chapter 21 The choice

Vi satt och snackade och jag kände att jag spillde lite glass på min kind, innan jag hann reagera stod Chloe väldigt nära mig och tog bort glassen med sitt pekfinger sedan slickade hon bort den från fingret och förde sitt huvud närmare mitt och kysste mig, jag besvarade kyssen men kunde inte låta bli att tänka på Bella, hon hade också tagit bort något från min kind och kysst mig åh jag saknade hennes kyssar... fan tänk inte så Justin ni kan ju fan va syskon, jag puttade bort dom tankarna och koncentrerade mig på att kyssa Chloe, herregud jag kysste Chloe gillade jag ens henne? Jo det gjorde jag nog men det var inte som med Bella, fan nu tänkte jag på henne igen...

Jag kände att Chloe hoppade upp i mitt knä och fortsatte kyssa mig men sedan kände jag något annat, eller hörde något annat nämligen en massa kamera blixtar och jo, när Chloe drog sig undan såg jag en massa papparazzis stå utanför fönstret och fotografera oss, skit! Hur fasen hade dom kommit hit...

Justins perspektiv:

Jag ringde Kenny som kom direkt och med hans hjälp kom vi ut från glassbaren och satte oss i bilen.
Jag och Chloe satt i baksätet medans Kenny körde, jag tittade på Chloe och hon såg lite orolig ut vilket jag förstod.
Varje gång jag sågs tillsamans med en tjej och någon fotade det så blev många beliebers galna och började hota tjejen i fråga, och nu kysstes vi ju till och med på bilderna så jag förstod verkligen om hon var orolig eller kanske rädd men jag bestämde mig för att göra vad jag kunde för att hindra att bilderna skulle komma ut.
När vi kom tillbaka till hotellet vi bodde på stod mamma och Scooter och väntade på oss i lobbyn och dom såg inte så glada ut.

- Justin, Chloe så bra att ni kom, kan ni följa med lite här vi skulle vilja visa er en sak. sa mamma och föste oss mot ett bord med en dator på.
- Är det här ni? sa hon sedan och pekade på ett stort foto som täckte hela skärmen av mig och Chloe när vi kysstes på glassbaren.
- Ja, det är vi. sa jag lite tyst och såg hur Chloe skruvade på sig.
- Hur tänkte ni!? Det här fotot ligger redan ute på jag vet inte hur många fansites om dig Justin och det skulle inte förvåna mig om skvallertidningarna i morgon har en extra bilaga om det här...! sa Scooter dramatiskt och tog sig för pannan, jag sneglade på Kenny som stod bakom oss, också han såg väldigt allvarlig ut.
- Men det var i alla fall inte Chloes fel, hon kan ju inte hjälpa att en massa papparazzis följer efter mig hela tiden! muttrade jag argt.
- Nej det har du kanske rätt i, Chloe ursäkta att jag var sur på dig du kan gå till ditt rum om du vill jag tror att vi måste prata lite med Justin i enrum
Chloe nickade mot mig och gick upp till sitt rum.
- Alltså Justin du har säkert redan förstått att vi är besvikna på dig så vi tänker inte tjata om det men du MÅSTE tänka på vad du gör och framförallt på var du gör det! sa mamma och klickade ner fotot på oss.
- Ja jag vet men det var typ helt öde där och sedan bara ploppade dom upp utanför fönstret...
- Okej men nu måste vi fokusera på hur vi ska göra med dina fans, jag vet ju inte men gillar du Chloe så mycket att vi ska presentera henne som din flickvän? frågade Scooter fundersamt
- Nej, eller jo eller jag vet inte... svarade jag
- Jag tycker att vi väntar med det tills vidare så kan vi säga som det är så länge. Att hon är din vän och ska vara med på turnén, eller vad tycker du Justin? sa mamma
- Jo, bara alla beliebers inte blir för våldsamma mot henne eller hotar henne för mycket, då kommer hon ju defenitivt bli avskräckt från artist-yrket...! sa jag
- Bra, då avvaktar vi tills i morgon för att se hur stor grej det blir av alltihop och om det blir något stort så bokar jag in en presskonferans så vi kan förklara lite. avslutade Scooter och vi gick alla till våra rum

Isabellas perspektiv:

- Mamma!
- Ja, vad är det nu då? frågade mamma trött, veckan hade segat sig fram och nu var det torsdag kväll och jag höll på att leta fram vilka kläder jag skulle ha på mig på festen i morgon.
- Vet du var min svarta klänning är!? Det var evigheter sedan jag hade den sist och nu kan jag verkligen inte hitta den...! sa jag lite smått desperat, jag hade bestämt att jag skulle ha på mig den nästan så fort jag fått höra om festen och om jag inte hittade den var det lite kört.
- Den korta ska du verkligen ha på dig den...? Du ska ju åka taxi hem själv sedan och så...
- Ja det ska jag men jag åker ju inte hem själv, Megan ska också följa med så vi har självklart sällskap hem!
- Okej, jag tror jag såg den någonstans i tvättstugant för ett tag sedan.
- Tack, här är den! ropade jag från tvättstugan som jag sprungit ner till. Den låg i hopvikt i ett skåp med handdukar, haha konstigt den var ju inte precis lik en handduk aja.
Jag gick tillbaka till mitt rum och packade ner allt jag skulle ha på mig på festen i en väska, jag och Megan skulle åka till Lizzie direkt efter skolan i morgon, vi hade bestämt i går att vi skulle vara hos henne och göra oss i ordnig tillsamans allihop alltså jag, Megan, Lizzie och Sara.
När jag var klar med det gick jag och la mig och somnade ganska snabbt.


Jag hade egentligen skrivit mycket längre men allt bara raderades och jag orkar inte skriva om allt så ni får det här nu och så skriver jag resten i morgon, alltså i morgon kommer fortsättnigen på del 21.
Och juste inga bilder nu heller, dom raderades också och jag orkar inte lägga upp dom igen...

// Fredrika


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0