Chapter 14 The Choice

- Jag hade tänkt vänta med att säga det här tills efter middagen men jag säger det nu istället, jag fick jobbet, vi flyttar till helgen! sa
- Wow, vad kul mamma, men till helgen redan? sa jag det var ju onsdag idag så i så fall var det ju bara typ tre dagar kvar
- Ja, dom sa att dom behövde mig direkt och jag ringde en flyttfirma och dom kunde nnu till helgen så varför inte? sa mamma, hon var verkligen glad det liksom strålade om
- Okej då antar jag att vi får börja packa ner våra saker snart. sa jag, hela flytt grejen kändes faktiskt lite bättre nu det ända jag var orolig över var hur Sara och Lizzie skulle ta det jag hade ju lovat dem att jag inte skulle flytta..
- Ja men först ska vi ut och fira! sa mamma och när jag kollade lite nogrannare på henne såg jag att hon hade en ny klänning och högklackat på sig.
- Ehm okej, men jag måste byta om först. sa jag och gick in på mitt rum.
Väl inne på mitt rum bestämde jag mig för att ringa Sara och säga att vi skulle flytta, Lizzie ville jag vänta lite med det var nog hon som skulle ta det hårdast trodde jag, jag tog telefonen och ringde.
- Hej det är Sara


- Hej Sara det är Bella, det är en sak jag måste säga....








Isabellas Perspektiv:
- Hej Sara det är Bella, det är en sak jag måste säga... Sara avbröt mej snabbt
- Vadå?!
- jo asså ehh mamma har fått ett jobb i atlanta och vi ska flytta ditt till helgen.
- Men.... jag trodde inte ni skulle flytta. jag hörde att Sara var ledsen hennes röst lät nästan lite gråt färdig ut.
- men vi kan väl fortfarande träffas? frågade Sara
- klart vi ska. vi ska träffas varje kväll! jag kanske överdrev lite men jag skulle göra Sara lite gladare.
- men kan vi kanske träffas i morgon efter skolan? frågade Sara faktiskt lätt hon lite gladare
- javisst men vi ses i morgon, puss hejdå!!
- puss, hej.
Jag stängde av och la telefonen på sängen.
Jag väntade en stund men sen ringde jag Lizzie hon var också tvungen att veta fast hon skulle ta det hårdare.
Men jag visste inte hur hon skulle reagera och vad jag skulle säga.
- Hej det är Lizzie! hördes det i telefonen jag blev stum jag visste inte fall hon skulle bli arg.
- Hallå vem är det?
- Hej Lizzie det är Bella
- Hej Bella!! Lizzie var väldigt glad nästan lite underligt glad men jag visste att hon skulle vara glad fall jag  berättade så jag sa inte riktigt det jag skulle säga.
- värst vad du var glad då Lizzie, har det hänt nåt roligt?
- nä men jag såg en interview med Justin Bieber och han sa att han kommer hem till Atlanta om typ 1-2 veckor och tänk så skulle du bot där nu då kanske du hade kunnat träffa han det är sååååååå coolt, fast du ska ju inte flytta till atlant, du ville väl hellre stanna med mej och Sara eller?
- jo det klart men...
- Bra. jag måste sticka nu men vi ses i morgon i skolan hejdå!!
Nu hade jag bara fått mer problem men jag fick lösa det i morgon för nu skulle jag  och mamma ut och äta på restaurang jag kläde på mig och sminkade mej lite mer sen gick jag ut till mamma som stod i hallen klar att gå.
Justins Perspektiv:
Min konsert gick bra fansen var lika galna i mig som vanligt och jag var trött.
Men det kändes som jag saknade Bella jätte mycket så jag ringde henne.
- Hej det Bella.
- Hej det är Justin!:) har du tid och prata?
- Hej Justin! jag hörde att hon blev glad och överraskad.
- jo asså mamma och jag ska ut och äta nu och "fira" att vi ska flytta till atlanta.
- Vad kul det har du inte berättat!!
- nä jag vet men vi visste inte först men ja...
- men då kan vi väl träffas hos nån när jag kommer hem från Europa!!:)
- Ja!:) men jag måste lägga på nu men vi hörs!
- ja puss hejdå!
Jag blev faktiskt väldigt glad när jag fick veta att Bella skulle flytta till atlanta, då kunde vi liksom träffas ganska ofta:)
Isabellas perspektiv:
Jag vaknade ganska sent så jag fick lite bråttom till skolan.
Skoldagen var väl som vanligt men jag mådde dåligt för flyttenn och allt sånt.
Jag pratade med Lizzie och sa att vi skulle mötas halv fyra på ett kafé och Sara ska också vara där jag behövde verkligen snacka.
Jag berättade att jag skulle flytta till atlanta men att vi skulle träffas jätte ofta.
Lizzie blev väldigt ledsen och sa att jag hade lovat att inte flytta men jag berätta att mamma fått jobb där och att jag blit väldigt arg.
Dom förstod mej.
sen satt vi bara och snacka och drack saft.
_______________________________________________________________________________________________
det kanske inte sluta så spännande men nästa kapitel kommer det hända grejor när hon flyttar till atlanta:)

KOMMENTERA!!      Kapitel 15 kommer antingen ut i kväll eller i morgon:)!

//Maria
1 kommentarer
Postat av: Anonym

haha,bra novell... bara ett tips e att göra texten lite större. haha ni behöver inte göra det men ett tips bara :D

2011-05-07 @ 17:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0