chapter 23 The choice


Resten av natten hade jag svårt att sova, jag drömde hela tiden att jag stod med ett ben på varsin sida om ett högt stup och att Bella stod på ena sidan och Chloe på andra båda räckte ut sina händer mot mig men precis när jag skulle ta tag i någon av dom så vaknade jag och detta upprepades om och om igen...

Justin och Chloe

Justins perspektiv:

Idag skulle jag ha min sista konsert i Frankrike vilket skulle bli lite sorgligt, jag skulle sakna landet det var väldigt kul att få vara här lite längre tid än innan då hade vi bara stannat i max tre, fyra dagar.
En annan sak som var kul var att Chloe skulle vara med och sjunga i kväll och när konserten var slut skulle vi gå ut på scen tillsamans med Scooter och några till och förklara för fansen att jag och Chloe bara var vänner, hoppas att dom skulle tro på det annars kunde Chloe få det riktigt jobbigt.
Bara inte någon papparazzi ser oss kyssas eller så någon annan gång, det vill säga om det nu blir någon annan gång...

Vi spenderade största delen av dagen på hotellet jag och Chloe satt inne på mitt rum och kollade på film.
När vi sett kanske halva av den tredje,  Charlie st cloud pausade Chloe filmen och vände sig mot mig.

- Asså hur är det mellan oss? frågade hon
- Öhm jag vet inte riktigt, hur vill du att det ska vara?
- Det är just det, jag gillar dig Justin. Mycket.
- Jag gillar dig också. Men som du kanske fattar så är det lite svårt för mig att vara tillsamans med någon, vi skulle liksom inte kunna träffas alls ofta efter den här turnén och jag vill inte kasta bort vår vänskap ifall vi skulle bråka eller något annat... sa jag och kände mig lite taskig för det var inte riktigt sant, vi skulle ju kunna träffas så ofta som möjligt och hålla kontakt på skype och twitter, men jag ville inte gå för fort fram jag hade nog inte kommit över Bella riktigt heller.
- Jag förstår. Men varför kysste du mig då? frågade Chloe lite sorgset.
- Jo alltså jag gillar dig, alltså som mer än en vän fast ja som jag sa så kan det bli lite jobbigt med avståndet och dessutom skulle det bli grymt jobbigt för dig med alla beliebers...
- Jag vet men... äh skit samma jag finns här för dig i vilket fall om du skulle ångra dig eller så, bara så du vet. sa Chloe och satte på filmen igen

Jag kollade på henne, hon hade fått tårar i ögonen men försökte blinka bort dom.
- Är du säker på att det är okej? sa jag
- Ja jag bara, jag har aldrig gillat någon så mycket som dig och jag var rätt säker på att du kände likadant och nu när du inte gör det så känns det lite jobbigt bara men det är okej. sa hon och torkade bort en tår som rullat sig ner längs med kinden med tröj-ärmen.
Hon var verkligen söt men såg liksom så uppgiven ut liksom lite ensam, då kunde jag inte låta bli att flytta mig lite närmare henne och ta hennes ansikte mellan mina händer och slutligen kyssa hennes läppar.

- Oj, du ändrade dig snabbt eller? sa Chloe förvånat efter kyssen
- Ja, jag tror det om du vill alltså... sa jag men kunde inte låta bli att tänka på Bella, hon hade också låtit ledsen och ensam när hon frågat om jag älskade Chloe och jag saknade henne, det gjorde jag ju...
- Klart jag vill! sa Chloe glatt och kramade mig. sedan stängde vi av filmen och frågade Scooter om vi kunde åka till Arenan lite tidigare, Chloe ville köra igenom det en gång till på plats, allt det här hade gjort henne extra nervös sa hon och det fick vi så Kenny körde oss dit och hjälpte oss förbi fansen utanför.
Vi hann köra igenom låtarna några gånger innan det var dags för soundcheck efter det var Chloe lite mindre nervös och kunde slappna av lite mer.
Låten hon skulle sjunga med mig var overboard så hon skulle inte vara själv på scenen eller något, nu satt hon i min louge och fläktade sig själv med en tidnig som hon vikt ihop som en solfjäder.
- Vad gör vi om jag börjar sjunga jätte falskt eller om jag glömmer texten...? frågade hon oroat
- För det första så kommer inte det att hända och OM det skulle det så... äh det kommer inte hända! sa jag lugnande och klappade henne lite lätt på axeln.
- Okej vi får väll hoppas det...
- Mm, men du kommer i håg att vi ska upp på scenen efter konserten  och prata med fansen va?
- Ja, men tycker inte du också att det känns lite konstigt att stå där och säga att vi bara är vänner när vi öhm inte bara är det? sa Chloe fundersamt
- Jo det är klart men det är sådant man får vänja sig vid, man kan inte vara helt ärlig precis hela tiden, men vi ljuger ju inte heller precis vi är ju vänner också...
- Jo det har du ju rätt i. sa Chloe

Sedan satt vi bara och väntade, ska jag vara ärlig var jag också lite nervös i alla fall för att prata efter konserten.
Efter några minuter plingade min mobil som låg på bordet framför mig till och jag tog upp den för att kolla från vem sms:et var från.
Det stod bara ett nummmer, alltså var det inte från någon på min kontaktlista jag öppnade det men anade redan vem det var ifrån och mycket riktigt:
" Jag ville bara säga ursäkta för att jag la på i örat på dig och så. Det var dumt av mig att ringa överhuvudtaget, men jag vill bara att du ska veta att jag saknar dig mycket...  / Isabella "
Jag märkte att jag skakade lite och fick lite handsvett, jag sneglade på Chloe för att se om hon märkt något det såg inte ut som det.

- Justin, du ska upp på scen om minder än tio minuter, börja göra dig redo! ropade Marie från korridoren utanför lougen.
Jag kollade att mikrofonen satt på som den skulle och kollade håret snabbt i spegeln innan jag önskade Chloe lycka till och gick iväg mot scenen.

Isabellas perspektiv:

När jag vaknade i morse låg jag i soffan med en filt över mig, jag kunde inte komma på varför jag låg där men så fort jag gjorde det blev jag genast illa till mods.
Jag kunde inte höra något skrammel från köket så mamma var förmodligen inte vaken än, jag gick till köket och gjorde frukost till mig själv.
När jag ätit kom jag på att jag nog borde höra av mig till Lizzie och Sara, Megan hade ju sagt att dom blev ganska sura...
Jag skickade sms till båda två:

"Förlåt för att jag stack iväg sådär igårkväll, allt blev bara för mycket... Megan sa att hon berättat om mig och Justin för er hoppas ni inte tog åt er för mycket av att jag berättade för henne och inte er, det bara blev så...
/ Bella <3
"

Sedan satt jag spänt och väntade i en stund men när jag inre fått något svar från någon av dem efter tio minuter gick jag upp till mitt rum och gjorde mig i ordning.
När jag precis kom ut från duschen kom ett  långt sms från Lizzie:

"Vi är riktigt besvikna på dig, du sa inte något till dina bästa kompisar som du dessutom vet är riktiga bieber-fans, vad tänkte du med egentligen!? Men inte nog med det, när du inte ville säga något till oss gick du istället och pratade med första bästa tjej du känt i två veckor typ... När vi frågade vem du vart på ön med så ljög du oss rakt upp i ansiktet, när du sedan fick veta att du och Justin Bieber kan vara halvsyskon så säger du ingenting, det är riktigt dålig stil så förvänta dig inte att vi ska vara så trevliga mot dig i gengäld, du kan i alla fall glömma att få komma hit någon gång dom närmsta månaderna... / Lizzie och Sara"

Det kändes riktigt olustigt att dom uppenbarligen suttit tillsamans och skrivit det här, vi tre hade aldrig haft något riktigt stort bråk alltså sådant som varat mer än några dagar typ och jag hade verkligen ingen aning om hur det skulle bli mellan oss efter detta.

Vad tror ni kommer hända, kommer dom att lösa det eller fortsätta vara o vänner...?
Och vad gör Chloe och Justin om det kommer ut att dom är tillsamans...?
// Fredrika
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0