chapter 20 The choice

Efter en stund kom Scooter in för att checka några saker med mig och jag passade på att fråga varför han inte sagt att Chloe skulle vara med.

- Ojdå sa jag inte det? förlåt jag måset ha glömt det men ja nu vet du ju att hon ska det hoppas att det är okej? sa Scooter ursäktande
- Ja visst det är lugnt, hon verkar jätte trevlig.

Jag körde igenom låtarna jag skulle sjunga en gång och hela tiden satt Chloe och tittade på och antecknade lite i ett block hon bar med sig.

Lizzie, Bella och Sara när dom var små

Isabellas perspektiv:

Efter bowlingen var både jag och Megan helt slut så vi gick hem och jag somnade nästan så fort jag la huvudet mot kudden.

Jag fortsatte att vara sur på mamma i några dagar men bestämde mig tillslut för att försöka bli sams med henne igen så vi satt ner och pratade en lång stund och hon fick en chans att förklara lite mer om varför hon gjort som hon gjort.


Jag var ganska deppig, trots att mamma och jag blivit sams så kände livet rätt allmänt piss och fastän jag knappt ville erkänna det så saknade jag Justin som in i helvete och det värsta var känslan av att vara äcklig som förföljde en hela tiden, undrar om Justin också kände så...
Både Lizzie, Sara och Megan hade försökt att muntra upp mig men det var såklart svårare för Lizzie och Sara som inte visste vad det var med mig, jag hade fortfarande inte berätatt för dem om Justin och allt det.

Jag gick i skolan som vanligt och inget speciellt hände, Megan följde med mig hem eller jag henne nästan varje dag, även om Lizzie, Sara och jag sagt att vi skulle träffas typ varjde dag så gjorde vi såklart inte det -vad hade jag väntat mig liksom...
Jag började faktiskt ganska snart känna mig lite som en robot, jag gick upp på morgonen, stack till skolan, var med Megan och gjorde kanske lite läxor, åt, kollade på tv och sov.

Det hade snart gått två veckor sedan den kvällen och livet började kännas lite mer som det var innan jag ens träffat Justin, även om det fortfarande var jobbigt jag hade inte velat se eller göra något som påminde för mycket om honom så jag hade inte läst eller ens kollat på någon skvaller tidning eller varit inne på varken twitter eller facebook.
Mamma hade först varit lite orolig över att jag var så nere hela tiden men mest över att mina prestationer i skolan bara blev sämre och sämre och det var något mamma såg väldigt allvarligt på, hon var nog lite den typen "Skolan är absolut ALLT skiter man i skolan skiter livet sig sedan" och delvis har hon väll rätt antar jag men det kändes bara så meningslöst att sitta i någon jäkla bänk och plugga in en massa saker jag inte förstod ett skit av...
Hon var i alla fall så orolig att hon försökte få mig att gå till en psykolog vilket jag sa blankt nej till, bara själva tanken på att någon jag inte kände ett dugg skulle sitta och säga åt mig hur jag kände och hur jag mådde kändes olustig på något sätt.
När hon fattade att psykolog idén aldrig skulle funka så bad hon mig att i alla fall att spendera lite mer tid med Lizzie och Sara, mamma tyckte nog att Megan och Dan hade lite "dåligt inflytande" på mig och även om hon hade fel om det så gick jag med på att spendera mer tid med dem så nu stod jag ute på gatan och väntade på en taxi till Sandy Springs, efter ett tag kom den och efter ytterliggare ett tag var jag framme.

- Heej! känns som en evighet sedan sist ju! skrek Lizzie och sprang fram och kramde mig så fort jag steg ur taxin framför hennes hus.
- Ja, verkligen! sa jag Sara kom också ut och kramade mig, jag betalade taxin och vi gick in till Lizzie

- Men hur är livet i Sandy Springs nu då, allt som vanligt eller? frågade jag när vi satt och fikade i köket
- Ja i stort sett som vanligt. sa Lizzie
- Är det ju inte, berätta nu! sa Sara och puffade till Lizzie lätt i sidan
- Vadå? vad har hänt? frågade jag
- Äh inget stort egentligen, men du vet han nya killen som jag sa att jag gillade lite, vi är tillsamans nu. sa Lizzie och såg väldigt glad ut.
- Åhh, va kul!
- Men det är inte allt, han ska ha en as stor fest på lördag! ropade Sara uppspelt
- Jaha, det var ju också kul ska ni gå? frågade jag
- Inte ni, VI ska gå! Glenn sa att vi kunde ta med dig om vi ville. sa Lizzie
- Okej, det låter ju kul var länge sedan jag var på någon fest men jag vet inte om jag kan, ska kanske göra något med Megan...
- Men ta med henne då, hon var ju schyst! Det verkade verkligen som att dom ville att jag skulle va med och om nu Megan kunde följa med så varför inte?
- Visst, jag kommer. sa jag
- Toppen! men vi träffas här hos mig vid 8 så går vi dit tillsamans. sa Lizzie

Efter några timmar åkte jag hem och vi hade faktiskt gjort några läxor så mamma skulle nog bli glad...

Justins perspektiv:

Vi hade nu varit i Frankrike i en vecka och tre dagar fast vi var inte längre kvar i Paris.
Chloe hade såklart fått en egen louge och Scooter trodde att hon kunde vara med och sjunga på någon låt väldigt snart, hon hade sjungit för mig och hon sjöng verkligen jätte bra.

- *knack knack* Är du där Justin? frågaed Chloe och öppnade dörren till min louge utan att vänta på svar, haha typiskt henne...
- Jag är här som du ser. sa jag
- haha bra, kan inte vi hitta på något idag? frågade Chloe, jag hade inga konserter eller intervjuer idag så vi var lediga.
- Visst, men vad?
- Jo jag tänkte, det finns en väldigt fin strand inte så långt härifrån som jag har varit på några gånger med mina föräldrar dit kanske vi kan gå? Det brukar inte vara så mycket folk där heller. sa Chloe och tittade frågande på mig, hon var faktiskt rätt snygg och jag tror att hon gillade mig lite, hon hade i alla fall varit lite flirtig de senate dagarna och jag hade inte direkt något emot det tvärtom så var det rätt skönt att ha någgot annat att tänka på än allt det med Bella hela tiden...
- Okej det låter bra, ska kolla med Kenny om han kan följa med så kan vi sticka. Jag ropade på Kenny som jag såg gå förbi precis utanför, han kunde så jag sa bara till Scooter så stack vi.

Det tog en stund att komma dit men det var verkligen fint och det var nästan inga andra där förutom några pansionärer som spelade boul i sanden.
Jag och Chloe la ut våra handdukar en bit ner mot vattnet och Kenny gick iväg till en glassbar han sett vid motorvägen, han sa att han kunde se oss därifrån och eftersom att det nästan inte var någon här så skulle nog inget hända ändå.

- Jaha, hur tycker du att det har varit hittills, trivs du? frågade jag Chloe och skuggade med handen över ögonen för att kunna se henne
- Det har varit super! Jag har lärt mig massor av dig och trivs verkligen, hela ditt crew är jätte snälla ju! sa Chloe
- Vad bra, det är jätte kul att du ska vara med på hela turnén tycker jag, hoppas du kan vara med och sjunga snart också bara. sa jag och menade det.
- Kul att du tycker det, jag hoppas också att jag kan det snart och jag längtar verkligen tills jag har spelat in min egen skiva och kan åka på min egen turné, om den säljer bra alltså...!
- Det kommer den, jag kommer i alla fall köpa en! sa jag, sedan badade vi lite och Kenny kom tillbaka och badade lite han också.
Efter några timmar blev vi också sugna på glass så vi gick till den där glassbaren vid motorvägen.

- Det blir 90 € tack. sa killen vid disken, jag betalade och vi fick våra glassar och satte oss vid ett fönsterbord, det var knappt något folk här heller och i alla fall inga fans.

Vi satt och snackade och jag kände att jag spillde lite glass på min kind, innan jag hann reagera stod Chloe väldigt nära mig och tog bort glassen med sitt pekfinger sedan slickade hon bort den från fingret och förde sitt huvud närmare mitt och kysste mig, jag besvarade kyssen men kunde inte låta bli att tänka på Bella, hon hade också tagit bort något från min kind och kysst mig åh jag saknade hennes kyssar... fan tänk inte så Justin ni kan ju fan va syskon, jag puttade bort dom tankarna och koncentrerade mig på att kyssa Chloe, herregud jag kysste Chloe gillade jag ens henne? Jo det gjorde jag nog men det var inte som med Bella, fan nu tänkte jag på henne igen...

Jag kände att Chloe hoppade upp i mitt knä och fortsatte kyssa mig men sedan kände jag något annat, eller hörde något annat nämligen en massa kamera blixtar och jo, när Chloe drog sig undan såg jag en massa papparazzis stå utanför fönstret och fotografera oss, skit! Hur fasen hade dom kommit hit...

Sorry för as dålig uppdatering!
Har egentligen ingen bra ursäkt men som ni märker är det mest jag som skriver och jag har helt enklet inte haft tid eller ork, men jag ska skärpa mig och nu kom i alla fall en riktigt lång del och det kommer en till lång i morgon tror jag :)

// Fredrika






2 kommentarer
Postat av: Anonym

Fan för justin som kysser tillbaka dom har ju inte änns känt varandra i en vecka och sen så kysser han tillbaka, meeeeer :D



Hoppas verkligen att Isabella slutar att sakna Justin snart efter det hon ser i tidningen för hon borde inte få plågas att sakna honom när han går runt och kysser en annan tjej som han nyss har träffat ! :D

2011-05-16 @ 16:41:18
Postat av: Sara :)

haha ja du ska verkligen skämmas :( jag har väntat jätte länge :) <3

2011-05-16 @ 19:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0