chapter 17 The choice

Jag la på, herregud tänk om de var halvsyskon, Justin som sagt att dom typ var tillsamans....

- Mia jag måste prata med dig om en sak...
- Visst vadå? frågade hon och tittade på mig
- Jag pratade precis med Justins pappa Jeremy, han sa att ni två träffats på en klubb för 15 år sedan och haft ett "one night stand" och att han kunde vara Isabellas pappa, stämmer det?

Dom i bilen på väg till Justin

Patties perspektiv:

Mia såg alldells chockad ut när jag sa det

- Va vilken Jermey? Hur ser han ut?
Jag började förklara hans utseende men tillslut kom jag på att jag kunde visa ett foto så det gjorde jag, när Mia såg det blev hon helt blek ocg tog sig för pannan.

- Herregud, herregud...! sa hon för sig själv
- Var det den här Jeremy som du träffade på nattklubben? Frågade jag henne
- Ja, det var det men det var så länge sedan, jag har nästan inte tänkt på det sedan kanske tio år tillbaka jag har försökt intala mig själv att det aldrig hänt, att Liam är eller var Bellas pappa, och jag hade ingen aning om att ni är ett par han bor ju inte här eller så...
- Vi skilde oss ett tag efter att Justin fötts så för min skull gör det inget, det är i så fall för Isabellas och Justins skull dom verkar ju ha känslor för varandra, tänk om dom faktiskt är halvsyskon...
- Men hur ska vi säga det till dem, jag var ju tillsamans med Bellas pappa vid den tiden också så det är egentligen lika stor chans att han är pappan, och det är ju det jag sagt till honom medans han levde och det är ju det Bella alltid trott, hon skulle aldrig vilja prata med mig igen om jag sa det!
- Vi måste berätta för dem så fort som möjligt, de kan ju inte vara tillsamans och göra gud vet vad om de är syskon, det säger ju sig självt...! Jeremy måste göra ett faderskaps test så att vi får reda på sanningen.
- Ja du har rätt, men jag känner mig så dum, hur kunde jag ha sex med en man jag knappt kände och dessutom samtidigt som jag var tillsamans med Bellas pappa.
- Vi gör alla misstag,  sedan är vissa större än andra så är livet och du var nog inte helt nykter precis som Jeremy nog inte heller var, dessutom är det ju lika mycket hans fel, eller hur han och jag hade ju inte skilt oss än när han träffade dig även om vi inte var så kära längre...
- Okej du har kanske rätt.
- Ja, men nu borde vi se till att få hit Justin och Isabella så fort som möjligt, det är nog inte så bra att dom träffas tills vi fått svaren från faderskaps testen. jag tänkte på hur ledsen Justin skulle bli, men samtidigt skulle det ju vara helt sjukt om de skulle fortsätta vara tillsamans om det nu visade sig att de var syskon.

- Jag ringer till Jeremy nu och sedan till Justin och ber honom och Isabella komma hit på en gång. sa jag och tog upp telefonen och knappade in Jeremys nummer, han sa att han kunde göra ett faderskaps test och sedan ringde jag till Justin han svarade inte först så jag ringde igen och sa att dom skulle komma.

Isabellas perspektiv:

Justin la på, han såg lite skärrad ut.

- vi måste åka hem till mig. Nu. Det har hänt något tror jag det lät i alla fall så på mamma... sa han och tog också han på sig sin tröja.
- Okej, sa hon inte vad det var? frågade jag
- Nej men det lät verkligen allvarligt så vi sticker på en gång. sa Justin och började gå mot ytterdörren jag följde efter och vi satte oss i hans bil fast det bara var två kvarter men nu hade vi ju lite bråttom.

Efter en minut parkerade Justin framför deras hus, även om vi gick in väldigt snabbt så la jag märke till att det var ett väldigt stort och fint hus, men vad hade jag väntat mig han var ju ändå Justin Bieber...
Mamma och Pattie satt vid ett bord som stod precis utan för köket i ett litet rum mellan det och vardags rummet.

- Sätt er. sa Pattie allvarligt, nu blev jag lite orolig
- Vad är det? Ingen som har dött eller så va? frågade Justin, han var nog minst lika orolig som jag
- Ta det lugnt ingen har dött, Justin din pappa ringde förut och jag berättade att vi varit på ön med Mia och Isabella och det visade sig att... sa Pattie och drog efter andan
- Ja hallå vad visade det sig!? Frågade Justin
- Att han och Mia träffats på en nattklubb för nästan 16 år sedan och ja, vill du fortsätta Mia? sa Pattie och tittade på mamma
- Visst. Jo jag och Liam hade precis haft ett gräl och jag var på en nattklubb själv där träffade jag din pappa Justin och vi hade, ja ni förstår kanske själva...?
- Va hade du sex med Justins pappa!? skrek jag argt
- Ja, jag hade väll det. sa mamma tyst
- Så vad vi menar är att ni kan vara syskon då detta hände i ungefär samma tid som Mia blev gravid med dig Bella... förklarade Pattie, som om vi inte redan fattat och det äcklade mig, hur fan kunde mamam göra så mot pappa, eller mot mannen jag trott var min pappa.
- Men det är lika stor chans att det är Liam som är din pappa Bella, Jeremy ska göra ett faderskaps  test så att vi får veta. sa mamma - Och om det nu skulle vara så att Jeremy är din pappa biologiskt så är det ändå Liam som var din pappa, det var han som var med när du föddes, det var han som lärde dig cykla, det var han som snickrade ihop din säng, ja du fattar så tänk inte något annat! la hon sedan till
- Men vad ska vi göra tills vi vet? sa Justin och jag undrade detsamma
- Vi har bestämt att ni inte får träffas förens vi vet, och det passar ändå rätt bra, du ska ju på turné i tre månader snart. sa Pattie mest till Justin
- Så Bella vi går hem nu. sa mamma och reste sig upp, egentligen ville jag inte följa med henne jag var riktigt sur men jag var ju så illa tvungen, jag kunde ju inte precis stanna här med killen som kunde vara min bror som jag dessutom nästan haft sex med...
Så vi gick hem, mamma försökte prata med mig på vägen men jag ignorerade henne, det här skulle jag inte förlåta hur som helst hon hade ju ljugit för mig i hela mitt liv!

Justins perspektiv:

När dom gått satt jag och mamma kvar vid bordet i nästan en timme vi satt tysta och jag tror att vi båda tänkte rätt så mycket, tiullslut avbröt mamma tystnaden och sa:

- Justin du vet att du kan prata med mig om du känner för det, jag förstår verkligen att det här måste vara jobbigt för dig... Hon hade rätt, det var jobbigt jag hade fan nästan legat med en tjej som kunde vara min syster men det värsta var att jag fortfarande kände mig alldeles varm i magen och knäsvag när jag tänkte på henne.

Vet att den inte var så lång men hinner inte mer, men ni får nog iaf en del till av mig i morgon :)

// Fredrika
1 kommentarer
Postat av: Sara :)

det där förstörde ju deras relation :O buhuhuhuh ni måste ju fixa de det kan ju inte ta slut och de måste vara så att dom inte är syskon och.............................. väntar

2011-05-10 @ 08:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0