chapter 27 The choice

Jag hade verkligen riktigt tråkigt, när man inte träffat några kompisar på riktigt länge så förstår man verkligen hur mycket dom betyder för en...
Jag stängde av tv:n det var ända bara skit program på just nu och gick upp på mitt rum jag hade ju ändå inget bättre för mig så jag bestämde mig för att städa mitt rum.
Jag hade lite problem med att få fram alla städ sakerna ur vårat fullproppade städskåp men tillsut stod jag på golvet i mitt rum med dammsugaren och dammvippan i högsta hugg...!


Justin och Chloe på festen                      På konserten     

Justins perspektiv:

Vi stannade i över en timme med fansen så tillslut hade vi lite bråttom att hämta upp Chloe och mamma, vi hade så bråttom att jag fick byta om i bilen medans vi körde och det gick ju som det gick men kläderna satt i alla fall på som dom skulle och det var ju det viktigaste...
När vi kom till hotellet så stod redan Chloe och mamma utanför och väntade så det var bara för dom att hoppa in.
Vi stannade framför stället där festen skulle vara och klev ut ur bilen ut på röda mattan, efter att ha blivit fotade en stund gick vi in.
Det var en ganska stor lokal med högt i tak och det stod folk vid små höga bord lite här och var rätt många andra kändisar där också.
Vi minglade runt och hälsade på flera stycken sen såg Scooter någon film producent som han kände lite så han och mamma gick bort till honom medans jag och Chloe satte oss vid en soffgrupp i ena hörnet av rummet, Kenny följde också med men ställde sig en bit bort för att inte störa.
Efter ett tag kom en servitör med en bricka med glas och gav oss varsin alkohol-fri drink.

- Gick din intervju bra? frågade Chloe
- Ja, eller jag tror det, hade du och mamma det bra på stan då? sa jag och smuttade lite på drinken
- Mm, hon hittade i alla fall en klänning tillslut...
- Haha det var ju tur, hon kan ta lite tid på sig med sånt ibland hoppas du tycker det är okej att vara med henne så mycket, jag hade gärna varit med dig mer men ja du märker ju själv att det är väldigt mycket att göra hela tiden.
- Självklart är det okej hon är ju jätte schyst ju och det var ju faktiskt mitt eget val att följa med på turnén.
- I och för sig...
- Och vet du vad? frågade Chloe och väntade inte på mitt svar - Jag ångrar inte en minut av att jag valde det. Hon la sin hand på mitt lår och förde sitt ansikte långsamt närmare mitt, jag kände hennes parfym så starkt att jag nästan blev lite yr och först då kom jag att tänka på vad som faktiskt höll på att hända och puttade bort Chloe lite försiktigt.
- Inte här, någon kan se oss.
- Just det förlåt jag glömde, jag får väll vänta tills ikväll... sa hon flörtigt och blinkade, precis då såg vi att det stod en kille i vår ålder bredvid oss, jag blev lite orolig men det såg inte ut som att han sett eller hört något.
- Hej! är det okej att jag sätter mig här? Frågade killen och pekade på platsen bredvid mig.
- Visst. Jag heter Justin, och du är...? sa jag och han satte sig
- Jag heter Sam och du är Chloe va. sa Sam till Chloe.
- Japp hur visste du det? svarade Chloe
- Ehh hoppas ni inte tar illa upp eller så men det skrivs ju rätt mycket om er två så ja man har ju läst en del.
Vi pratade en stund och Sam var skådespelare och hade varit med i flera filmer tydligen, jag hade inte sett en enda av dom men Chloe kände visst igen någon av dem.
Servitören kom och bytte ut våra tomma glas mot nya och jag såg att Sam inte drack alkohol-fri utan med alkohol och efter kanske två timmar märktes det rätt tydligt på honom, han blev lite stimmig och pratade fortare. Han började också flörta rätt mycket med Chloe och på något vis hade han bytt plats så att han satt bredvid henne och inte mig, det störde mig och jag såg att Chloe inte heller gillade det så jag la armen om henne.
Men Sam verkade inte fatta och la nu handen på Chloes ben och sa något om hur fint hennes hår var, då fick jag nog och tryckte bokstavligen mina läppar mot hennes och kysste henne.
- Ojojoj, jag trodde inte det var sant att ni två hade något på gång! utbrast Sam efter kyssen
- Men det har vi, och vi skulle föredra om du inte sa det till någon, eller rättare sagt du kommer få problem om du säger det till någon. Sa jag och spände ögonen i honom.
- Okej, okej chilla lite! Trevligt att snacka med er men jag tror jag måste gå nu. sa Sam och reste sig upp och gick.
- Tänk så såg någon det. sa Chloe och kollade sig runt men alla var upptagna med sitt.
- Jag tror inte det och jag pallade inte med att han skulle sitta och hålla på med dig...! Men du kanske gillade det. Sa jag och lät surare än vad jag menade.
- Klart jag inte gillade det sluta säga så, förresten orkar jag inte vara kvar här kan vi inte åka tillbaka till hotellet?
- Sorry menade inte att vara sur, jag är inte heller så sugen på att stanna vi kollar med Kenny om han kan köra hem oss.

Det var rätt mycket trafik så det tog ett tag att komma till hotellet men när vi väl gjorde det så åkte Kenny tillbaka till festen, Scooter och mamma skulle stanna lite längre och dom behövde ju bilen hem sedan.
Varken jag eller Chloe hade någon lust att sitta inne på varsitt hotellrum själv så Chloe tog sina saker alltså täcke, kudde och en liten väska med sig in på mitt rum.
Det blev lite pinsamt om vi skulle dela säng eller inte, jag hade inte precis haft något emot det men om mamma, Kenny eller Scooter skulle väcka oss i morgon... så det slutade med att vi bäddade på en maddrass på golvet till Chloe.
När vi bäddat klart satte vi oss i min säng och satte på tv:n det gick en film som Chloe sa skulle vara bra men eftersom att vi började kolla i mitten så fattade ingen av oss någonting så vi satt mest och snackade bland annat om Chloes familj, hon hade ju inte träffat dem på väldigt länge nu.
Jag satt och pillade i hennes hår med ena handen och Chloe tog min andra och flätade in sina fingrar.
- Jag hade verkligen tur att jag valde att följa med på just din turné och inte någon annans... sa Chloe och log mot mig, hon satte sig i mitt knä och började kyssa mig på halsen och lite överallt i ansiktet jag tryckte henne mot mig och drog med händerna över hennes rygg ner mot hennes rumpa.
-  Jag hade också tur att du valde min turné Bella. sa jag och kände hur Chloe stelnade till.
- Vad är det? frågade jag
- Vem är Bella!? sa Chloe ilsket
- Hurså? sa jag och fattade ingenting menade hon den Bella, bara inte mamma sagt något...
- Du sa "Jag hade också tur att du valde min turné Bella" och jag undrar vem denna Bella är!?
- Ehm det är ingen jag råkade nog bara säga fel, du vet jag hör så många tjej-namn, alla mina fans och så... sa jag lite smått panik artat, hur fan lyckades jag blanda ihop deras namn...!
- Okej, men jag vill helst inte att du blandar ihop din flickväns namn med något fans om det är okej?
- Absolut! Det ska jag inte.

Även om Chloe sa att det var okej så verkade hon lite sur för hon flyttade ner till sin madrass och somnade eller i alla fall låtsades hon sova.
Jag vaknade halv nio av att mamma hällde ett glas iskallt vatten på mig, hon hade visst försökt väcka mig i en kvart...
Idag skulle jag ha en stor utomhus konsert på film och musik festivalen och den skulle börja halv 11 så vi hade lite bråttom.
Chloe hade redan gjort sig i ordning och satt och åt frukost sa mamma och efter tjugo minuter satt jag också i frukost matsalen och åt.

- Det beräknas komma ca. två tusen till konserten men vi får räkna med upp till tusen till eftersom att det är utomhus och gratis så Kenny du får jobba hårt. Sa Scooter när vi satt i bilen på väg till parken där konserten skulle vara.
- Ja men det kommer finnas en massa säkerhetsvakter och även två livvakter till till Justin som kommer hjälpa till med säkerheten, inte en chans att jag skulle klara av två tusen skrikande tonårs tjejer vars högsta önskan är att komma upp på scenen tillsamans med Justin... sa Kenny och skrattade lite
Och mycket riktigt när vi kom fram såg det ut att redan stå minst tre tusen tjejer och faktiskt några killar framför scenen fastän konserten inte skulle börja förens om tre kvart.
Jag och Chloe värmde upp våra röster backstage med min röst coach, Chloe skulle sjunga overboard med mig nu också och jag hoppades verkligen att hon inte skulle sjunga fel.
Jag sjöng några låtar först och sedan var det dags för overboard och Chloe kom ut till mig på scenen.
"It feels like we’ve been out at sea
So back and forth that’s how it seems
Whoa and when I want to talk
You say to me"
Började Chloe och det lät riktigt bra och det gjorde resten av låten också, hon kom ihåg all text och sjöng inte fel en ända gång...!
Sedan sjöng jag down to earth och på slutet av den har ju Dan sitt långa gitarr solo så då stod jag precis bakom scenen och hade en liten paus, när jag stått där ett tag kom mamma och ställde sig bredvid mig.
- Jag har något jätte viktigt att berätta... sa mamma allvarligt
- Vadå?
- Jo det är så här att jag, började mamma men blev avbruten av Marie:
- JUSTIN! Dan´s solo är slut nu, du ska upp på scen och sjunga baby, skynda, skynda! dom väntar...! Ropade hon och gav mig en knuff i ryggen så jag kom ut på scenen.

Vad tror ni det var Pattie skulle säga...?
Ni får se i morgon ;)
// Fredrika



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0