I want you chapter 5


- Haha, men nu fattar jag, så det är du som är Ciara? Jag drog en suck av lättnad och mitt chockerade ansiktsuttryck försvann.
- Ja, sa Justin och skrattade.
- Fan vad ni lurade mig, jag trodde att du skulle träffa någon annan tjej i smyg, men varför får ingen se hans nummer? Frågade jag.
- Du vet väll att jag aldrig skulle vara otrogen mot dig. Sa Christian och valde att inte besvara min fråga, istället lutade han isg framåt och kysste mig.
- Men varför snokade du egenom min mobil från början? Christian tittade mot mig och skrattade lite.
- Det är en lång historia, sa jag.
- Så nu är det jag som inte kan lita på dig, sa Christian retsamt.
- Jag litar på dig, men jag blev bara lite, du fattar, du skulle nog också vilja veta vad som pågick om jag börja smyg träffa någon kille som du inte visste vem det var, eller? och förresten så kom jag hem till er och så var du inte hemma, den låg där och vibrerade så jag bara tog den och kollade, nöjd nu? Jag log mot honom.
- Inte så lång historia enligt mig, sa han och kysste mig. Då kom jag att tänka på Justin som stog där och väntade på att bli presenterad.
- Ska du inte presentera oss, sa jag till Christian.
- Jo, juste, sa han, det här är Emelia, och det här Justin.
- Hej Justin, trevligt att träffas.
- Det tycker jag också, jag har fått höra mycket om dig Emelia, sa Justin.
- Jaha, undrar hur du har kunnat det. Jag tittade på Christian och skrattade lite. Han kliade sig i nacken och sa, - vi skulle precis gå hem till Justins hus och lämna hans grejer, vill du följa med?
- Ja, gärna om jag får, sa jag och tittade på Justin.
- Klart, sa han och tog upp sin resväska.

Emelias perspektiv:

Christian började gå mot en väntande bil en bit ner på gatan och jag och Justin följde efter.
Jag kunde inte låta bli att snegla litegrann på honom medans vi gick och trots att jag uppenabarligen har pojkvän så måste jag erkänna att den här killen var het, alltså inte bara vanligt het utan hetheet om ni förstår skillnaden. Det enda jag kunde komma på som jag faktiskt störde mig på med honom var att han hade ett par raybans som gjorde det omöjligt att skaffa sig en uppfattning om hela ansiktet men, var det Jason han hette? nä just det Justin, kanske hade varit med om någon olycka och typ var blind eller så, vad visste jag...

Inte förens jag slog mig ner på sätet mitt emellan Christian och Justin la jag märke till att vi och chauffören inte var ensamma, en stor svart kille eller man hoppade också in i bilen och satte sig på sätet bredvid chauffören.

- Vem är det där? Viskade jag försiktigt till Christian. Jag ville ju inte riskera att mannen där framme skulle höra mig och kanske mörda oss allihop innan vi ens hunnit öppna munnen för att ropa på hjälp.

- Det där är.. eh Justin du kan ju berätta vem det är. Sa Christan och tittade lite besvärat på Justin som i sin tur såg fullkomligt lugn och behärskad ut.

- Kenny. Alltså det där är Kenny, min kompis kan man säga. Puh, om nu den här Justin kände mannen så antog jag att han inte skulle mörda oss trots allt.
-  Aye!, Kenny detta är Emelia Christians tjej. La Justin till efter någon sekund och Kenny nickade leendes mot mig.

Efter några minuter svängde taxin upp på uppfarten till ett riktigt stort och fint hus, det var till och med större än det Christian och Caitlin bodde i och då snackar vi inga fyra-rummare alltså...!

Den där Kenny typen betalade för taxin medans vi andra gick fram till husets dörr med Justin i spetsen.

- Okej, jag vet inte vad du hade tänkt Christian men är det lugnt med er om vi bara stannar hos mig och ser en film eller något idag? Jag är rätt slut efter flyget liksom. Sa Justin samtidigt som han satte sitt pekfinger mot en liten silverplatta som satt på dörren och efter en liten stund hördes ett pip och dörren gled ljudlöst upp. Shit asså vilka sorts människor har sådana säkerhetssystem? Någon som hört talas om nycklar här eller..

- Visst bro, de är chill jag hade inte planerat något speciellt ändå. Svarade Christian, nu hade Kenny också kommit upp till dörren och vi gick in i huset.

Jag var lite tveksam på om jag också skulle följa med in för ingen hade ju direkt frågat mig, när jag tänkte efter så kunde det lika gärna vara så att dom inte ville ha mig här över huvudtaget.

- Em...! Kommer du också eller!? Christian gav mig en lätt knuff i ryggen som nog var meningen att få mig längre in i hallen men det slutade istället med att Justin fick fånga upp mig i sina armar så att jag inte skulle trilla. Det var ett jäkla nypolerat golv dom hade här, rikt folk eller vad liksom?

- Haha ta det lugnt med tjejen Chris, vi vill ju inte att någon som är så söt ska bli skadad, eller hur? Jag kände att jag rodnade av Justins kommentar men den verkade inte störa Christian alls för han bara skrattade och gick sedan vidare in i något som nog skulle vara köket men lika bra hade kunnat gå under namnet "mindre balsal" typ.

Justins perspektiv:

- Seriöst? Vill ni verkligen se den här för om ni kissar på er eller något sådant så kan ni inte förvänta er att jag ska hjälpa till... Sa jag och kollade skeptiskt på blue-ray fodralet som Christian plockat ut ur min film samling.
Det var skräckfilmen The human centipede som i alla fall jag inte velat se när jag var lika gammal som Christian och Emelia.

- Ah men va inte en sån fegis nu Juusty! Svarade Christian skrattandes medans han gick bort och stoppade in skivan i själva blue rayen.

Vi satte oss i en av sofforna och i väntan på att filmen skulle börja så funderade jag på om Emelia ens visste vem jag var, för det hade verkligen inte verkat så, om hon nu inte bara var för cool för att visa något.
Fast det skulle faktiskt förvåna mig om Christian eller Caitlin för den delen berättat något om mig för henne, det var nämligen inte bara för mig det brukade bli jobbigt då -nej Caitlin hade råkat nämna att hon dejtat mig någon gång och sedan inte fått en lugn stund från folk som såå gärna ville bli hennes bff typ.


Jag hade köpt nya solglasögon på flygplatsen som jag inte tagit av mig sedan dess och det var väll tur antar jag.
Dålig upptadering jag vet. Ska försöka skriva lite mer den här veckan.
// Fredrika
3 kommentarer
Postat av: smilla

Äntligen..! Hihi som jag väntat, skriv mer snart! XD

2011-11-20 @ 23:28:00
Postat av: olivia <3

meer!!!

2011-11-21 @ 20:46:09
Postat av: s.j

kan ni nt skriva ett idag?? :)

2011-11-22 @ 14:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0