chapter 56 the Choice

- Nej jag lovar, verkligen schyst av dig! Justin la sig ner på sin sida av min dubbelsäng och tog trots min tidigare förmaning av sig tröjan.
Jag la mig på den andra sidan och bara några sekunder efter att jag dragit täcket över oss blev jag överrumplad med en kram bakifrån. Jag vände mig om och gav honom en förebrående blick.
- Vadå, det var ju bara en godnatt kram...? Försvarade sig Justin med men rullade över till sin sida igen.
Även om jag inte ville erkänna det så somnade jag ovanligt snabbt och sov sedan ovanligt skönt med Justin vid min sida.



Justins perspektiv:

Jag vaknade vid nio tiden nästa morgon och hade nästan glömt bort vad som hänt kvällen innan. Men bara nästan, för bredivd mig i en säng som inte var min låg Bella och snusade fridfullt och med ens kom allt tillbaka till mig.

Jag och Kenny hade kommit hem till Atlanta vid 17.30, mamma hade mött oss vid flygplatsen och runt klockan sex var vi hemma.

Som jag nämnde tidigare så hade jag mycket riktigt en "plan" för att få tillbaka Bella och så fort jag kom hem började jag sätta den i verket.
Mamma frågade aldrig vad det var det var jag höll på med men jag tror att hon kanske ändå förstod för hon höll sig ur vägen när jag försökte skapa en middag med typ karibisk touch.
Min plan var att fixa mat och stämning så att det skulle kännas som på ön vi var på för vad var det nu, ett halv år sedan eller så?
Jag panik-shoppade även ett asdyrt halsband på under sju minuter inne på någon liten juvelerar butik i stan -med Kenny förstås.

Allt detta var fix och färdigt efter några timmar och vid det laget var jag helt säker på att mamma fattat vad som var på gång för hon hade dragit med sig Kenny ut och ropat "lycka till" och att de inte skulle komma hem förens om några timmar.
Resten vet ni ju själva, när jag var på väg över till Bella för att ta med henne till mitt och mammas hus så såg jag ju i vilket tillstånd hon, eller rättare sagt hennes mamma var i och självklart hjälpte jag till.

- Du... Jag förlåter dig.
Jag ryckte till av de plötsliga orden, jag trodde att Bella sov.

- Tack! Du förstår inte hur otroligt dum, för att inte säga korkad jag känt mig på grund av allt som hänt mellan oss...
Jag flyttade mig närmare henne för en kram - det måste ju vara ok med en kram nu eller hur?

- Nä det kanske jag inte gör men du kan omöjligt förstå hur ledsen, för att inte säga arg, jag var...
Hon besvarade min kram snabbt och reste sig sedan upp.

- Men jag tycker bara att vi ska dra ett stort fett jävla svart streck över allt det där nu, eller vad tycker du? Sa Bella och knäppte med fingrarna framför sig för att få upp min blick till hennes ansikte igen, den hade nämligen varit öh ja, någon annan stans..
Jag nickade och reste mig upp jag med.

- Såå.. nu när vi har en ny start och allt, vill Bieber kanske hitta på något idag? Frågade Bella och började gå mot sin stora garderob, som dock inte var lika stor som min.

- Det är klart jag vill! Vad sägs om en favorit i repris, stranden? Svarade jag och stod kvar där jag stod då Bella förmodligen bytte om därinne.

- Visst det låter toppen! Men erkänn, det är bara för att du vill se mig i bikini...!
Okej hon kanske hade liite rätt där men det var framförallt för att det var grymt varmt ute och vi, om hon vill följa med på min turné vill säga, inte kommer få någon chans att bada ute på ett tag.

Isabellas perspektiv:

Efter att ha tagit på mig ett vitt linne, en jeans-skjorta och lite smycken så gick jag ut till Justin igen.
Han hade tagit på sig sin stickade tröja från igår och försökte nu fixa till sitt hår, så sött att han bryr sig så mycket om det haha...

- Hrrmm.. Jag harklade mig så att han skulle fatta att jag var tillbaka och sedan gick vi ner till köket för att göra frukost.

- Du har så fint hår! Eller alltså hela du är fin men ja ditt hår är väldigt långt och mjukt... Justin som satt på en hög pall lite snett bakom mig började dra sina fingrar genom mitt mörka hår och ska jag vara ärlig så njöt jag av det, jag har alltid varit svag för att bli pillad i håret och bara älskar när folk gör det.

- Tack. Och varken du eller ditt hår är ser väll särskilt dåligt ut...! Sa jag innan jag sträckte mig efter mackan som precis ploppat upp från brödrosten.

- Det är okej om jag gör en fläta va? Frågade Justin och började göra något som helt säkert inte skulle bli en fläta av mitt hår.

- Visst, det är klart. Svarade jag och gjorde en mental anteckning om att fläta om det när jag fick tid.

Vi bestämde att jag skulle följa med Justin hem när han hämtade badbyxor och sånt och sedan skulle vi ta hans bil till stranden, han sa att han skulle ha i alla fall två lediga dagar nu, det var något med en pilot men Justins karriär skulle alltså inte bli lidande.

En stund senare stod jag i hallen framför spegeln och höll på att fläta om mitt hår medans Justin väntade precis utanför huset.

- Godmorgon gumman! Åh shit. Jag hade helt glömt bort hela grejen med mamma men nu stod hon iförd en stor t-shirt och mjukisbyxor bakom mig och log med hela ansiktet.

- Vad ska du hitta på idag då? Du har ätit frukost va? Frågade hon och kom uppenbarligen inte ihåg vad som hänt igår kväll.

- Jag har ätit och jag ska ut. Jag försökte gå ut och stänga dörren efter mig så snabbt som möjligt så att hon inte skulle se den kvaddade bilen och staketet för jag orkade verkligen inte med att förklara allt för henne just nu.
Men tyvärr verkade det som att mamma just idag ville ut och ta lite luft, hon gick ut precis efter mig och så fort hon såg bilen och allt drog hon efter andan.

- Eh, ingen strand idag eller? Sa Justin försiktigt och jag skyndade mig fram til honom, tog hans hand i min och vi började gå bort från min och mammas uppfart.

- Jag orkar inte med henne... inte just nu. Sa jag kort

- Jag förstår. Svarade Justin ännu kortare och la armen om mina axlar precis som igårkväll.
Ska försöka skriva en del i morgon också men jag lovar inget...
// Fredrika


1 kommentarer
Postat av: sara

bra as usual...! Skriv MEER!!! :D

2011-12-14 @ 20:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0