chapter 11 The choice

Nästa dag var jag ju "frisk" igen så jag och Justin gick ner till havet och badade sedan låg vi lite vid poolen och slappade och så var dom andra dagarna i stort sett också...
Nu var det den sista eftermiddagen på ön, i morgon vid lunch tid skulle vi åka hem igen.
Jag och Justin hade bestämt att vi skulle laga middagen i kväll så nu stod vi i köket och förberedde lite, plötsligt sa Justin:
- Du Bella jag fick ett sms från min manager Scooter idag...

Isabellas perspektiv:

- Vadå då? frågade jag och kollade på Justin, han såg ganska så allvarlig ut
- Ehh, jo han sa att jag ska ut på turné i lite mer än två veckor direkt efter den här semestern...
Va, då kommer vi ju inte kunna träffas förens om typ as länge tänkte jag, nu kommer han garanterat glömma bort mig vad han än säger.
- Ojdå, då kommer vi ju inte träffas på ganska länge ju. sa jag, jag skippade delen om att jag trodde att han skulle glömma mig, jag visste ju redan vad han skulle svara.
- Jag vet, hatar det men jag har ju varit ledig i snart tre veckor och jag har ju faktiskt mina fans att tänka på också även om jag hälst av allt skulle vilja stoppa tiden och stanna här med dig! Jag såg att han verkligen menade det han sa och även om det gjorde mig ledsen så förstod jag.
- Jag förstår, men vi får träffas direkt när du kommer hem, förresten vart är det du ska? frågade jag och gick bort till Justin som gått och ställt sig vid spisen och börjat fräsa upp lite lök.
- Ja, självklart måset vi det! Det är några länder i Europa, Tyskland, Italien, Frankrike och Spanien. Svarade Justin
- Okej, men nu borde jag nog fokusera lite mer på  middagen om det ska bli någon...! sa jag och tog fram köttfärs ur kylen som jag formade till biffar.
Vi gjorde klart middagen, köttfärs biffar med lök, potatisklyftor och sallad. Sedan ropade vi till mamma och Pattie som satt på trädäcket och solade att maten var klar, jag tror att dom båda jobbade på en "sista minuten bränna"...
Vi åt och pratade lite om hur semestern varit, alla var nog lite vemodiga över att vi skulle hem i morgon men sista kvällen var ändå riktigt trevlig!
Efter maten ville Pattie och mamma ta en promenad så jag och Justin hade huset för oss själva för i alla fall en timme.
Justins perspektiv:

Mamma och Mia gick ut på en promenad så jag föreslog att jag och Bella skulle kolla på en film, jag hade ju med mig ganska många med hade inte hunnit kolla på nästan några av dem...
Vi bestämde oss för att se en skräck film friday the 13th men när vi satt in filmen började dvd-spelaren låta konstigt.
- Den är nog sönder tror jag, sa Bella och tog ut filmen, ska vi kolla på den någon annan stans?
- Ja visst, har du en dvd i ditt sovrum eller? Frågade jag
- Nej, har du? sa hon, det hade jag men det skulle bli rätt pinsamt om vi skulle kolla i mitt sovrum jag hade inte brytt mig om att lägga tillbaka något jag tagit ur väskan jag brukade inte göra det på semestrar så nu låg det saker över hela mitt golv...
- Öhh, ja det har jag nog men det är rätt så stökigt så vi kanske ska göra något annat...? sa jag lite tveksamt
- Äh, skit samma, du skulle se mitt rum där hemma! sa Bella och började gå mot mitt sovrum
Jag är rätt snabb så jag sprang förbi henne in i mitt rum och började ösa in saker i en garderob som jag inte ens öppnatt, när Bella kom in så var i alla fall golvet fritt från saker...
- Du hade ju inte alls så stökigt! sa hon och gick fram till dvd:n och satte in skivan
Vi satte oss på min säng och började kolla, Bella verkade tycka att den var ganska läskig för då och då borrade hon in sitt huvud mot mitt bröst, men det var ju inte något problem precis jag började stryka henne över håret igen men den här gången somnade hon inte utan satte sig upp lite mer och kysste mig, hennes läppar var precis lagom fuktiga och mjuka, jag trodde jag skulle dö, jag gillade verkligen henne väldigt mycket...!
Efter ett tag så slutade vi kyssas och Bella reste sig upp.
- Har du någon tjocktröja som jag kan få låna? frågade hon
- Ja, det har jag säkert kolla i garderoben därborta. sa jag och pekade mot garderoben, shit precis när hon öppnade kom jag på att ja bara proppat in massa saker där...
Självklar så trillade alla saker ner rakt på Bella som liksom begravdes under en massa kläder och andra grejer.
- Ojdå, är du okej? sa jag och gick bort till henne och tog bort en tröja som lagt sig på hennes huvud.
- Jadå, så det var därför det inte var så stökigt eller, haha du är konstigt du... sa Bella och skrattade lite
- Kanske, men inte konstigare än dig! svarade jag och puttade ner henne på klädhögen under oss sedan lutade jag mig över henne och kysste henne, hon tog tag om min nacke och kysste mig tillbaka, just då hörde vi mamma och Mia komma tillbaka.
- Ehm, vi kanske borde resa oss? sa Bella och puttade bort mig lite försiktigt
Vi gick ut till mamma och Mia och åt lite kakor i köket med dom sedan gick alla in till sig.
Isabellas perspektiv:

Jag vaknade klockan åtta av att mamma skakade mig.
- Gumman, det är dags att gå upp! Vi måste hinna packa planet går om fem timmar...
- Jaja, sa jag och satte mig sömnigt upp i sängen.
Sedan åt vi frukost och packade.
När vi stod på trappan framför huset fick jag en klump i halsen, det kändes väldigt sorgligt att åka härifrån...
Vi gick tillsammans alla fyra till flygplatsen men vi skulle med olika flyg, Justin och Pattie skulle direkt till Tyskland medans vi skulle till Atlanta för att sedan åka vidare med taxi till Sandy Springs.
Pattie och mamma stod några meter från oss och pratade och kramadea om vartannat, dom hade nog också kommit varandra ganska nära.
Jag  och Justin kramade om varandra men ville inte göra något mer när mamma och Pattie stod så nära, sedan lovade vi varandra igen att hålla kontakten tills vi skulle träffas.
Fast precis som förut så tvivlade jag lite på att han skulle komma ihåg mig eller i alla fall på om han skulle gilla mig lika mycket.
Sedan kom Justins och Patties flyg och dom gick ombord, bara några sekunder efter att jag sett Justins ryggtavla försvinna plingade det till i min mobil.
Jag tog upp den och kollade, ett sms från "Justindenabsolutbästa" det var han själv som valt namn...
så här stod det: " Hej sötaste, saknar dej redan längtar tills vi ska ses<3 " och även om det bara var ett sms så blev jag alldelles varm inombords av att läsa det...
____________________________________________________________________________________________________
Vad tycker ni? Tror ni att dom kommer hålla kontakten som dom lovat eller kommer någon av dom hitta en annan bara jag & Maria vet ;)
// Fredrika
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0