chapter 15 The choice


Jag berättade att jag skulle flytta till atlanta men att vi skulle träffas jätte ofta.
Lizzie blev väldigt ledsen och sa att jag hade lovat att inte flytta men jag berätta att mamma fått jobb där och att jag blit väldigt arg.
Dom förstod mej.
sen satt vi bara och snacka och drack saft.
_______________________________________________________________________________________________




Isabellas perspektiv:

Nu låg nästan alla våra saker i flytt kartonger och det var kvällen innan flytten.
Jag och mamma satt på golvet i köket lutade mot en vägg och åt pizza direkt från kartongen, vi hade ju packat ner alla våra tallrikar och bestick...

- Hur känns det? frågade mamma och kollade allvarligt på mig
- Vadå med vad, flytten eller? sa jag
- Ja.
- Det är väll okej, det känns i alla fall bättre nu.
- Bra, du jag tänkte att vi kunde ha en liten inflyttningsfest, kanske på nästa lördag då har vi ju bott där i en vecka?
- Visst men vilka ska vi bjuda?
- Jag tänkte fråga några nya kollegor, du kan väll fråga Lizzie och Sara och deras familjer?
- Okej men jag tror jag går och lägger mig nu, är ganska trött...

Jag gick och la mig men innan det så skickade jag sms till Sara och Lizzie att dom kunde komma till mig på lördag nästa vecka, sedan skickade jag ett till Justin där jag skrev vilken adress vi skulle bo på och det visade sig att vi skulle bo bara två kvarter från varandra!

Nästa dag vid tio tiden kom det en massa gubbar från någon flyttfirma och med deras hjälp gick allt ganska fort och klockan ett satt vi i det nya huset med en massa flyttkartonger omkring oss.

En vecka senare

Idag skulle vi ha inflyttnings fest, Lizzie och Sara var redan här för att hjälpa till lite och dom andra skulle komma klockan åtta.
Jag hade åkt till Sandy Springs tre gånger under veckan för att träffa Lizzie och Sara så det kändes rätt okej.
Den nya skolan var verkligen mycket bättre och klassen verkade schyst, speciellt en tjej, Megan och en kille, Dan dom var tvillingar och hade en pappa från Italien så dom hade väldigt mörkbrunt hår.
Jag och Justin hade sms:at väldigt mycket under veckan och nu satt han på planet på väg hem fast flyget var försenat så han visste inte om han skulle vara hemma idag eller i morgon. 

- Ska jag blåsa upp alla ballongerna eller bara några? frågade Sara

-Äh, ta allihop! Lizzie kan du hjälpa mig med girlangerna?

- Okej. sa Sara, Lizzie gick fram till mig och vi hängde upp girlanger i taket.

Jag hade frågat Megan och Dan om dom ville komma och det ville dom så klockan åtta kom dom, mammas kollegor och Lizzie´s och Saras föräldrar.
Vi grillade och jag och mamma fick visa alla runt i huset, vi hade som tur var hunnit packa upp och möblerat i nästan alla rum, jag var väldigt nöjd med mitt rum det var stort och luftigt med en stor säng, eget badrum med dusch och en walk in closet äntligen skulle jag ha plats med alla mina kläder...
Självklart hade jag också med mig sakerna från mitt gammla rum, min byrå, mitt skrivbord och min matta, plus några saker jag och mamma handlat bland annat en lampa, två sackosäckar och en liten soffa.

När festen pågått i några timmar var stämmningen lite väl glad kanske, mammas kollegor verkade vara rätt lättpåverkade men mamma hade inte druckigt något alls, hon sa att hon inte ville riskera att "falla tillbaka"
Vi, alltså jag, Sara, Megan, Lizzie och Dan satt i mitt rum och snackade när Lizzie föreslog att vi skulle gå ut och ta lite luft så det gjorde vi.

- Hur länge har ni känt varandra då? frågade Dan och syftade på Lizzie, Sara och mig

- I evigheter... Ehm hur länge kan det vara, vi var kanske fyra fem år när vi träffades första gången. svarade Sara

- Ja något sådant var det nog. sa Lizzie

Sedan stod vi där och snackade i kanske en kvaret sedan blev det lite för kallt, klockan var ändå halv 11...
Dom verkade komma bra överens allihop och nu gick dom upp till mitt rum för att sätta på någon film, jag kom på att jag glömt mitt glas därute så jag gick tillbaka ut för att hämta det.
När jag kom ut så ropade någon på mig, jag kollade mig runt om och såg en bekant kille stå och vifta med händerna lite längre ner på gatan, jag sprang fram och slängde mig om halsen på Justin.

Efter att vi stått och kramats i en stund la han sina armar runt min midja, drog mig intill sig och kysste mig flera gånger.
När vi tillsist slutade kyssas sa Justin:

- Fan vad jag har saknat dig!
- Jag har saknat dig också, om du bara visste hur mycket känns som att vi inte träffats på flera månader typ...
- Ja absolut! Men kan inte du följa med mig hem nu så kan vi göra något?
- Tyvärr, vi har inflyttnings fest, dessutom är klockan typ 11...  Men vi kan väll träffas i morgon?
- Sure, just det ni har ju nytt hus men vi hörs i morgon då. sa Justin, kramade om mig och gick.
Jag gick tillbaka upp till dom andra, såklart undrade de varför jag tagit så lång tid men jag ville inte berätta om Justin i alla fall inte för Sara och Lizzie dom gillade ju honom så mycket, det kändes fel på något sätt så jag sa att gaset gått sönder.

Justins perspektiv:

Så fort jag och mamma kom hem stack jag till Bella, hon hade skrivit sin adress i ett sms och det var inte så långt ifrån mig så jag sprang hela vägen.

När jag kom till hennes gata så såg jag henne stå utanför sin dörr, hon hämtade visst något, jag ropade på henne och hon sprang fram och slängde sig om halsen på mig...!
Vi stod och kramades en lång stund tillslut stod jag inte ut längre, som jag hade väntat på det här, jag drog henne intill mig och kysste henne om och om igen.

Sedan sa jag att jag saknat henne och hon sa samma sak, vi bestämde att vi skulle ses i morgon och sedan gick jag, hon hade inflyttnings fest så hon kunde inte ses nu som jag hade hoppats på.

När jag kom hem satt mamma i köket och väntade på mig.

- Var har du varit? frågade hon men lät inte sur jag hade ju bara varit borta typ 20 minuter...
- Jag träffade Isabella, dom har ju flyttat hit. sa jag och gjorde i ordnig en macka
- Har dom, vad roligt då har jag ett förslag....

Nu är jag hemma igen så ni får del 15 nu, jag är strax klar med del 16 också så den kommer om en stund tror jag.

// Fredrika 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0