chapter 18 The choice

När dom gått satt jag och mamma kvar vid bordet i nästan en timme vi satt tysta och jag tror att vi båda tänkte rätt så mycket, tiullslut avbröt mamma tystnaden och sa:

-Justin du vet att du kan prata med mig om du känner för det, jag förstår verkligen att det här måste vara jobbigt för dig... Hon hade rätt, det var jobbigt jag hade fan nästan legat med en tjej som kunde vara min syster men det värsta var att jag fortfarande kände mig alldeles varm i magen och knäsvag när jag tänkte på henne.



Justins perspektiv:

När jag vaknade nästa morgon hade jag först glömmt bort vad som hänt kvällen innan och när jag kom på det kände jag mig riktigt illa till mods...
Jag hade ingen stor lust att göra några saker så efter att ha ätit frukost la jag mig i sängen igen, jag somnade till och när jag vaknade stod Mamma och Scooter vid sängen och tittade på mig.

- Hallå där sömntuta! sa Scooter
- Hej, inte för att vara taskig eller så men vad gör du här? Frågade jag och menade då Scooter såklart
- Jag bjöd hit honom, jag tänkte att vi kunde prata lite om den kommande turnén och jag tyckte att du kunde behöva muntras upp lite...! sa mamma
- Precis, Pattie berättade om hela det här med Isabella, som vanligt kan du prata med mig om det är något, men vi tänkte att vi kanske kunde åka lite tidigare än planerat. sa Scooter
- Eh, okej men kan inte jag få ta på mig något så kan vi prata där nere sedan? frågade jag, jag hade bara basket shorts på mig och satt i min säng...
- Visst vi sätter oss i vardagsrummet. sa mamma och dom gick ner.

Jag tog på mig en t- shirt och mjukis byxor och gick ner i vardagsrummet.

- Jo, vi tänkte att om du vill så kan vi åka på turnén lite tidigare, då hinner vi åka till de platser vi prioriterat bort förut, till exempel några städer i Frankrike,  du sagt att du ville åka till. sa Scooter
- Ja det låter väll bra... svarade jag
- Om du inte vill så lkan vi ju åka det datumet vi planerat, jag menar du har ju knappt hunnit vara hemma någonting alls... sa mamma lite bekymmrat
- Det gör inget, skulle faktskt vara rätt skönt att komma ifrån allt ett tag. Men när skulle vi åka i så fall?
- Redan i morgon eftermiddag om det är okej? sa Scooter
- Visst. sa jag

Scooter skulle ringa några samtal så att allt om turnén blev bestämt och mamma och jag gick in i köket för att fixa till något att äta.

- Du, har Isabella hört av sig något till dig efter igår kväll? frågade mamma mig medans hon tog fram ett paket kyckling från frysen.
- Nej, vadå då? svarade jag
- Jag bara tänkte att det är nog inte så bra om ni pratar med varandra över huvudtaget tills vi vet hur det är, ni har ju känslor för varandra och det är ju inte så bra om det får fortsätta när vi inte vet hur det är än...
- Du har nog rätt, hela grejen känns så konstig bara, och tänk om det skulle komma ut i tidnigarna! Jag hade inte tänkt på det än men shit, vilka rubriker det skulle bli en riktig skvaller-skandal...!
- Det kommer det inte att göra, Mia lovade att inte hon eller Bella skulle läcka ut det till någon och vi kommer ju inte precis göra det, men det rör sig bara om tre månader, jag pratade med Jeremy och han skulle lämna in testet idag och svaret från sjukhuset skulle komma ca. två månader efter det.
- Okej bra fast tre månader är ändå rätt lång tid. sa jag och hjälpte mamma klart med maten.

Isabellas perspektiv:

Jag pratade inte med mamma på resten av kvällen och fast hon kom med frukost på sängen till mig nästa morgon så sa jag inte ett pip.
Istället tog jag ut min ilska på kudden som hade fått utstå både tårar och slag under natten och hela tiden ekade tanken " varför just jag, varför ska allt hända mig..." i mitt huvud.
Och det ver verkligen så det kändes just nu, först så dog pappa och både mitt och mammas liv slogs i spillror och sedan precis när allt börjat bli bra igen så händer detta...

Vi hade studiedag och jag fick flera sms från Megan som undrade om vi skulle göra något men jag orkade inte svara, jag satt mest i min säng i mjukiskläder och gjorde inget alls.
Plötsligt knackade det på min dörr och jag visste att det inte var mamma för hon knackade aldrig, jag gick fram och öppnade och där stod just Megan.

- Hej du svarade inte på mina sms och jag hade ändå inget för mig så jag stack som du ser hit. sa hon och slog sig ner i min soffa, mamma måste ah släppt in henne tänkte jag.
- Förlåt för att jag inte svarat, känner mig inte precis på "topp" om du förstår vad jag menar? sa jag
- Okej, det är lugnt, har det hänt något speciellt eller? frågade hon och såg lite orolig ut
- Ja men jag känner inte för att prata om det just nu om det är okej? sa jag
- Visst såklart det är. Men vill du göra något eller om du vill kan jag gå hem igen...

Jag tänkte efter lite men bestämde mig sedan för att jag ville ut och hitta på något, jag var lite trött på att gå runt här hemma och undvika att prata med mamma....

- Vi kan väll göra något nu när du ändå är här, kan vi inte gå och bowla det var jätte länge sedan jag gjorde det! sa jag och kände mig lite gladare nu.
- Absolut var länge sedan jag gjorde det också. sa hon, jag bytte kläder och vi gick mot stan och bowlinghallen.

När vi kom dit så fanns det såklart ingen ledig bana så vi satte oss på ett kafé utanför och väntade.
Efter ett tag satte dom på kaféet på musik och det verkade som att dom var riktigt stora Justin Bieber fans för dom spelade nästan bara hans låtar och när "one less lonley girl" kom så kände jag att jag fick tårar i ögonen, när vi varit på ön hade Justin retat mig lite för att jag inte velat vara hans ollg på hans konsert här i Atlanta och på den sista dagen när vi lagat mat tilsamans hade han sjungit den för mig.

- Vad är det, är du okej? Du ser lite ledsen ut... sa Megan
Jag tvekade lite på om jag skulle berätta allt för henne, även om jag inte pratade med mamma så hade hon sagt till mig att vi inte fick läcka ut det till någon, då kunde pressen få reda på det, plus att jag inte riktigt visste om jag själv ville men sedan bestämde jag mig för att göra det ändå, jag litade på Megan och hon skulle aldrig berätta det för någon tidning och jag behövde nog någon att prata med.
- Jo, Justin Bieber du vet...? Började jag
- Ja, vad är det med honom?
- Jag och mamma var på en semester på en ö i Kariben för ungefär två veckor sedan, men vi var inte där själva utan med en annan familj, nämligen Justin och hans mamma Pattie... Jag berättade allt för henne om mig och Justin och att vi nu inte visste om vi var sykon eller inte.
- Stackare, jag kan inte säga att jag vet hur det känns för det vet jag inte, men jag kan säga att jag alltid finns här om du behöver prata! sa Megan och kramade om mig sedan gick vi tillbaka till bowling hallen där det nu fanns en ledig bana som vi fick. 
Hoppas ni inte tycker att den är seg nu men jag kan säga att vi har rätt mkt planer för vad som ska hända när Justin är på turné som nog kommer vara lite mer spännande att läsa...

// Fredrika
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0