I want you chapter 2

Jeez, hon var verkligen en tia, om inte mer jag tror aldrig jag sett en lika snygg tjej som hon och jag har ändå sätt en hel del tjejer i mitt liv. Men helt ärligt var hon inte liite för bra för Christian han brukar visserligen ha lätt för att få tjejer men Emelia måste ju vara minst 16 i alla fall...
"Damn du hade rätt om tian haha..!" skrev jag och sneglade på klockan uppe i högra hörnet, det hade gått mer än tio minuter nu så snart skulle väll Scooter dundra in och dra med mig ner till lobbyn och dom andra i crewet.
"sa ju det baha, men när kommer du till ATL då?"
"Riktigt snart faktiskt, men ja måste dra nu c'ya" Jag loggade ut från skype, fällde ner locket på datorn och gick ut från hotellrummet.

Caitlin Beadles                     Poolen & huset                Em vid poolen

Emelias perspektiv:


Det hade nu gått lite mer än en månad sedan jag och mamma flyttade och hittils hade jag bara fått ett bra intryck av staden, skolan och människorna här i allmänhet.
När jag pratade om människorna här i allmänhet så menar jag nog mest Christian, killen som visat mig runt på skolan först dagen.
Vi va mycket med varandra och efter bara två veckor upptäckte vi att vi hade känslor för varandra och nu är vi tillsammans, ja vad ska man säga jag har lätt för att bli kär helt enkelt...!
Christian hade presenterat mig för sina vänner redan första skoldagen och jag hade snackat rätt mycket med några av dem i alla fall så mycket att jag tror jag kan kalla dem för mina vänner också.

Just nu var det lördag eftermiddag och jag satt i min säng med en massa läxböcker utspridda runt omkring mig och försökte plugga till ett kemi prov vi skulle ha på måndagen.
Det gick inte så bra att plugga för jag blev hela tiden distraherad av min mobil som också liksom läxböckerna låg bredvid mig, den plingade till med jämna mellan rum av sms, dom flesta från Christian som jag antog också satt hemma och försökte plugga men några var från Rose, min bästa kompis frå New Jersey.
Vi två hade spenderat jag vet inte hur många timmar i telefon med varanda babblandes om allt mellan himmel och jord men mest om hur min nya skola var, om hur allt var hemma i NewJersey och ja killar såklart sedan jag flytatt.
Rose hade äntligen vågat gå fram och prata med Rob, killen i våran eller numera hennes paralellklass som hon haft en crush på sedan ettan minst.
Det hade i vilket fall som helst visat sig att han inte såg på Rose som något mer än en vän och även om hon såklart blibit besviken så var hon fast besluten att inte ge upp.
Jag hade självklart berättat allt om Christian för Rose och även skickat någon bild på hur han såg ut till henne och hon hade inte kunnat göra något annat än att hålla med mig om att han verkligen var grymt snygg.

- Jag är hemma! Hur går det med pluggandet? Hojtade mamma nerifrån hallen någon sekund efter att jag hört ytterdörren öppnas.

- Det går väll bra men jag ska nog ta en paus nu. Ropade jag tillbaka och smällde igen boken jag läst i dom senaste minuterna.

- Vad duktigt du är som tar skolan på det allvaret den faktiskt är på jag kan inte vara något annat än stolt över dig! Mamam som nu kommit upp till mitt rum gick fram och gav mig en mjuk kram, hon luktade svagt av någon dyr parfym och nya kläder. Tydligen så tjänade hon rätt bra på det nya jobbet och sedan skickade ju pappa pengar till underhåll för mig varje månad så varken mamma eller jag behövde snåla när det gällde kläder eller smink och parfymer, vi hade inte haft direkt dåligt med pengar innan men det märktes en klar skillnad nu men något bra måste väll komma ur att jobba sent nästan varje dag för att inte nämna helger.

- Ehm tack så mycket men jag ska sticka och träffa Christian nu så vi ses ikväll. Jag bröt mig loss från omfamningen och raffsade åt mig min väska från golvet och stoppade ner mobilen, lite pengar och en vattenflaska i den innan jag gick ut ur rummet.
När jag vände mig om i dörröppningen stod mamma och bläddrade i min kemibok och jag kunde inte låta bli att le åt henne -hon hade alltid brytt sig mycket om hur jag hade det både med kompisar och i skolan och det var kul att se att det i alla fall var en sak som inte ändrats nu när så mycket annat hade det.

Jag tvekade en stund på om jag skulle ta cykeln som än så länge bara stått orörd i garaget eller om jag skulle gå eftersom att jag aldrig har varit cykel-typen så bestämde jag mig för att inte heller denna gång svika min vana och började traska dom få kvarteren till Christian.

- Hej Em, Christian är därute vid poolen. Hälsade Caitlin Christians storasyster som öppnat dörren och kramade mig. Vi två hade faktiskt blivit ganska bra vänner för att jag spenderat så mycket tid i deras hus och så, men hon var tre år äldre vilket gjorde att hon nog häldre hängde med sina äldre high-school kompisar och efter vad jag hört av Christian så är hon ganska populär det var något om att hon dejtat någon kändis ett tag eller något, Christian hade inte velat prata så mycket om det så jag hade självklart inte pressat honom på någon fakta och för övrigt så brydde jag mig inte ett dugg, Caitlin kunde ha dejtat Michael Jackson utan att det skulle stört mig en minut.

Caitlin viftade lite grann med sin hand framför mitt ansikte och jag rycktes upp från mina funderingar.

- Hehe ojdå jag är nog lite trött bara.. Sa jag ursäktande och Caitlin log förstående mot mig och visade ut mig till deras pool som fanns på baksidan av huset i en stor trädgård.

- Tjena babe! Kom och sätt dig. Sa Christian glatt och klappade menande på en solstol som stod bredvid den han själv satt på.

- Haha hej på dej också, så du pluggar inte? Frågade jag trots att svaret redan var ganska självklart.

- Öh nä jag tänkte göra det i morgon tror jag. Svarade Christian - Om det är dåligt väder. La han sedan till och ryckte urskuldande på axlarna, att den killen inte brydde sig så mycket om betyg var i alla fall ett som var säkert. 
Jag la mig ner på solstolen bredvid honom och tackade gud med en tyst bön för att mina favorit jeans hade varit i tvätten då att jag istället tagit ett par avklipptna jeans-shorts, här stekte solen verkliget det var nog minst 25 grader trots att det var september och jag hade definitivt svettats som en gris i jeans.

- Så jag tänkte att vi kanske kunde göra något ikväll? Föreslog Christian efter en stund och jag nickade lite slött mot honom.

- Visst det låter väll bra. Sa jag sedan och hasade upp till sittande läge.

- Okej nice, jag vet en grym resturang som jag har velat ta dig till ett tag dit kanske vi kan gå? Fortsatte han sedan och satte sig precis som jag upp.

- Absolut men jag måste hem och byta om innan i så fall. Mina jeans-shorts var visserligen sköna och inte alls speciellt fula men skulle vi på resturang skulle jag bara känna mig obekväm om jag inte hade typ klänning eller så på mig.

- Det är klart du kan men du vet att du är skit fin som du är va? Sa Christian och gick fram till mig för att ge mig en kram.
Han var varm och luktade solkräm och det kändes som att jag aldrig ville släppa taget om honom.
- Tack, du ser inte så dålig ut du heller..! Jag skrattade till lite när jag kände hur Christian lyfte upp mig i sin famn men när jag såg att han började gå mot poolen satte jag skrattet i halsen.

- Du vågar inte slänga i mig, det det gör du bara inte! Sa jag och försökte låt så seriös som jag kunde.

- Haha försent älskling. Christian tog några sista steg och bara några sekunder senare bröt jag igenom vattenytan och kände hur mina kläder klistrades fast mot kroppen. Great. Nu skulle jag bli tvunegn att gå hem med dyng sura kläder och förmodligen bli förkyld och bli sjuk och..- Mer hann jag inte tänka för Christian hade hoppat i han också och simmade nu bort till mig, när han kom fram la han sina armar runt min midja och drog mig mot sig.
Jag fattade hinten och tog mina händer på varsin sida om hans huvud och kysste honom, det var inte våran första kyss eller så men det kändes ändå speciellt på något sätt som att den verkligen betydde någonting och när vi tillsist släppte varandras läppar för att hämta luft kändes blöta kläder som den futtigaste saken i världen.
Förlåt för att detta kommer ut så sent men ja det tog lite tid att skriva.
// Fredrika
5 kommentarer
Postat av: olivia <3

denna novllen verkar sjukt bra men ni ska fortsätta på den gamla också va? :)

2011-09-12 @ 21:45:21
Postat av: Anonym

bra! mer, ett ikv snälla...? ;)

2011-09-13 @ 17:51:49
Postat av: moaa

MERRR!!!!! :D

2011-09-13 @ 18:30:15
Postat av: ella :)

jättebra! men jag undrar bara är ni två eller tre st som skriver här nu? för jag fattar inte riktigt... <3

2011-09-13 @ 18:56:59
Postat av: H

suuper grymt!!! skriv mer snart :D <3

2011-09-13 @ 20:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0