Chapter 38 The choice

Jag vet inte hur länge vi stod där men tillslut hörde jag mamma där utanför när hon parkerade bilen så vi fick avsluta där vilket kanske var lika bra innan det faktiskt ledde till något mer och Justin gick ut till sin bil.

Strax efter det kom mamma in, hon hade inte varit på jobbet utan bara varit och handlat, för ett helt år såg det ut som! Jag hjälpte henne att ställa in varorna i kylen, skafferiet och var dom nu skulle vara och sen gick jag upp på mitt rum och la mig ovanpå min säng.
När jag precis höll på att somna till plingade min mobil till, jag tog upp den från min väska som låg på golvet, det var ett sms från Megan...


Megan                                                                                             

"Du verkar ju inte vilja prata med mig längre och det kommer jag inte tvinga dig till, jag undarar bara vad fan jag har gjort för fel!? Helt plötsligt bara ignorerar du mina sms och snackar inte med mig i skolan...! Dan sa att du sms:at med honom för bara några dagar sedan så honom går det tydligen bra att snacka med så jag ber dig bara säg vad fan jag gjort så kommer jag inte sms:a, ringa eller ens prata med mig om du nu inte vill det /Megan"

Stod det i smset, jag började skriva ihop ett långt svar som skulle förklara allt som hänt men struntade tillslut i det och skrev bara "Kom till starbucks i morgon vid 11 så förklarar jag.  Bella"
Megan svarade efter några minuter att hon skulle komma och jag la mobilen på nattduksbordet.
Sedan tog jag en snabb dusch, sminkade av mig och tog på en stor sov tröja.
När jag kurat ihop mig under täcket kom mamma upp för att säga godnatt.
- Du jag tänkte på en grej... sa hon och satte sig på min säng.

- Okej vadå då?

- Jo skulle det inte vara riktigt mysigt om vi åkte i väg på en weekend någonstans, kanske i europa där ska ju vara fint...?

- Visst det låter bra du kan välja vart vi ska åka. sa jag och gäspade stort.

- Vad bra att du gillar förslaget, jag och Lisa har snackat om det ett tag nu och hon har en son i din ålder som också skulle följa med men det är väll okej?

- Öh, vänta lite vem är Lisa och varför skulle hon och hennes son följa med om vi ska på weekend? Frågade jag och satte mig upp i sängen.

- Lisa är min kollega och väninna och vi har snackat om att göra något tillsamans länge, nu har både hon och jag jobbat rätt mycket ju så då tyckte vi att en liten resa tillsamans med er skulle passa bra. Då får vi ju umgås både med varandra och med er! Sa mamma och lät på rösten som att det var en genialisk plan hon förklarade.

- Mm okej det blir säker bra, men jag är verkligen as trött nu så kan vi inte prata mer i morgon? Sa jag och fluffade till min huvudkudde som jag sedan la mitt huvud på.

- Ja visst, godnatt gumman. Sa mamma, pussade mig på pannan och gick ut från mitt rum.

Nästa dag vaknade jag vid halv nio vilket var tur eftersom att jag inte ställt någon väckarklocka och skulle träffa Megan 11.
När jag gjort mig i ordning och ätit frukost var klockan bara kvart över tio och mamma sov fortfarande, jag ville inte väcka henne så jag tänkte skriva en lapp om vart jag skulle men kom sedan på att hon bara kunde ringa om det var något så jag struntade i lappen.

Efter några minuter var jag framme vid starbucks så jag beställde chai te och tog sedan ett bord på uteserveringen och väntade på Megan.
Hon kom inte förens tio över 11 så jag hade fått sitta där ett tag och vänta eftersom att jag varit lite tidig också men det gjorde inget för det var nog nästan lika varmt idag som i går så jag hade bara suttit och njutit av solen och hoppats på att få lite färg.

När Megan kom köpte hon först en kanelbulle och juice och kom sedan fram och satte sig vid mitt bord.
- Hej vad bra att du kom! Jag trodde faktiskt nästan att du hade ändrat dig... Sa jag

- Mm jag försov mig lite bara, sorry att du fick vänta.

- Det är lugnt. Sedan satt vi typ helt tysta och visste inte vad vi skulle säga någon av oss.

- Du skulle ju förklara för mig varför du ignorerade mig... Sa Megan som en liten påminnelse och bröt tystnaden.

- Jo du vet när jag hittade bilden där Justin och den där tjejen kysstes hemma hos Lizzie innan festen så blev ju dom helt sura eftersom att jag berättat för dig och inte dom om Justin, dom tyckte typ att jag visade att jag inte litade på dom och att jag hade valt dig framför dom och blev verkligen sjukt sura...
Jag berättade allt om att jag tillslut känt mig tvungen att välja mellan dom men att jag såklart nu i efterhand fattade hur taskigt det var. Jag berättade också om allt som hänt Lizzie och att jag typ var sams med dom igen.

Även om Megan inte precis hoppade av glädje när jag berättat klart allt så verkade hon i alla fall förstå lite mer varför jag gjort som jag gjort och hon förlät mig.

Vi satt kvar och snackade i flera timmar och hade det hur mysigt som helst, tillslut var klockan kvart över två och Megan var tvungen att sticka, hon skulle på släktkalas vid tre, jag hade ingen lust att stanna själv så jag började också gå hem.

När jag kommit ungefär halvvägs ringde min mobil och jag svarade, det var Justin.

- Hej sötis haft en bra dag än så länge?
Frågade han

- Ja, jag har suttit med Megan på starbucks i några timmar och vi är äntligen sams igen! Har du gjort då?

- Inget speciellt, fixat lite grejer och så, men du funkar det för dig om jag hämtar upp dig vid sju ikväll så ska du äntligen få din överraskning?
Justin lät riktigt hoppfull så jag svarade direkt.

- Ja va kul det går jättebra!

- Okej nice då syns vi vid sju då.

- Japp det gör vi, hejdå.

- Hejdå!

Vi la på och efter någon minut var jag hemma.

- Mamma! Jag ska va med Justin ikväll det är okej va? Ropade jag så fort jag kommit innanför dörren.

- Mm det går väll bra! Ropade mamma tillbaka från trädgården på baksidan och jag gick ut till henne men hon var inte själv som jag hade trott utan Pattie satt i en likadan solstol bredvid och höll i en mugg med kaffe.

- Hej! Det var ett tag sen sist, har allt varit bra med dig? Frågade Pattie och reste sig upp för att ge mig en kram.

- Det har varit okej. Svarade jag och kramade tillbaka.

- Vi hade tänkt fråga om ni ville äta middag med oss men om ni har andra planer så är väll det okej. Sa mamma och kollade lite på Pattie.

- Ja visst är det det. Justin pratar mycket om dig ska du veta, han gillar dig verkligen och jag har aldrig sett honom vara på sättet han är med dig med tidigare tjejer...! Sa Pattie och log.

Hon och mamma började snacka om någonting annat igen och jag gick upp till mitt rum, hämtade min dator och bar ner den till köket där jag satte mig vid den och loggade in på facebook medans jag åt en dubbel macka.

När jag varit inloggad i några sekunder började Lizze chatta.
- Hej <3 Skrev hon

- Hej hej :) <3

- Du, jag har tänkt ringa dig men sedan bara glömt det, för jag vill verkligen säga tack för att du hittade mig och ringde polisen, annars vet jag inte hur det hade gått... ♥

- Klart man ställer upp men hur känns det nu? <3 Frågade jag

- Inte toppen precis men lite bättre, polisen ringde Sara och berättade vad som hänt så jag har snackat lite om det med henne. Och du jag vill verkligen inte att vi ska bråka mer, så förlåt för att vi inte snackade med dig det var verkligen sjukt dålig stil av oss du kan väll hälsa hon Megan att vi verkligen inte är sura på henne heller så att hon inte tror det :P

- Det är lugnt jag fattar att ni kände er svikna och så och jag hälsar Megan att ni inte är sura :) <3

Vi chattade ett tag till sen loggade jag ut och gick och satte mig ute på min balkong och lyssnade på musik, jag måste ha sovit några timmar därute för när jag kom tillbaka in var klockan 18.00!
Jag hade lite bråttom med att duscha men jag hann i alla fall raka benen, tvätta håret och sånt nödvändigt.

När jag skulle ta på mig kom jag på att jag inte hade någon aning om vad för sorts kläder jag kulle ha på mig eftersom att jag inte visste vad vi skulle göra så jag slängde i väg ett sms till Justin.
Han svarade snabbt ”Allt är snyggt på dig shawty, ta något fint och skönt bara! <3” Det var ju inte till så stor hjälp precis så jag prövade lite olika grejer men valde tillslut en sommrig blommig klänning med ett svart skärp till.
Precis när jag hade sminkat klart mig såg jag Justins bil utanför och efter några sekunder kom ett sms från honom att han var utanför.


Kanske lite tråkig men ska försöka skriva en ganska lång till idag där Justins överraskning är med...! :D
Är också lite nyfiken på vad ni tycker om novellen så här långt, är den bra? dålig? något i den ni vill ha mer eller mindre av? Kommentera!
// Fredrika
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0