chapter 10 The choice

Jag vet inte var jag fick orden ifrån, de bara kom till mig så jag sa allt precis som jag kände och drog sedan efter andan för att se hans reaktion.
Justin bara stod still och nickade, sedan sa han något liknande som jag sagt, tog mig i handen och vi gick in i huset till mamma och Pattie.
Dom satt i köket med varsin använd tallrik framfär sig.
- Värst vad ni ser ut att ha haft trevligt då, sa Pattie och kollade på våra händer som fortfarande höll i varandra, förstår ni inte att vi suttit här och varigt oroliga...
- Klockan är faktiskt tio! La mamma till och kollade förebrående på mig, det är alldeles mörkt ute och gud vet vad som skulle kunnat hända, ni kunde ha drunknat eller något...!
Ignorera personen i bakgrunden (dom e ju själva på ön)
Justins perspektiv:

När vi kom in i köket satt mamma och Mia där och såg inte glada ut...
- Värst vad ni ser ut att ha haft trevligt då, sa mamma och jag såg hur hon sneglade ner på våra händer, förstår ni inte att vi suttit här och varit oroliga...
- Klockan är faktiskt tio! Det är alldeles mörkt ute och gud vet vad som skulle kunnat hända, ni kunde ha drunknat eller något...! Sa Mia och blängde på oss
- Men mamma, nu drunknade vi ju inte, eller hur? Dessutom hade vi faktiskt en anledning! sa Bella lite argt till sin mamma.
- Okej, vilken andlening då? svarade Mia och ställde in sin och mammas tallrikar i diskmaskinen
- Det hände något med båten, så vi fick lämna kvar den några km bort och gå tillbaka... sa jag
- Vänta lite här, lämnade ni båten mitt ute i ingenstans!? sa mamma surt, verkade som att både mamma och Mia bestämt sig för att vara sura på oss idag
-  Inte mitt ute på öppet hav så klart men en bit ut, ja, sa jag, men jag ersätter den såklart till rese-företaget!
- Men då är det väll ute ur världen, eller hur? sa Mia, nu går i alla fall jag och lägger mig, godnatt! Hon gick upp för trappan där hennes och Bellas sovrum låg.
- Vill ni kanske se en film...? Frågade mamma.
- Ja det skulle vara mysigt. sa Isabella,vad ska vi se?
- Kan vi inte se titanic, var verkligen evigheter sedan jag såg den... sa jag och gick bort till min stora väska och började rota runt, jag hade tagit med mig ganska så många filmer och trodde att titanic var en av dom.
- Okej, var faktiskt rätt länge sedan jag såg den också. sa Bella
- Jag kollar om det finns lite popcorn eller så. sa mamma och började rota i köksskåpen
Efter ett tag hittade jag titanic, mamma poppade popcorn, vi satte oss i soffan, mamma mellan oss typiskt henne... och började kolla på filmen.
När unge fär halva filmen gått sa mamma att hon var trött så hon gick och la sig hon också.
När mamam gått så flyttade jag mig lite närmare Bella, jag såg att det rullade tårar längs med hennes kinder så jag torkade bort dom med handen och frågade vad det var.
- Äh inget det är bara filmen, gråter varje gång jag ser den den är så himla sorglig... hon skrattade lite åt sig själv och sa - Jag vet faktsikt inte en ända gång jag sett den här filmen utan att gråta. sedan tittade hon på mig och såg plötsligt lite ledsen ut igen.
- Är du okej? frågade jag och la min arm om hennes axlar.
- Ja jag bara tänkte, på hur det ska bli med oss och så sedan, jag menar det är klart att du inte kommer att komma i håg mig även om du säger det... Hur många tjejer träffar inte du varje dag liksom och...
och jag vet inte hur jag skulle klara mig då...!
- Jag trodde vi redan bestämt det, vi håller kontakten och träffas så ofta vi kan. Jag måste erkänna att jag faktiskt blev lite sårad när hon sa så, litade hon inte på mig eller?
- Okej, lova det förresten jag har inte ditt nummer än... sa Bella och såg lite gladare ut
- Mm jag lovar, såklart! Jag tog upp min mobil och vi bytte nummer.
I slutet av filmen tyckte Bella att det var så sorgligt att hon inte ville se så hon lutade huvudet mot mitt bröst, jag strök henne över håret och tillslut så somnade hon så.
Hon var så söt när hon sov, jag ville inte väcka henne så jag bar upp henne till hennes sovrum och la henne försiktigt ner på sängen och drog en filt över.
Sedan gick jag också ner och la mig.
Isabellas perspektiv:
Jag vaknade av att det var alldeles varmt och klibbigt, jag satte mig upp i sängen, jag hade vanliga kläder på mig och en varm filt över mig, måste varit mamma eller Justin som burit upp mig efter filmen jag brukade ofta somna till långa filmer, just det mamma hade gått och lagt sig tidigt då var det alltså Justin som burit upp mig, hoppas han inte tyckt att jag var för tung...!
Efterso att jag var så varm så tog jag en dusch och gick sedan ner för att äta frukost, ingen annan än jag var vaken så jag gjorde i ordning en macka och tog ett glas juice med mig ut på soldäcket, det var nog 30 grader redan trorts att klockan bara var halv nio.
Efter en stund kom mamma också ut och satte sig i en solstol bredvid mig.
- Den här semestern har varit ganska lyckad hittills va? frågade mamma mig och tog ett bett av sin macka
- Ja verkligen, det var tur att du bokade den! svarade jag.
- Mm, du och Justin verkar ju komma bra överens i alla fall... du gillar honom lite va? sa mamma och kollade så där finurligt på mig.
- Ehm, alltså han är ju väldigt snäll och så, ja jag gillar honom men snälla det skulle bli så pinsamt om du sa det till Pattie, så gör inte det.
- Vad ska du inte säga till mig? Sa Pattie, hon hade kommit ut precis när jag sa " om du sa det till Pattie, så gör inte det"
- Ehh bara att hon tror att hon är lite sjuk så hon villl inte följa med på utflykten idag. Sa mamma, snygg räddning i och för sig men nu var ju jag tvungen att stanna hemma...
- Jaha okej det var ju synd men om du känner dig dålig är det klart du inte ska följa med. sa Pattie, mamma mimade ett förlåt till mig och sedan gick jag tillbaka in i köket.
Toppen nu skulle jag vara tvungen att stanna här hela dagen... då kom Justin, jag såg nog ganska sur ut för han frågade vad det var.
- Inget jag ska bara inte följa med på utflykten idag, jag kände att om nu mamma sagt en liten vit lögn så var det lika bra att jag fortsatte, jag känner mig lite dålig så jag stannar här och tar det lugnt.
- Synd, kommer inte bli lika kul utan dig, men jag kanske kan stanna här om du vill?
- Nej det är lugnt, följ du med vi ses ju ikväll. sa jag
-  Okej men vila upp dig ordentligt nu, det är ju bara några dagar kvar och dom  måste vi ta till vara på. sa Justin och pussade min panna sedan gick han också ut på soldäcket och jag gick upp till mitt sovrum.
Resten av dagen var faktiskt helt okej, jag badade lite i poolen och läste på kvällen när dom andra kom tillbaka så åt vi middag tillsamans.
Senare på kvällen när mamma och jag var själva så bad hon om ursäkt för att inte jag kunnat följa med på deras utflykt.
Nästa dag var jag ju "frisk" igen så jag och Justin gick ner till havet och badade sedan låg vi lite vid poolen och slappade och så var dom andra dagarna i stort sett också...
Nu var det den sista eftermiddagen på ön, i morgon vid lunch tid skulle vi åka hem igen.
Jag och Justin hade bestämt att vi skulle laga middagen i kväll så nu stod vi i köket och förberedde lite, plötsligt sa Justin:
- Du Bella jag fick ett sms från min manager Scooter idag...
____________________________________________________________________________________________________
Vad stod det i sms:et...? Ni får se i morgon!      Kommentera!!! :D
// Fredrika
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0