! Sa Sara och viftade med handen framför sitt huvud för att fläkta sig.

Vi satt kvar därute en stund sedan gick vi den korta vägen till badplatsen, när vi kom dit var det redan fullt med folk men det var ju inte så konstigt eftersom att det som sagt var sjukt varmt! Vi la ut våra handdukar och la oss ner för att sola lite innan det första doppet.

Efter ett tag plingade min mobil till, det var ett sms från Justin ”Kom till mitt hus ikväll vid sju tiden så har vi en mysig kväll innan jag åker till Kanada i morgon <3 xx J ” stod det och jag svarade snabbt ”Okej jag kommer till dig vid sju, ses då :) xx bella

Vi stannade på badplatsen i kanske två timmar till sedan var jag tvungen att sticka hem för att hinna göra mig i ordning för att träffa Justin. Megan skulle stanna hos Lizzie lite längre och äta där tror jag så jag åkte taxi hem själv.


Så nu fick ni äntlig en en ny del.. Jag har ungefär tre till färdiskrivgna och ska skriva några till ikväll som jag sätter på tidsinställt (jag kommer hem den 15 tror jag) men ni får vara beredda på att dom är lite kortare än vanligt och så.
// Fredrika
1 kommentarer
Postat av: nour

awesome men mer tack :D<3

2011-08-05 @ 14:02:26
URL: http://juztawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0