Chapter 36 The choice

- Jag tycker att det som vi hade, fast det inte var så länge... ...eh det var så bra på något sätt och ehm jag tycker att...
Jag brukade aldrig ha så svårt för att prata med folk även om det handlade om pinsamma eller allvarliga saker så jag blev lite förvånad över sättet jag nu pratade på, som att jag inte vågade säga hur jag kände - att jag självklart ville bli tillsamans med henne igen.

Bella verkade förstå hur jag tänkte för hon avbröt mig mitt i mitt svammel och kysste mig, det var en kyss som vi båda nog längtat efter och fantiserat om ett tag nu men den var så mycket bättre än alla fantasier i världen, våra tungor dansade med varandra som den självklaraste saken i världen och våra händer trevade över varandras ryggar som i jakt på värme trots att det inte var kallt ute, Bella tryckte sig ännu närmare mig om det nu var möjligt och det kändes verkligen som att våra glödande kroppar höll på att smälta samman till en.
Just så där i exakt det ögonblicket ville jag stanna för alltid men vi rycktes båda bryskt tillbaka till verkligen av en skarp harkling bakom oss...
ElinMR


Isabellas perspektiv:

Vi blev avbrutna mitt i kyssandes av att någon harklade sig ljudligt bakom oss och vi vände oss om båda två
- Hrrhm, värst vad ni två verkar ha trevligt då! Får man fråga vem den här unga mannen är Isabella!? Det var mamma, jag som inte trodde hon skulle komma hem förens tidigast i morron...

- Eh hej mamma har du haft det bra på konferensen? Och detta är ju Justin, känner du inte igen honom...? När jag tänkte på det så kanske det inte var så konstigt att hon inte kände igen honom, det var ju mörkt ute och på de tre månaderna som han varit borta så hade han nog ändå förändrats rätt mycket, fått mer muskler, tydligare käkben och blivit längre såklart plus att hans hår inte var i den klassiska bieber frisyren nu utan ganska rufsigt...

- Jaha, så du har kommit hem Justin, jaha där ser man så trevligt att träffas igen! Och Bella jag hade mycket trevligt på konferensen. Sa mamma och lät inte alls lika sträng längre, konstigt hur stor skillnad det verkar vara för mammor på killar och killar. För hade jag stått och hånglat med någon som hon inte visste vem det var och om han dessutom sett lite farlig ut så hade hon helt säkert dödat mig sedan.

- Trevligt att träffa dig också. Sa Justin och sträckte fram sin hand mot mamma som skakade den.

- Jag går in nu och tycker att du ska göra det samma Bella, det är faktiskt lite kyligare ute nu dessutom är det sent. Mamma höll på att låsa upp dörren när hon sa det och gick sedan in, jag kramade Justin, sa hejdå och gick in jag också.

Mamma tog av sig skorna och började packa upp sin resväska direkt.
Den lite mer vanliga typen av mammor är väll dom som alltid ska plocka undan grejer så fort man har använt klart dom men mamma var likadan fast med väskor och packning istället...

- Så ni två har blivit tillsammans igen? Mamma slet blicken från resväskan och tittade på mig med ett höjt ögonbryn.

- Ja det har vi väll, vadå då? Sa jag lite väl aggressivt kanske.

- Nej nej ta det lugnt jag menar inte att det inte går bra eller så, tvärtom så kul för er, du som saknade honom så mycket!

- Syntes det så
mycket? Frågade jag förvånad över att det tydligen märkts så mycket utåt.

- Ja du skulle sett dig själv du var som ett levande lik dom första veckorna, ville inte hitta på grejer eller bara prata som vi alltid brukar göra annars... Men bara för det vill jag helst inte att ni står och
håller på precis utanför dörren om ni mu måste göra det så får det ske någon annanstans...!

- Okej men vi trodde inte att du skulle-....

- Komma hem ikväll? Nej det skulle jag inte men jag tänkte att jag skulle åka hem lite tidigare och hinna träffa dig lite mer, du har ju faktiskt sommarlov och jag bara jobbar hela tiden!


Jag tyckte faktiskt att det var rätt skönt att mamma jobbade på sommaren också, det var inte så att jag inte ville spendera tid eller umgås med henne men om hon varit hemma hela tiden så skulle vi ha varit med varandra hela tiden typ eftersom att jag första delen av lovet mest gått runt och varit deppad och det skulle bara bli lite för mycket...! Och nu när Justin var hemma så skulle det ju vara nice att kunna vara här med honom utan att mamma är i vägen.


- Aha schyst men om du behöver jobba så är det okej.

- Är det säkert för jag kanske behöver jobba lite mer och eventuellt åka på lite fler konferenser och föreläsningar.

- Ja det är lugnt, men nu är jag trött godnatt. Sa jag och gick upp och sminkade av mig och borstade tänderna mm. Tillslut var jag i alla fall klar för att sova och gjorde det nästan så fort jag satte huvudet mot kudden.

Nästa morgon vaknade jag vid åtta och kände mig helt utvilad vilket var ganska konstigt eftersom att jag inte somnat så tidigt kvällen innan precis.
Jag gick upp och hämtade min mobil från skrivbordet och la mig sedan ner i sängen igen och började spela spel på den, efter ett tag tröttnade jag och skickade ett sms till Justin istället ”ska du göra något spec. idag om inte, vill du hitta på något? :) xx bella ”

Medans jag väntade på svar gick jag ner till köket och började fixa frukost, jag kände mig riktigt sugen på pannkakor så det gjorde jag.
Efter ett tag kom mamma också ut till köket och vi satte oss ner och åt.
Hon frågade lite om hur sommarlovet varit hittils och jag sa att det väll varit okej, jag hade ju varit rätt deppad mesta tiden och sen hela grejen med Lizzie så det kanske inte var riktigt sant men det var ingenting av det som jag ville gå in på just nu, mamma visste ju inte om allt med Glenn än och jag orkade faktiskt inte berätta just nu hon skulle bara ställa en massa frågor och bli as orolig och bestämma att jag skulle vara hemma vid 18.00 varje dag...
Det enda positiva som kommit ur den här grejen med Lizzie och Glenn var väll att Sara Lizzie och jag var sams, Sara och jag var i all fall det och jag antog att Lizzie och jag också var det nu.
Sedan var det ju Megan också, jag hade ju bara ignorerat henne på grund av bråket med Sara och Lizzie och jag saknade verkligen att va med henne men jag fick väll ta tag i det senare.
Jag gick upp till mitt rum, duschade, sminkade mig lite lätt och tog på mig ett vitt linne, blommig kjol och några smycken.


Justins perspekiv:

Mamma kom in till mitt rum vid halv tio och väckte mig, i handen höll hon min mobil och såg lite irriterad ut.

- Den här har stört mig hela morgonen, du har nog fått hundra sms eller något och jag kan inte din kod så jag kan inte stänga av ljudet nu orkar jag faktiskt inte höra pipandet och surrandet mer så var snäll och stäng av ljudet! Mamma gav mig mobilen och jag låste upp den och stängde av ljudet, jag hade inte fått hundra sms bara fyra faktiskt men man upplever väll saker lite olika antar jag haha...

Chaz hade skrivit ”vad händer bro? ;)” tre gånger efter varandra med typ två minuters mellanrum, snacka om att vara otålig...

Jag kollade vem det andra var från innan jag svarade, det var från Bella ”ska du göra något spec. idag om inte, vill du hitta på något? :) xx bella ” skrev hon, jag svarade ”har inga planer eller så, vad sägs om att åka och bada någonstans? <3 xx J” Det var Juli nu och riktigt varmt ute så att bada skulle nog vara riktigt skönt och jag visste en bar sjö som låg bara några mil bort. Jag svarde på Chaz´s sms också sedan svarade Bella        Visst det låter bra men var? <3 xx bella” Jag vet ett ställe, hämtar upp dig om en timme <3 xx J” 
Okej ses då :) <3 xx bella”

Jag duschade och tog på mig badbyxor, dom såg ju ändå ut som shorts, och en vit tröja.

Mamma satt i trädgården och drack kaffe och läste en tidning så jag gick ut till henne och berättade om mina planer för dagen, hon sa att hon gjort i ordning mackor till lunch som stod på ett fat i kylen och att vi kunde ta med dom.
Jag skickade ett sms till Bella att jag fixar lunchen och packade ner mackorna, några redbull och en vattenmelon i en picknick korg tillsammans med en klassisk prickig picknick filt.

Vid kvart i 11 satte jag mig i bilen och började köra dom två kvarteren till Bella.

1 kommentarer
Postat av: Ilyaskristin

Great site! Thanks for letting me look around. :)

2011-10-27 @ 13:59:09
URL: http://ilyaskristin.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0