chapter 19 The choice

- Jo, Justin Bieber du vet...? Började jag
- Ja, vad är det med honom?
- Jag och mamma var på en semester på en ö i Kariben för ungefär två veckor sedan, men vi var inte där själva utan med en annan familj, nämligen Justin och hans mamma Pattie... Jag berättade allt för henne om mig och Justin och att vi nu inte visste om vi var sykon eller inte. 
- Stackare, jag kan inte säga att jag vet hur det känns för det vet jag inte, men jag kan säga att jag alltid finns här om du behöver prata! sa Megan och kramade om mig sedan gick vi tillbaka till bowling hallen där det nu fanns en ledig bana som vi fick.

Justins perspektiv:

Mamma och jag höll på att packa, fast det mesta var ändå redan packat jag hade ju knappt hunnit packa upp från att vi kom hem från den lilla turnén....
När klockan närmade sig två kom Kenny och Scooter och hämtade upp oss, Scooter hade stannat rätt länge igår kväll och han, jag och mamma hade suttit och kollat på film.
- Vi börjar hela turnén med en extra insatt konsert i Paris. sa Scooter i bilen på väg till flygplatsen.
- Okej, det låter bra! sa jag och började känna mig lite mer pepp på den här turnén trots omständigheterna

När vi kom fram till flygplatsen så mötte vi mitt crew där men såklart var inte dom dom ända där, det var en massa fans där också som ville ta bilder och dom skrek som galningar, men vi hade ganska bråttom så Kenny och några säkerhets vakter fick fösa bort dom som kom för nära så att vi kunde ta oss till vårat plan.

Jag satt och halvsov med musik i hörlurar nästan hela flygresan förutom när jag åt, jag pasade på att uppdatera min twitter några gånger också, jag hade varit rätt kass på det de senate dagarna så jag bad om ursäkt till alla mina fans och skrev att jag varken dött eller glömt bort dom...
När vi landade i Paris hade jag inte en aning om hur mycket klockan var på grund av tidsskillnaden men det var i alla fall natt.
Vi kom till våra hotellrum, mamma och jag hade två olika fast bredvid varandra och jag tror att nästan alla somnade direkt, även fast man inte gör särskilt mycket så blir man riktigt trött av att flyga...

Någon timme efter en väldigt sen frukost nästa morgon åkte vi till stället där konserten skulle vara, jag skulle hinna köra igenom låtarna jag skulle sjunga och jag kände mig faktsikt riktigt taggad, jag kände på mig att det här skulle bli toppen...!
Utanför arenan var det massa franska fans som stod och väntade på mig när dom såg mig började dom skrika och några försökte ta sig över kravall-staketet den här gången hade vi tid att stanna och skriva lite autografer och ta bilder så det gjorde jag.
När vi tillslut kom in till arenan var det fullt med folk som höll på att fixa klart scenen och allt annat.
Jag blev visad till min louge och utanför den stod Marie med en tjeje i min ålder tjejen hade mörk brunt hår, jeans, t-shirt och en stor väska.
- Hej Marie och vem är du? frågade jag, förmodligen var det något fan som hade vunnit backstage pass eller så...
- Har du inte hört, det här är Chloe, hon ska vara med på din turné för att lära sig mer om livet som artist, förhoppningsvis kommer hon på slutet av turnén också kunna sjunga några låtar tillsamans med dig på scen. sa Marie
- Ehm nej det hade jag inte hört, Scooter måste ha glömt att nämna det... sa jag
- Jaha, men här har jag lite mer information om Chloe och hennes tidigare erfarenheter av musik, jag måste gå och fixa några saker så ni två kan väll bekanta er lite med varandra så länge, och Chloe du får dela louge med Justin tills vi fixat en till dig, okej? sa Marie, hon gav mig papperna och skyndade iväg.

Jag och Chloe gick in till min louge och det uppstod en väldigt pinsam tystnad efter som att vi inte visste något om varandra så visste ingen av oss vad vi skulle säga tillslut sa Chloe:

- Jag heter alltså Chloe som du förstod, Chloe Valliére. sa Chloe och jag märkte att hon hade en fransk accent.
- Okej, kul att ha dig här, kommer du härifrån Paris eller? frågade jag
- Nej, jag är från USA från början men jag flyttade hit med min familj för några år sedan.
- Aha, hur började du med musik då, för jag antar att du håller på med det på något sätt. sa jag
- Jag har alltid gillat att sjunga och när jag var 15 alltså för ett år sedan så ställde jag upp i en talang tävling här i Paris som jag kom trea i och efter det har jag jobbat hårt för att få ett skivkontrakt och för ungefär en månad sedan så fick jag det.Men min manager tyckte att det var bra om jag följde med på en annan artists turné innan så att jag vet lite vad jag ger mig in på och jag gillar din musik väldigt mycket och så skulle ju du påpassligt nog komma hit till Frankrike nu. ja allt det och lite till står nog i de där papperna sa Chloe och pekade på papperna i min hand.
- Okej, jag antar att du redan vet lite om mig men ja jag heter ju då Justin Bieber kommer från Canada och är 16 år, men nu måste jag nog börja göra mig i ordning för konserten men du får sjunga något för mig vid något annat tillfälle! sa jag
- Visst.
- Du kan ta den där halvan så länge. sa jag och pekade på ena halvan av rummet där det stod ett långt bord mot väggen, en fåtölj och två klädhängare.
Hon packade upp några av sina saker och gick sedan ut ur lougen för att leta upp Marie igen jag tror att hon idag skulle vara i publiken och kolla på konserten.
Efter en stund kom Scooter in för att checka några saker med mig och jag passade på att fråga varför han inte sagt att Chloe skulle vara med.

- Ojdå sa jag inte det? förlåt jag måset ha glömt det men ja nu vet du ju att hon ska det hoppas att det är okej? sa Scooter ursäktande
- Ja visst det är lugnt, hon verkar jätte trevlig.

Jag körde igenom låtarna jag skulle sjunga en gång och hela tiden satt Chloe och tittade på och antecknade lite i ett block hon bar med sig.

Lite konstigt slut, jag vet... men nästa del kommer i morgon då blir det Isabellas pespektiv också.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0